Gå til innhold

Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne snakker litt om dette.

Når besteforeldre spør om å få passe barnebarn, hvem er det som skal betale for maten? Som mme og grøt, evt bleier?

Greit at får foreldrene ber de være barnevakt at de skal ta dette med, men er når besteforeldrene spør.

Anonymous poster hash: 89568...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene til barnet.

Kan ikke forvente at besteforeldre har bleier, MME o.l liggende!

Når barnet er eldre og spiser vanlig mat er det greit at besteforeldre står for maten.

Anonymous poster hash: 95eea...fea

Skrevet

Dersom barnet trenger noe folk ikke normalt har, må det selvfølgelig sendes med.

Anonymous poster hash: db431...20c

Skrevet

passer de barna hos oss har de jo alt de trenger her. skal det passes hos dem, pakker vi ned det dem trenger, men her har besteforeldre alltid bleier osv liggende, i tillfelle. også liker dem ikke at vi skal ha utgifter med slik når vi er hos dem.

Anonymous poster hash: 951a6...c44
Skrevet

Det jeg også mener.. Men venninnen min mener at når besteforeldre BER om å passe barnet så skal de stå for dette selv..

Anonymous poster hash: 89568...c46

Skrevet

Her har besteforeldrene på begge sider bleier, skifteklær, senger og til og med vogner.

Eneste vi måtte ta med var melk da, men det var bare for at jeg pumpet meg.

Gløt og alt annet har besteforeldre hatt.

Men jeg har vært lenge nok her på forumet, til å se at vi er heldig både med besteforeldre og svigers!:)

Anonymous poster hash: 285f9...ed0

Skrevet

Jøss! Aldri tenkt på det.. Begge sider har både bleier, bilseter, vogner, leker osv..

Kjenner jeg blir glad av å tenke på at besteforeldrene ønsker å ha barnebarna masse på besøk og gleder seg over å kjøpe ting til dem.

Anonymous poster hash: 1d496...837

Skrevet

Jeg har kjøpt inn alt til mine foreldre og sender med om det er noe ekstra.

Begge ungene spiser vanlig mat så det kjøper de.

Skrevet

Sender selvsagt med MME og grøt, men ikke brød og pålegg til større barn. Uansett hvem som tar initiativet til passingen.

Skrevet

Jeg ville selvsagt sendt med MME og grøt, men når barna blir så store at de spiser vanlig mat får de mat hos besteforeldrene. Jeg sendte også med bleier til å begynne med, men både min mor og svigermor kjøpte ganske kjapt en pakke de hadde stående.

Dette var uansett hvem som tok initiativ.

Og så klarer jeg ikke å la være: Jeg har hengt lenge nok på Dib til å vite at svært mange svigermødre ville fått hissige klageinnlegg her inne hvis de på eget initiativ kjøpte inn bleier og MME. Det ville garantert vært feil merke, feil type, feil størrelse, feil tåteflaske, feil alt.

Skrevet

HÆ?

Jeg sendte med det barnet trengte jeg. Tenkte ikke over det en gang.

Anonymous poster hash: 77b52...d4c
Skrevet

Jeg er bestemor og har barnebarn på overnatting ca annenhver helg. De er i alderen 1 til 7 år. Jeg holder bleier og våtservietter. Barna har tannbørster og tannkrem på badet. Sprinkelseng og barnevogn. Litt klær og masse leker.  Mme og grøt taes med hvis de trenger det, men jeg kjøper middagsglass og denslags ved behov. Vi har også bilstoler, to og trehjulsykkel og akebrett.

Anonymous poster hash: faa1e...5ec
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Svigers kjøper alt som trengs. Men nå handler de inn alt vi trenger når de er her og. Mamma må få alt med om hun skal passe

Skrevet

Utstyret følger liksom med barnet. Urealistisk at besteforeldre skal ha bleier og MME liggende, med mindre foreldrene er så dårlig egnet at barnet er mer der enn med foreldrene sine.

Anonymous poster hash: 2567e...27b

Skrevet

Helt naturlig å pakke med bleier o.l. Glad om besteforeldre ber om tid med barnebarna, men forventer ikke at dem skal bistå med bleier el.l. Aldri tenkt tanken..

Anonymous poster hash: ca0e1...cea

Skrevet

sender med mat, det er jo bare en selvfølge :)

Skrevet

Har aldri forventet at mine foreldre skal stille med mat/bleier/våtservietter o.l. Verken når vi spør eller de spør... Har alltid pakket ned nødvendige ting.

Men mine foreldre kjøpte gjerne inn uoppfordret likevel. Så de hadde alltid slikt i hus. De har også leker og nå har de også liggende litt skifteklær og pysj, da det ofte hender at barna plutselig vil overnatte der.

Anonymous poster hash: 2d727...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...