Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Skrevet 24. januar 2016 Jeg jobber som nattmamma for to barn på 1 og 3. Annenhver uke mandag til fredag. Barna leveres her hver aften kl 19.00 og hentes ca kl 08.00 neste dag. De spiser kveldsmat og jeg steller dem for natten og legger dem klokka 20. Dagen starter oftest klokka syv, og de blir stelt før de hentes. Frokost spiser de hjemme, hvis de ikke våkner veldig tidlig og blir sultne før henting. Jeg føler ikke at det er mye jobb med dette, hvis det ikke er noe ekstra tar det meg en time på kvelden og en time på morgenen. Vi har vært litt uenige om hvor mye jeg bør få betalt for denne jobben. Det er som sagt ikke mye jobb,men likevel mye ansvar. Hva ville dere synes være rimelig å betale? Anonymous poster hash: 3ecbc...de0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #2 Skrevet 24. januar 2016 6000 pr mnd Anonymous poster hash: 87af5...f63
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #3 Skrevet 24. januar 2016 6000 høres ut om en grei pris. Gjør du dette annen hver uke hjemme hos deg? Jeg tenker at barna er så små, og sover annen hver uke borte fra sitt hjem gir ikke tryggheten et hjem skal gi. Familievernkontoret anbefaler jo å ha en fast base( hjem) og sove i til de ihvertfall er 3 år. Anonymous poster hash: 1e928...609
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Som sovende nattevakt får jeg timelønn fra 19-23 så er det timelønn for 1 av 3t fra 23-07... Synes 6000kr mnd er lite. Selv om ikke barna er mye urolig, og sover natten gjennom, så er det jo en jobb du gjør, og det er ikke sånn at du kan styre dagene dine selv. Er det familie eller en vennetjeneste ville jeg tenkt at 6000 kanskje er en grei sum, men synes ikke det er mye som en jobb man er betalt for å gjøre for andre. Det skal jo og skattes av pengene.. Kan jo skjønne at man som arbeidsgiver/forelder ikke ønsker å betale mer enn man må for en sånn tjeneste, for at det i det hele tatt skal lønne seg å jobbe/være borte fra barna om natta. Hvor mye er det dere spriker i pris da? Anonymous poster hash: b6bd3...b45
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Å, den var vanskelig. Vi hadde dagmamma for gutten vår da han var ett år. Betalte da 6000 for fire dager i uka. Samridig hadde dagmammaen et barn på overnatting to netter i uka. Det barnet hadde ikke plass i bhg og betalte 6000 i mnd. Det barnet var der til ca kl 14 neste dag. Jeg synes du burde kunne ta 6000. Det er et minimum. Kjedelig for foreldrene som kanskje betaler bhg i tillegg, men du kan heller ikke dra fra hjemmet ditt annenhver uke. Det er en jobb selv om det ikke er fysisk krevende. Anonymous poster hash: 0934d...673
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 6000 høres ut om en grei pris. Gjør du dette annen hver uke hjemme hos deg? Jeg tenker at barna er så små, og sover annen hver uke borte fra sitt hjem gir ikke tryggheten et hjem skal gi. Familievernkontoret anbefaler jo å ha en fast base( hjem) og sove i til de ihvertfall er 3 år. Anonymous poster hash: 1e928...609 Ja barna sover hjemme hos meg. Jeg tenkte mye på det med trygghet før jeg sa ja til denne jobben. Var redd for utrygge barn som ikke ville sove og kanskje gråte etter foreldrene om natten. Jeg kjenner ikke familien så godt, det er pappa som leverer og henter, barna er stort sett blide og vinker adjø uten å gråte. Pappa begynner ikke på jobb før senere på kvelden, men vi har i felleskap kommet frem til at for barnas del er det best at de blir levert en stund før legging. Så får vi litt tid sammen og ikke bare rett i seng. Jeg tenker at det hadde sikkert vært en bedre løsning å fått en overnattende barnevakt hjemme, slik at de selv kunne lagt barna. De har sikkert vurdert det selv også, men av en eller annen grunn funnet denne løsningen mer praktisk. Anonymous poster hash: 3ecbc...de0
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #7 Skrevet 24. januar 2016 6000 høres ut om en grei pris. Gjør du dette annen hver uke hjemme hos deg? Jeg tenker at barna er så små, og sover annen hver uke borte fra sitt hjem gir ikke tryggheten et hjem skal gi. Familievernkontoret anbefaler jo å ha en fast base( hjem) og sove i til de ihvertfall er 3 år. Anonymous poster hash: 1e928...609 Ja barna sover hjemme hos meg. Jeg tenkte mye på det med trygghet før jeg sa ja til denne jobben. Var redd for utrygge barn som ikke ville sove og kanskje gråte etter foreldrene om natten. Jeg kjenner ikke familien så godt, det er pappa som leverer og henter, barna er stort sett blide og vinker adjø uten å gråte. Pappa begynner ikke på jobb før senere på kvelden, men vi har i felleskap kommet frem til at for barnas del er det best at de blir levert en stund før legging. Så får vi litt tid sammen og ikke bare rett i seng. Jeg tenker at det hadde sikkert vært en bedre løsning å fått en overnattende barnevakt hjemme, slik at de selv kunne lagt barna. De har sikkert vurdert det selv også, men av en eller annen grunn funnet denne løsningen mer praktisk. Anonymous poster hash: 3ecbc...de0 Hvor mye får du betalt for dette da? Anonymous poster hash: 17571...eed
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #8 Skrevet 24. januar 2016 Jeg lurer også på hva du får for denne jobben.. Anonymous poster hash: 87af5...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå