Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Vasket 8 maskiner siden torsdag å ser ikke ut som skittentøyet er rørt:( hvordan er det mulig at en familie på fire kan eie så mye klær?!?! Tips for bedre orden på klesvask taes gjerne imot! :-) Anonymous poster hash: 90bd3...9ae
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 Ha fast "hovedklesvaskedag" og en håndkle og sengetøydag. Og da svette treningsklær og annet fortløpende ved behov. Og eventuelt kjøp en større vaskemaskin. Vi har en maskin som tar 12 kg. Er en helt annen verden enn den forrige på 6kg. Anonymous poster hash: 79855...2c8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 Dere trenger ikke vaske klærne etter en gangs bruk. Selv ullundertøy som du bruker på trening lukter ikke hvis du henger dem opp til lufting etter bruk. Bukser kan gjerne brukes 3-7 ganger før de vaskes hvis du ikke får flekker på dem. Undertøy og sokker er nok best å bytte daglig (ullsokker tåler gjerne flere dagers bruk), men de fyller uansett ikke så mye i maskinen. Vanlige gensere og jakker kan også brukes flere ganger om du henger dem opp mellom bruk. Anonymous poster hash: d4b1e...559
soleia Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Då må de ha stort forbruk av klede? Vi er og 4 stk, men vaskar berre 6-7 maskiner i veka. (maskina tek 8 kg) No på vinteren kan ungane gjerne bruke ei bukse eller ein gensar i to dagar, om dei ikkje er tilsøla. Vi vaksne er vel litt heldige med det at vi har eigne arbeidsklede på jobb, og kan gjerne bruke privatkleda i fleire dagar. (undertøy vert sjølvsagt skifta dagleg, i tilfelle nokon skulle henge seg opp i det.)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Vi har et trådkurvstativ på badet der ungene har to kurver hver. En merket med navnet og en med navn/treningstøy. De er så små enda at treningsbukser kan brukes flere ganger, mens tskjorte alltid legges på vask. Klær som ikke er skitne, særlig bukser legges i kurven med navn og brukes igjen. Legger ikke brukte klær sammen med rene klær. Jeg har også trådkurver på vaskerommet der jeg sorterer skitne klær hver kveld. Går raskt. Legger klær i maskinen hver kveld og setter på hver morgen. Legger også neste haug klar, slik at når jeg tar ut klær fra vaskemaskinen så putter jeg oppi nytt. Ikke alltid jeg setter den på, men da er den klar. Når jeg skifter sengetøy så går de rett i vaskemaskinen og vaskes samme dag. Har et lite, men effektivt vaskerom med vaskemaskin, tørketrommel og lite skap til vaskemiddel. I tillegg er det plast til et tørkestativ. Har også kjøpt vegghengte tørkestativ på IKEA som henger rett under taket. Har også to tørkestativ som jeg kan sette ut, foran ovnen osv, slik at det er plass til å tørke mye klær! Anonymous poster hash: 589d0...9c4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpes! Bytter hele familien alt fra ytterst til innerst hver dag??? Anonymous poster hash: 577ba...717
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 Alt skiftes hver dag ja. Såpass små barn at alt blir skittent. Vår maskin tar bare 5 kg :/ Anonymous poster hash: 90bd3...9ae
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpes! Bytter hele familien alt fra ytterst til innerst hver dag??? Anonymous poster hash: 577ba...717 Er ikke det normalt? Anonymous poster hash: 57d43...8e1
soleia Skrevet 24. januar 2016 #9 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpes! Bytter hele familien alt fra ytterst til innerst hver dag??? Anonymous poster hash: 577ba...717 Er ikke det normalt? Anonymous poster hash: 57d43...8e1 Ganske vanleg, men ikkje alltid nødvendig. Dei minste grisar seg mykje til, så det vert ofte nødvendig med daglege skift, men ulltøy er lette å tørke av om det berre er ein flekk, og kan brukast i fleire dagar. Barnetøy tek jo heldigvis ikkje så mykje plass i tøydunken eller maskina. Jeans, cardigan og gensarar til store ban og vaksne treng ikkje vaskast etter ein dags bruk. Utfordringa er oppbevaring av brukt tøy som ikkje treng vask, eg likar ikkje å blande litt brukt med reint, men likte trådkorgtipset over her.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #10 Skrevet 24. januar 2016 Vi er 3 (to voksne og en ettåring) og vasker 3-4 maskiner i uka. Vi bruker en del ting om igjen om det ikke er skittent. Buksene våre vasker vi sjeldent. Er bare truser, sokker, topper og t-skjorter vi vasker etter kun en gangs bruk. Gensere brukes flere ganger. Hun på ett skifter må vi vaske klærne til oftere selvfølgelig. Men klærne hennes tar jo også mye mindre plass. Og ullklærne vaskes sjeldent. Anonymous poster hash: 57e6d...7e5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #11 Skrevet 24. januar 2016 Vi er 3 (to voksne og en ettåring) og vasker 3-4 maskiner i uka. Vi bruker en del ting om igjen om det ikke er skittent. Buksene våre vasker vi sjeldent. Er bare truser, sokker, topper og t-skjorter vi vasker etter kun en gangs bruk. Gensere brukes flere ganger. Hun på ett skifter må vi vaske klærne til oftere selvfølgelig. Men klærne hennes tar jo også mye mindre plass. Og ullklærne vaskes sjeldent. Anonymous poster hash: 57e6d...7e5 Hvorf ofte er sjeldent da? Anonymous poster hash: 57d43...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #12 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpes! Bytter hele familien alt fra ytterst til innerst hver dag??? Anonymous poster hash: 577ba...717 Er ikke det normalt? Anonymous poster hash: 57d43...8e1 For normale voksne vil ikke det være nødvendig nei, men dere svetter kanskje ekstra mye? Anonymous poster hash: 577ba...717
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #13 Skrevet 24. januar 2016 Alt skiftes hver dag ja. Såpass små barn at alt blir skittent. Vår maskin tar bare 5 kg :/ Anonymous poster hash: 90bd3...9ae Da hadde jeg kjøpt ny maskin. 5kg er lite. Anonymous poster hash: 7058d...44f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #14 Skrevet 24. januar 2016 En ting er at man kan bruke et plagg flere ganger, men en annen ting jeg merket meg i en tidligere tråd om vasking av klær, er at mange sorterer for nøye slik at maskinen ikke er helt full. Skjønner man må passe på spesielt sensitiv tøy, men her går det meste av kulørt klær i samme på 40. Og så går undertøy og tuer sammen med håndklær på 90. Sengetøy tas tvert de skiftes. Anonymous poster hash: 2fb07...8e3
Gjest Muji81 Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Herregud, dere må bytte klær sjeldnere. Yttertøy trenger virkelig ikke å vaskes etter engangsbruk. Dette problemet opprettholder dere selv..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Vi er 3 (2 voksne og 1 3åring) og vasker i snitt 3-5 maskiner i uka. Skifter alt av sengetøy hver 2. søndag og kaster dette rett i maskinen. Ulltøy vaskes bare ved behov og vasker generelt aldri noen annet en fulle maskiner. Mannen og snuppa skifter mye (han er håndtverker, hun er i barnehagen) men det aller meste med unntak av undertøy og sokker kan fint brukes mer en 1 gang. Har en skitenstøykurv stående på badet som er spesielt til ting som går en dag til Anonymous poster hash: 8a535...cb1
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #17 Skrevet 24. januar 2016 Hjelpes! Bytter hele familien alt fra ytterst til innerst hver dag??? Anonymous poster hash: 577ba...717 Er ikke det normalt? Anonymous poster hash: 57d43...8e1 For normale voksne vil ikke det være nødvendig nei, men dere svetter kanskje ekstra mye? Anonymous poster hash: 577ba...717 Nei, men jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og må stort sett bytte alt tøy hver dag Anonymous poster hash: 57d43...8e1
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. januar 2016 #18 Skrevet 24. januar 2016 Her og. Helt håpløst! Må vaske minst 2 maskiner om dagen hvis ikke det skal Hope seg opp. Og det har jeg ikke gjort nå, så det var flaks vi fikk omgangssyke nå og må vaske ALT som vaskes kan! Blir en lang dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå