Gå til innhold

Jeg har så lyst til å finne tilbake til mannen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men klarer det ikke! Følelsene er borte.

Har rotet meg inn i en suppe hvor jeg i tillegg har flørtet med en annen, har vært helt utsultet på å føle noe.. Denne kontakten er nå brutt.

Så nå har jeg dårlig samvittighet og forsøker virkelig å finne tilbake følelsene mine for mannen. Han er snill, og fortjener egentlig bedre enn meg.. Men han har samtidig gjort ting som har ført meg lengre og lengre bort fra han. Ikke slemme ting, men han har surret det til og heg har sittet med ansvar for å rydde opp gang etter gang :( Blir så sliten av det

Jeg vil jo bare at vi skal le sammen og snakke sammen og være intime. Når alt det er borte er det vanskelig å fortsette.. Men konsekvensene av et brudd er for store 😔

Anonymous poster hash: 0fd76...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kinkig situasjon når viljen er det, men ikke følelsene.

Hva du gjør videre kommer jo an på så mye. Det han har gjort, hvor alvorlig har det vært, angrer han, er han til å stole på nå? Hvorfor har han ikke ryddet opp selv etter å ha rotet til ting, hvorfor har du måttet ta tak i det? Kommer han til å gjøre det samme igjen?

Du skriver at han er snill - men hvor snilt er det å rote ting til så mye og hver gang overlate til deg å rydde opp? Nå vet jeg ikke hva det er han har gjort, men det er lett at man mister respekten for den andre når den ene gjør veldig feil ting - og i hvert fall når det gjentas mange ganger. Respekten forsvinner gjerne, og med den så forsvinner gjerne seksuell tenning også. Om du så er redd for at han kan gjenta det han har gjort flere ganger, da er også tilliten borte. Og da er det egentlig ikke så mye igjen av et forhold.

Du har flørtet med en annen, men du har ikke vært utro, slik jeg forstår det?

Forholdet er ikke nødvendigvis umulig å redde, men hvis det skal reddes så tror jeg det er flere ting som må på plass.

For det første så må begge ønske å redde forholdet.

For det andre så må mannen innse hvor mye hans handlinger har påvirket deg, fysisk, mentalt og følelsesmessig. Han må vise at han angrer, at han forstår, og at han vil jobbe for at du skal få tillit til at han ikke vil gjøre samme dumme tingene igjen.

Jeg tror det er mange praktiske ting som dere må snakke om før dere kan forvente å ev. få et nærere forhold igjen.

Og så synes jeg du skal jobbe litt med din egen selvtillit og selvbilde. Du har ryddet opp i mannens dumheter gang på gang, du blir sliten av det, du mister følelsene for ham pga. det. Og selv om du har ryddet opp etter ham, så mener du han fortjener bedre enn deg!?? Ser du ikke at det blir veldig feil? Det virker som om du har følelsen av at du ikke fortjener noe bedre enn å rydde opp etter en mann som ikke lærer av sine feil og som synes det er greit å overlate til deg å rydde opp etter ham. Synes du virkelig at du ikke fortjener bedre enn det?

Å fortsette å leve i et dødt forhold vil for de fleste være veldig ødeleggende. Så enten må dere begge jobbe for å endre forholdet, eller så er det bedre å gå før du blir enda mer sliten av det hele og får enda mindre tro på deg selv.

Anonymous poster hash: 41a3d...a73
Skrevet

Ring fvk over helgen og bestill en time der. Enten for deg alene for å få snakke med noen for å sortere tankene dine, eller for dere begge to - eller begge deler.

Skrevet

Jeg regner med han også kjenner på disse følelsene , eller i alle fall merker at noe ikke er som det skal mellom dere. Hva du mener med ting osm blir surret til vet jeg ikke, men avhengig av hvor alvorlige de er, kan dere ta en prat om det og avtale at han ikke får bestemme/love/avtale noe stort uten at du er med på det? Kanskje dere har prøvd det alt, men la han kjenne på det at nå er det alvor, og at hvis dere ikke kan finne en løsning sammen, så har ikke dere noen framtid.

Så. Hva med å starte helt på nytt? Slett harddisken og dra på date sammen. Lær hverandre å kjenne på nytt. Nå snakker jeg ikke om en kveld på byen og hoppe i køya, men dra på middag, oppfør dere som om dere akkurat har møtt hverandre, og snakk om hobbyer, interesser, hvilke band dere likte som unge, favorittfilm og skuespiller, hva dere ville bli når dere ble store, ting dere kanskje hadde glemt om hverandre. Drikk kaffe, te, eller et glass vin sammen om kvelden i hverdagen, tenn et stearinlys og snakk mer. Skru av tv og pc og legg vekk mobilen, ha fullt og helt fokus på hverandre. Fortell barndomshistorier, anektdoter fra dagliglivet, alt som ikke har med den vanskelige tiden i forholdet å gjøre. Når dere kommer inn i vanen med å snakke sammen og begynner å bli kjent med hverandre igjen, så er sjansen stor for at følelsene kommer snikende tilbake, og med det intimiteten.

Hold hender, gi hverandre klemmer og kyss når dere drar om morgenen, prøv å være fysisk nær hverandre flere ganger om dagen, uten at det trenger å være noe seksuelt over det. Bare noe så enkelt som å stryke over ryggen, legge hånden på skulderen, osv. Noe som lærer dere at fysisk nærhet mellom dere er godt. 

Og smil til hverandre. Ekte smil. Gi komplimenter, minst ett om dagen. "Så godt du lukter!" "Så fin du er" "Jeg liker den genseren på deg" osv. Styrk hverandres selvtillit og gi hverandre positive følelser. Oppfordre til åpenhet. Prøv å ikke kritisere hverandre over hverdagslige småting. 

Og vurder om dere skal snakke med noen sammen. En parterapeut eller noe lignende. Det kan være godt å få renset luften mellom dere også, og kanskje få nye innfallsvinkler fra en utenforstående tredjepart. 

Anonymous poster hash: 7f065...41d
Skrevet

Tusen takk for flotte svar!! Jeg blir helt overveldet over at dere tar dere tid til å svare så godt!

Det er økonomisk surr det er snakk om. Og jeg har lite hjelp hjemme. Det fører til mas fra meg og dårlig humør hos begge. Energien suges ut av meg.

Jeg har vært følelsesmessig utro. Jeg ble forelsket i den andre. Vi kysset. Ikke sex, det hadde heg ikke klart, men likevel har jeg vært helt jævlig mot faren til barna mine. Jeg innså at det ikje kunne fortsette og slettet alle spor, men har konstant en klo i brystet av dårlig samvittighet. Og samtidig var den opplevelsen av å ha en slik kontakt med en annen mann det som holdt meg oppe - helt til heg ble hentet tilbake til virkeligheten og forsto hva dette faktisk innebar. Det har vel vært slik at jeg nesten har tenkt at mannen ikke ville bry seg om det om han fant det ut.. Men når logikken slo inn skjønner jeg jo at det ville kunne knuse ham..

Så.. Nå ser dere sikkert hvorfor jeg sier at han fortjener bedre enn neg. Jeg har mistet all tro på meg selv som kjæreste. Jeg trodde jeg var en som ville være trofast - i tykt og tynt..

HI

Skrevet

Er han mannen din eller faren til barna dine?

...ville starta der, ut fra siste innlegget ser jeg du definerer han som faren til barna dine.

Anonymous poster hash: 154d8...05c

Skrevet

Vet du, du har vært fristet, du tok et lite steg ut i fristelsen, og så sa du stopp, og tok det lange, tunge steget tilbake. Det er styrke! Det er stor viljestyrke. Så ikke se ned på deg selv fordi du ble forelsket i en annen i en tid du og mannen din hadde det tungt. Du stoppet det i tide. Og det sier jeg, som er utrolig streng på utroskap. Man rår ikke over følelsene sine, og når man treffer noen man klikker med kan man fort bli betatt. Men det jeg ser i deg det er det at du satte foten ned. Du så at dette hadde gått for langt og du satte grensen og trådde tilbake på rett side av den. Og det står det respekt av. Du kunne ha hatt sex med denne mannen, du kunne ha gitt flatt f*** og dratt din vei sammen med han, overlatt alt rotet til mannen din, men du gjorde det ikke. For, som du sier, du er ikke den personen, du er ikke den som er utro og gir bengen i familien din. Du er en fortvilet kvinne som ble forhekset av en mann som ga deg oppmerksomhet akkurat på den måten du trengte den. Men du kjente når det hadde gått for langt, i motsetning til så mange av dine medmennsker. Og det, kjære HI, er sterkere enn veldig mange andre som har stått i den samme situasjonen.

Hvorvidt du skal fortelle dette til mannen din eller ikke bør du kjenne best på selv. Kan det komme noe godt ut av det, i form av at han får en vekker, en skikkelig knyttneve i ansiktet som viser han at han holder på å miste deg hvis han ikke tar seg sammen? Eller blir det bare vondt uten at han ser beskjeden bak? Er det noen måte han kan finne ut av det på egenhånd, eller via andre? I så fall bør du kanskje komme det i forkjøpet og heller fortelle din versjon. Sånne ting er det bare du som kan vite.

Uansett, jeg ønsker deg lykke til, og håper du og mannen din finner ut av det. Som du sier, du har veldig lyst til å finne tilbake til mannen din igjen, og jeg kan ikke annet enn å tro at han vil det samme. Så begynn der! Finn gnisten i hverandre, den gnisten som vil at den andre skal være helten i skinnende rustning (eller flagrende kjole, alt ettersom), og så må dere finne den lange, traurige veien å gå sammen, mot stranden i solnedgang, champagne og jordbær, slottet med happy ending og så videre. Men pass på at dere gjør det sammen. Ingen kan dra den andre etter kragen mot en felles framtid. 

Skrevet

Tusen takk for flotte svar!! Jeg blir helt overveldet over at dere tar dere tid til å svare så godt!

Det er økonomisk surr det er snakk om. Og jeg har lite hjelp hjemme. Det fører til mas fra meg og dårlig humør hos begge. Energien suges ut av meg.

Jeg har vært følelsesmessig utro. Jeg ble forelsket i den andre. Vi kysset. Ikke sex, det hadde heg ikke klart, men likevel har jeg vært helt jævlig mot faren til barna mine. Jeg innså at det ikje kunne fortsette og slettet alle spor, men har konstant en klo i brystet av dårlig samvittighet. Og samtidig var den opplevelsen av å ha en slik kontakt med en annen mann det som holdt meg oppe - helt til heg ble hentet tilbake til virkeligheten og forsto hva dette faktisk innebar. Det har vel vært slik at jeg nesten har tenkt at mannen ikke ville bry seg om det om han fant det ut.. Men når logikken slo inn skjønner jeg jo at det ville kunne knuse ham..

Så.. Nå ser dere sikkert hvorfor jeg sier at han fortjener bedre enn neg. Jeg har mistet all tro på meg selv som kjæreste. Jeg trodde jeg var en som ville være trofast - i tykt og tynt..

HI

Er det alvorlig økonomisk utroskap han har bedrevet?

Slik jeg ser det så traff du en mann som ga deg noe mannen din ikke gir deg, eller vekker i deg. Du tråkket på grensen, men du var ikke utro. Som nr. 4 sier - du har vist stor styrke iom. at du trakk deg i tide og kuttet kontakten med den andre mannen.

Tror du mannen din kommer til å vise samme styrke som deg neste gang han blir fristet til å ødelegge økonomien deres igjen? Kommer han til å stoppe opp og si til seg selv at det er noe han ikke bør gjøre fordi han bryr seg for mye om deg og familien?

Tror du virkelig det?

Siden han har gjentatt sin oppførsel mange ganger, så tror ikke jeg det!

Og derfor bør du heller ikke fortelle ham om ditt ene og lille feilsteg. Det feilsteget var lite, og du har rettet opp i det. Han har gjort mange. Og jeg er redd for at han kommer til å bruke ditt ene feilsteg mot deg for å bagatellisere sine egne feil, og for å skyve skylden over på deg.

Slik jeg ser det er det fremdeles DU som fortjener bedre enn den mannen du har! Du er for god for ham.

Han roter med vilje til økonomien deres gjentatte ganger. Du må rydde opp etter ham. Til tross for at han gjentatte ganger har satt dere i en vanskelig situasjon, og overlater til deg å rydde opp etter ham, så gidder han ikke en gang å gjøre sin del av felles ansvarsoppgaver i hjemmet.

Det forteller meg om en mann som ikke har noe respekt for deg! Ser du ikke det selv?

Du stopper deg selv fra å gjøre en større feil som ville vært et svik mot mannen din - til tross for det lille feilsteget ditt så hentet du deg selv inn fordi du respekterer din manns følelser.

Men mannen din respekterer hverken deg eller følelsene dine når han roter til økonomien og overlater ansvaret for det til deg, ikke gidder å gjøre noe hjemme OG attpåtil blir sur på deg når du "maser". Du maser ikke, du ber ham gjøre sin del av felles ansvar. Men det du må innse er at mannen din ikke gidder. Han respekterer deg ikke. Hadde han gjort det hadde han delt på arbeidsoppgaver i hjemmet, og han ville ikke satt deg i en vanskelig situasjon gang på gang!

Spiller han bort pengene sine? Eller bruker han dem på egne ting?

Om han spiller dem bort så trenger han behandling for spillavhengighet!

Om han bruker det på ting til seg selv så ser du vel at han er en enorm egoist, som bruker penger på seg selv og overlater til deg å betale for det og heller ikke gidder å gjøre sin del av arbeid i hjemmet?

DU er altfor god til å bli behandlet slik!

Jeg hadde en bekjent som levde i et forhold med en økonomisk utro mann. Hun fikk dårligere og dårligere selvtillit, hun fant alle mulige feil hos seg selv, fant ut at han fortjente noe bedre enn henne. Sannheten er at han er en egoistisk drittsekk og hun altfor god for ham. Til slutt orket jeg ikke se på at hun stadig gravde sin egen grav dypere og dypere ved å fortsette forholdet til den mannen, så jeg trakk meg unna. Hun er visstnok fremdeles i det forholdet. Hun hevder fremdeles at han elsker henne. Og hun har mindre selvtillit enn noen gang og har visstnok funnet ut at ingen andre vil ha henne så den mannen er det beste hun kan forvente seg. Hun nekter å se at hun blir manipulert, tatt for gitt og utnyttet på det groveste.

Jeg er redd for at du går samme veien om du ikke tar dette alvorlig og begynner å tro mer på deg selv og det du er verdt, Hi.

Min tidligere bekjent slet seg helt ut etter hvert og greide ikke å jobbe lenger, til tross for at hun elsket jobben sin. Forholdet hennes dro alle krefter og all vilje ut av henne, hun brukte det meste av tiden og kreftene til å rydde opp etter mannens økonomiske rot. Hun har mistet all selvtillit. Har nå gått over på aap og er verre stilt økonomisk enn noengang. Mannen fortsetter å utnytte henne, han bidrar ikke med noe hjemme, og han gir henne til og med skyldfølelse fordi hun ikke lenger bidrar med mer inntekt til familien. At det er han som har satt dem i den situasjonen, det vil ikke noen av dem se. For han er jo så snill.

Ut fra hva jeg hører så tror jeg ikke min tidligere bekjent noengang kommer seg ut i jobb igjen hvis hun ikke går fra mannen. Han manipulerer henne til å tro at hun ikke fortjener bedre, han suger all kraft ut av henne.

Hvis du ikke vil ende der, Hi, så må du skaffe deg hjelp! Først og fremst hjelp til deg selv, for du trenger å få mer tro på deg selv, du trenger hjelp til å vurdere den faktiske tilstanden i forholdet deres - ikke farget av din skyldfølelse som er urimelig stor sammenlignet med hva din mann har gjort, gjør og trolig vil gjøre mot deg igjen.

Ta kontakt med fvk og be om timer til deg selv i første omgang.

Skrevet

Vet du, du har vært fristet, du tok et lite steg ut i fristelsen, og så sa du stopp, og tok det lange, tunge steget tilbake. Det er styrke! Det er stor viljestyrke. Så ikke se ned på deg selv fordi du ble forelsket i en annen i en tid du og mannen din hadde det tungt. Du stoppet det i tide. Og det sier jeg, som er utrolig streng på utroskap. Man rår ikke over følelsene sine, og når man treffer noen man klikker med kan man fort bli betatt. Men det jeg ser i deg det er det at du satte foten ned. Du så at dette hadde gått for langt og du satte grensen og trådde tilbake på rett side av den. Og det står det respekt av. Du kunne ha hatt sex med denne mannen, du kunne ha gitt flatt f*** og dratt din vei sammen med han, overlatt alt rotet til mannen din, men du gjorde det ikke. For, som du sier, du er ikke den personen, du er ikke den som er utro og gir bengen i familien din. Du er en fortvilet kvinne som ble forhekset av en mann som ga deg oppmerksomhet akkurat på den måten du trengte den. Men du kjente når det hadde gått for langt, i motsetning til så mange av dine medmennsker. Og det, kjære HI, er sterkere enn veldig mange andre som har stått i den samme situasjonen.

Hvorvidt du skal fortelle dette til mannen din eller ikke bør du kjenne best på selv. Kan det komme noe godt ut av det, i form av at han får en vekker, en skikkelig knyttneve i ansiktet som viser han at han holder på å miste deg hvis han ikke tar seg sammen? Eller blir det bare vondt uten at han ser beskjeden bak? Er det noen måte han kan finne ut av det på egenhånd, eller via andre? I så fall bør du kanskje komme det i forkjøpet og heller fortelle din versjon. Sånne ting er det bare du som kan vite.

Uansett, jeg ønsker deg lykke til, og håper du og mannen din finner ut av det. Som du sier, du har veldig lyst til å finne tilbake til mannen din igjen, og jeg kan ikke annet enn å tro at han vil det samme. Så begynn der! Finn gnisten i hverandre, den gnisten som vil at den andre skal være helten i skinnende rustning (eller flagrende kjole, alt ettersom), og så må dere finne den lange, traurige veien å gå sammen, mot stranden i solnedgang, champagne og jordbær, slottet med happy ending og så videre. Men pass på at dere gjør det sammen. Ingen kan dra den andre etter kragen mot en felles framtid.

Tusen tusen tusen takk ❤️

HI

Skrevet

HI

Er det alvorlig økonomisk utroskap han har bedrevet?

Slik jeg ser det så traff du en mann som ga deg noe mannen din ikke gir deg, eller vekker i deg. Du tråkket på grensen, men du var ikke utro. Som nr. 4 sier - du har vist stor styrke iom. at du trakk deg i tide og kuttet kontakten med den andre mannen.

Tror du mannen din kommer til å vise samme styrke som deg neste gang han blir fristet til å ødelegge økonomien deres igjen? Kommer han til å stoppe opp og si til seg selv at det er noe han ikke bør gjøre fordi han bryr seg for mye om deg og familien?

Tror du virkelig det?

Siden han har gjentatt sin oppførsel mange ganger, så tror ikke jeg det!

Og derfor bør du heller ikke fortelle ham om ditt ene og lille feilsteg. Det feilsteget var lite, og du har rettet opp i det. Han har gjort mange. Og jeg er redd for at han kommer til å bruke ditt ene feilsteg mot deg for å bagatellisere sine egne feil, og for å skyve skylden over på deg.

Slik jeg ser det er det fremdeles DU som fortjener bedre enn den mannen du har! Du er for god for ham.

Han roter med vilje til økonomien deres gjentatte ganger. Du må rydde opp etter ham. Til tross for at han gjentatte ganger har satt dere i en vanskelig situasjon, og overlater til deg å rydde opp etter ham, så gidder han ikke en gang å gjøre sin del av felles ansvarsoppgaver i hjemmet.

Det forteller meg om en mann som ikke har noe respekt for deg! Ser du ikke det selv?

Du stopper deg selv fra å gjøre en større feil som ville vært et svik mot mannen din - til tross for det lille feilsteget ditt så hentet du deg selv inn fordi du respekterer din manns følelser.

Men mannen din respekterer hverken deg eller følelsene dine når han roter til økonomien og overlater ansvaret for det til deg, ikke gidder å gjøre noe hjemme OG attpåtil blir sur på deg når du "maser". Du maser ikke, du ber ham gjøre sin del av felles ansvar. Men det du må innse er at mannen din ikke gidder. Han respekterer deg ikke. Hadde han gjort det hadde han delt på arbeidsoppgaver i hjemmet, og han ville ikke satt deg i en vanskelig situasjon gang på gang!

Spiller han bort pengene sine? Eller bruker han dem på egne ting?

Om han spiller dem bort så trenger han behandling for spillavhengighet!

Om han bruker det på ting til seg selv så ser du vel at han er en enorm egoist, som bruker penger på seg selv og overlater til deg å betale for det og heller ikke gidder å gjøre sin del av arbeid i hjemmet?

DU er altfor god til å bli behandlet slik!

Jeg hadde en bekjent som levde i et forhold med en økonomisk utro mann. Hun fikk dårligere og dårligere selvtillit, hun fant alle mulige feil hos seg selv, fant ut at han fortjente noe bedre enn henne. Sannheten er at han er en egoistisk drittsekk og hun altfor god for ham. Til slutt orket jeg ikke se på at hun stadig gravde sin egen grav dypere og dypere ved å fortsette forholdet til den mannen, så jeg trakk meg unna. Hun er visstnok fremdeles i det forholdet. Hun hevder fremdeles at han elsker henne. Og hun har mindre selvtillit enn noen gang og har visstnok funnet ut at ingen andre vil ha henne så den mannen er det beste hun kan forvente seg. Hun nekter å se at hun blir manipulert, tatt for gitt og utnyttet på det groveste.

Jeg er redd for at du går samme veien om du ikke tar dette alvorlig og begynner å tro mer på deg selv og det du er verdt, Hi.

Min tidligere bekjent slet seg helt ut etter hvert og greide ikke å jobbe lenger, til tross for at hun elsket jobben sin. Forholdet hennes dro alle krefter og all vilje ut av henne, hun brukte det meste av tiden og kreftene til å rydde opp etter mannens økonomiske rot. Hun har mistet all selvtillit. Har nå gått over på aap og er verre stilt økonomisk enn noengang. Mannen fortsetter å utnytte henne, han bidrar ikke med noe hjemme, og han gir henne til og med skyldfølelse fordi hun ikke lenger bidrar med mer inntekt til familien. At det er han som har satt dem i den situasjonen, det vil ikke noen av dem se. For han er jo så snill.

Ut fra hva jeg hører så tror jeg ikke min tidligere bekjent noengang kommer seg ut i jobb igjen hvis hun ikke går fra mannen. Han manipulerer henne til å tro at hun ikke fortjener bedre, han suger all kraft ut av henne.

Hvis du ikke vil ende der, Hi, så må du skaffe deg hjelp! Først og fremst hjelp til deg selv, for du trenger å få mer tro på deg selv, du trenger hjelp til å vurdere den faktiske tilstanden i forholdet deres - ikke farget av din skyldfølelse som er urimelig stor sammenlignet med hva din mann har gjort, gjør og trolig vil gjøre mot deg igjen.

Ta kontakt med fvk og be om timer til deg selv i første omgang.

Tusen tusen takk ❤️

Jeg føler at ord som er sagt til denne andre mannen er ord som nesten er verre enn om vi hadde hatt sex.

Nå har jeg brutt all kontakt og har rett og slett kjærlighetssorg. Men jeg vet det går over. Så lenge jeg ikke hører om eller ser denne mannen igjen.

Mannen min har rotet, men han har forsøkt å gjøre bra ting. Problemet er at han ikke klarer å ta tak når utfordringene dukker opp, og det blir min jobb. Men han er ikke en av dem som har spilt gård og grunn bort, eller brukt masse på seg selv..

Nå blir all fokus for meg fremover å huske på det som gjorde at jeg falt for ham, og vise han at han er en flink og god person selv om han har rotet ting til.. Akkurat nå har jeg ingenting jeg skulle sagt mht dårlig oppførsel..

Så det viktigste for meg blir å holde familien samlet. Merkelig hvordan det fokuset kunne forsvinne når noen kom og ga meg en følelse av at jeg var den ENE i verden..

HI

Skrevet

Er han mannen din eller faren til barna dine?

...ville starta der, ut fra siste innlegget ser jeg du definerer han som faren til barna dine.

Anonymous poster hash: 154d8...05c

Godt poeng ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...