Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Kan dette komme av noe? Er det noe man bør gå til legen med, husker jeg blødde lett i nesen selv da jeg var liten. Synest det er vanskelig vite hva som er naturlig og ikke? Anonymous poster hash: b9cd3...eb7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Det kan vel ordnes ved å svi av noen blodkar tror jeg, hvis det er veldig plagsomt. Ellers er det vel sjelden farlig, men kan sikkert være et tegn på diverse sykdommer. Tror jeg ville nevnt det for legen en gang dere likevel er der, men hadde ikke ringt legen bare for det Anonymous poster hash: a9108...e35
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Noen bare er slik at de blør lett og ofte neseblod. Om han alltid har vært sånn så ville jeg ikke bekymret meg Men hvis dette er noe som nylig har oppstått og skjer hyppig så er det nok lurt å nevne til legen. Anonymous poster hash: 9407c...b85
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #4 Skrevet 24. januar 2016 Vær mere ute! Tro det eller ei, men det hjelper. OG så sjekekr du om barnet har begynt å pille nese. Fort gjort å pille litt for hardt - og så blir det neseblod av det. Det er jo egentlig bare et blodkar i nesen som sprekker og det er ganske tynn hud i nesen. Anonymous poster hash: 95cb9...b2a
Miss Chocolate Skrevet 24. januar 2016 #5 Skrevet 24. januar 2016 Jeg blødde veldig mye som liten. Måtte brenne blodkar i nesen. Hjelper å være ute?? For meg var det sånn at jeg alltid begynte å blø da jeg kom inn (fra kulde til varme). Så er man hardt plaget er det bare å brenne oppi nesen som hjelper..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Skrevet 24. januar 2016 To av mine tre bør MYE i nesa. Det er fordi blodkarene i nesa ligger rett under huden i nesa så et lite nys kan gjøre at de sprekker. Den eldste blør også enda lettere hvis jern-lageret er lavt, noe det til tider er pga en tarmsykdom. Da hjelper det som regel bare å ta jern tilskudd. Men begge har flere ganger vært å 'brent' blodårene i nesa og da har det holdt i ca et år. Er også vanlig å blø lettere ved luftveisallergier. Men lurt å ta en tur til legen så kan jern-lageret sjekkes og så kan legen kikke i nesa og evnt sende henvisning for 'brenning' (Det de fleste legene gjør nå er kjemisk brenning i nesa. De varmer opp et metall som kjøles ned mens pasienten har bedøvelse i nesa. Så tar de metallet på blodkarene i nesa. Går raskt og er ikke vondt. Det blir skorper i nesa man ikke må pille på, men spray ofte med bløtgjørende nesespray fra apoteket den første uka, kanskje to) Anonymous poster hash: 716d5...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå