Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har en venninne som alltid har vært veldig overvektig. Nå etter jul har hun kommet i gang med trening og bedre kosthold, noe som har ført til at hun har gått ned 3kg. Jeg er veldig stolt av henne, men hun har forandret seg veldig etter hun satte i gang med dette.. Alt vi i venninnegjengen sier vris på en eller annen måte om til henne, hvor fin hun er, hvor flink hun var å sminke seg den dagen eller hvor mange menn som har lagt an på henne. Altså, dette er ting hun sier selv. Hun er for all del en søt jente, men jeg merker at det begynner å bli slitsomt. Her i går sa jeg "bestefaren til xxxx døde i helga. Kanskje vi burde gå sammen og kjøpe en bukett eller noe til henne?". Til dette svarer venninnen min : "jeg håper noen kjøper blomster til meg en gang! Jeg vil møte en skikkelig romantisk fyr!". Hva skal man liksom si til sånt..? Anonymous poster hash: 6dde8...659
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 3 kg ja, sikkert et hav av forskjell Det går sikkert over, kanskje det er fokuset på slike ting som gjør at hun klarer det? Anonymous poster hash: df610...c8b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 3 kg ja, sikkert et hav av forskjell Det går sikkert over, kanskje det er fokuset på slike ting som gjør at hun klarer det? Anonymous poster hash: df610...c8b Ja, jeg ser ikke forskjell enda..men hun ser friskere ut på en måte. Jeg ser at hun har kutta ut mye av den usunne maten! Håper bare hun slutter å være sånn.. Anonymous poster hash: 6dde8...659
Superdolly Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Oi, da hadde jeg nok slitt med å la være å si noe litt skarpt til henne. Når man snakker om et dødsfall og hun buser ut med noe slikt, virker hun jo rett og slett sosialt inkompetent.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Oi, da hadde jeg nok slitt med å la være å si noe litt skarpt til henne. Når man snakker om et dødsfall og hun buser ut med noe slikt, virker hun jo rett og slett sosialt inkompetent. Men hva ville du sagt? Jeg er så redd for at hun skal falle tilbake.. Anonymous poster hash: 6dde8...659
Superdolly Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Oi, da hadde jeg nok slitt med å la være å si noe litt skarpt til henne. Når man snakker om et dødsfall og hun buser ut med noe slikt, virker hun jo rett og slett sosialt inkompetent. Men hva ville du sagt? Jeg er så redd for at hun skal falle tilbake.. Anonymous poster hash: 6dde8...659 Falle tilbake? Til gamle matvaner eller? Jeg ville heller ha hatt en sosialt flink, overvektig venninne enn en som er tre kilo lettere og lirer av seg slike idiotiske uttalelser. I den konkrete situasjonen med dødsfallet ville jeg nok ha sagt noe slikt: "Vet du hva, Kari, det var særdeles ufølsomt sagt av deg. Vi snakker om et dødsfall her, ikke dine romantiske forhåpninger. Mari har mistet bestefaren sin."
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Tror jeg hadde ignorert det og fortsatt samtalen som pågikk. Idiotisk! Anonymous poster hash: 51102...70f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Tror jeg hadde ignorert det og fortsatt samtalen som pågikk. Idiotisk! Anonymous poster hash: 51102...70f Ja, men dette var kun et eksempel! Hun er sånn på alt Anonymous poster hash: 6dde8...659
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Har ei sånn veninne jeg også,men jeg har måttet trekke meg litt vekk for hun er rett og slett blitt slitsom å være med. Altså vi ser nok omtrent like ut så er ikke noe sjalusikort å komme med ang vekt ol ( hender det dukker opp i slike temaer) men, etter hun ble skilt så har alt handlet om henne. Nytter ikke møte henne for en kaffe og føre en samtale engang for hun er mer opptatt av å følge med på om noen kikker på henne, hun kaster med håret og gjør seg til til de grader det blir pinlig. Anonymous poster hash: 5378d...c8b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Ser jo nå jeg ikke fikk med overvektig setn der ja. Min veninne har aldri vært det , er en skillsmisse som har fått henne til å klikke hehe Anonymous poster hash: 5378d...c8b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Tror jeg hadde ignorert det og fortsatt samtalen som pågikk. Idiotisk! Anonymous poster hash: 51102...70f Ja, men dette var kun et eksempel! Hun er sånn på alt Anonymous poster hash: 6dde8...659 Mulig å ta det opp? Anonymous poster hash: 51102...70f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Sultefora kvinner. Både hun nyskilte og hun som har slanket seg kolossale tre kg. Anonymous poster hash: ef9d9...ef6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Er vel ikke en venninne om man ikke kan prate sammen? Anonymous poster hash: aa8ff...9fc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Hadde en person kommet med en slik kommentar etter at jeg fortalte at noen var død og spurt om vi skulle dele på en bukett til begravelsen... da hadde jeg sagt klart fra! Først ville jeg spurt om hun egentlig hørte hva jeg sa. Og så ville jeg tatt det derfra hva jeg sa videre, avhengig av hennes respons til mitt spørsmål. Jeg ville trolig sagt til henne rett ut at hun gir inntrykk av å ikke bry seg om andre, ikke ha empati med andre, og også at det er ganske selvopptatt å vri andres begravelse og tap av familiemedlem til å handle om egent romantiske liv. Jeg tror jeg ville rost henne masse for at hun har lagt om kosthold og livsstil, og sagt at det er ganske normalt at man kan bli litt i overkant selvsentrert i den omstillingen, men at hun bør passe seg så hun ikke skyver andre bort ved å gi inntrykk av at hun ikke bryr seg om andre. Om hun da sier at hun bryr seg, så ville jeg gjentatt det jeg først sa om begravelsen/blomster, hva hun responderte på det - og hvordan hun selv tror andre vil oppfatte hennes respons på det med begravelsen. Og om det ikke var mulig å nå gjennom til henne så hadde jeg nok trukket meg unna. Anonymous poster hash: 6b9d0...91c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2016 #15 Skrevet 24. januar 2016 Hadde en person kommet med en slik kommentar etter at jeg fortalte at noen var død og spurt om vi skulle dele på en bukett til begravelsen... da hadde jeg sagt klart fra! Først ville jeg spurt om hun egentlig hørte hva jeg sa. Og så ville jeg tatt det derfra hva jeg sa videre, avhengig av hennes respons til mitt spørsmål. Jeg ville trolig sagt til henne rett ut at hun gir inntrykk av å ikke bry seg om andre, ikke ha empati med andre, og også at det er ganske selvopptatt å vri andres begravelse og tap av familiemedlem til å handle om egent romantiske liv. Jeg tror jeg ville rost henne masse for at hun har lagt om kosthold og livsstil, og sagt at det er ganske normalt at man kan bli litt i overkant selvsentrert i den omstillingen, men at hun bør passe seg så hun ikke skyver andre bort ved å gi inntrykk av at hun ikke bryr seg om andre. Om hun da sier at hun bryr seg, så ville jeg gjentatt det jeg først sa om begravelsen/blomster, hva hun responderte på det - og hvordan hun selv tror andre vil oppfatte hennes respons på det med begravelsen. Og om det ikke var mulig å nå gjennom til henne så hadde jeg nok trukket meg unna. Anonymous poster hash: 6b9d0...91c En veldig idiotisk avsporing i en slik situasjon, det skal jeg være enig i. Og jeg hadde garantert selv blitt irritert. Men du tipper jo fullstendig over.... Anonymous poster hash: 44697...7bf
Mamma_til_2 Skrevet 24. januar 2016 #16 Skrevet 24. januar 2016 Kanskje denne venninnen er inne i en selvlaget boble hun trener og spiser sunt og alt av fokus er på henne selv, hun lykkes med vektreduksjon g føler seg som verdens midtpunkt. Jeg hadde sakt til den kommentaren: så klart skal du og få blomster en gang☺ og så gått videre med den egentlige samtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå