Gå til innhold

Sovetips baby 7 mnd.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips eller råd her..

 

Har en baby på i mnd. Han våkner nå hver kveld kl. 21.30. Gråter sårt.

De første nettene var vi redd han hadde vondt noen plass, men det er utelukket.

 

Jeg lar han aldri ligge å gråte. Men jeg har forsøkt roe han ned på rommet og i senga si. Etter 2,5 time ga jeg opp. Han er jo så liten enda.

 

Men en så liten vil jo ikke våkne fordi han vet han blir tatt opp?

Gir vi oss ris til egen bak når vi tar han opp for kos og roe ned?

 

Han sovner i armene mine men våkner med en gang jeg legger han igjen.

 

Er det bare en fase? Vet at han nå får tann oppe hvertfall. Men han gråter jo ikke når han er på fanget så tror ikke han har vondt heller.

Kan han plutselig sove over når denne fasen er over, eller hva burde man gjøre?

Vil jo bare at han skal være trygg. Så ingen skrikekur.

 

Anonymous poster hash: 4ed03...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for all del! Ta han opp og kos med han. Eller enda bedre, legg han i senga di og samsov. De trenger nærhet og kos, det kan ingen bli bortskjemte på! Jeg samsover med min gutt. Han er 2,5 nå og han er en trygg og god gutt. De blir store så altfor fort, og da vil de ikke ligge og kose med oss lengre ;)

 

Anonymous poster hash: 2d649...805

Skrevet

Ja vi samsover når jeg legger meg. For tidligere har han våknet sånn akkurat til jeg skal legge meg. Men nå har han begynt å våkne veldig tidlig igjen. Da får jeg ikke roet han før jeg legger meg. Men dette er kanskje bare en fase.. evt. pga. tenner. Han vil kanskje plutselig sove lengere igjen.

 

Takk for svar!

 

Anonymous poster hash: 4ed03...44f

Skrevet

Nei, for all del! Ta han opp og kos med han. Eller enda bedre, legg han i senga di og samsov. De trenger nærhet og kos, det kan ingen bli bortskjemte på! Jeg samsover med min gutt. Han er 2,5 nå og han er en trygg og god gutt. De blir store så altfor fort, og da vil de ikke ligge og kose med oss lengre ;)

 

Anonymous poster hash: 2d649...805

Jeg mener at baby må lære å sovne og finne roen selv. 7 mnd er det jammen på tide. En baby som er vant til at mamma er der og bysser og duller straks man er våken, vil selvsagt kreve det hver gang han våkner på natta. Et barn som sovner selv er et trygt barn, og dosen med nærhet og kos blir oftest dekket på dagtid likevel. Alle mine tre sov trygt hele natta i egne senger fra de var 4-5 mnd og jeg har knapt hatt en våken natt med noen av dem. Man sover godt selv også,noe som kommer barna til gode.

Skrevet

 

Nei, for all del! Ta han opp og kos med han. Eller enda bedre, legg han i senga di og samsov. De trenger nærhet og kos, det kan ingen bli bortskjemte på! Jeg samsover med min gutt. Han er 2,5 nå og han er en trygg og god gutt. De blir store så altfor fort, og da vil de ikke ligge og kose med oss lengre ;)

 

Anonymous poster hash: 2d649...805

Jeg mener at baby må lære å sovne og finne roen selv. 7 mnd er det jammen på tide. En baby som er vant til at mamma er der og bysser og duller straks man er våken, vil selvsagt kreve det hver gang han våkner på natta. Et barn som sovner selv er et trygt barn, og dosen med nærhet og kos blir oftest dekket på dagtid likevel. Alle mine tre sov trygt hele natta i egne senger fra de var 4-5 mnd og jeg har knapt hatt en våken natt med noen av dem. Man sover godt selv også,noe som kommer barna til gode.

 

Nå er jeg på barn nr 4, og kan skrive under på at selv babyer er veldig forskjellige og har personlighet.

Mine tre første var som dine tre. Sov i egne senger, natten gjennom fra de var 2-3 mnd.

 

Min nr fire derimot, er som hi skriver.

Våkner tidlig og nekter å sovne igjen.

Har gjort alt likt med de tre første, likevel ender hun opp på fanget i stua. Jeg er da ikke interessert i å ta kveld ved z21.30 tida hver kveld.

 

Jo, jeg tror det blir enklere med tiden.

 

 

Anonymous poster hash: 4af10...632

Skrevet

MarianeA:

Konkret hva foreslår du da?

 

Han sovner trygt og godt selv så han kan finne roen i senga. Men han er veldig urolig ved søvn, også på dagtid. Da sliter han med å finne roen. Sover korte dupper bare, gjort siden fødsel.

Men når baby bare gråter, selv om jeg ligger ved siden av sprinkelsenga, vi har holdt på flere timer. Hva foreslår du at vi gjør da?

 

Jeg har også en på nesten 10 år. Vi samsov ikke, men det tok flere år før han sovnet i senga si selv om kvelden. Skulle bli annerledes denne gangen.. Men han er et veldig trygt og utadvendt barn fordet da.

 

Men har du tips kom gjerne med dem. Men ikke glem at alle barn er forskjellige da. Jeg tror alle vil ha babyene i senga si, så hvorfor noen babyer blir sånn som dette tror jeg ikke går på hvordan foreldrene gjør det. Heller på personligheten deres.

 

Takk for svarene.

 

Anonymous poster hash: 4ed03...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...