Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Datteren min har en sparekonto hvor det ligger en god del penger allerede. Når jeg skal søke lån fra lånekassen står det at 40 % av lånet gjøres om til stipend dersom man har inntekt/formue/trygd innenfor grensene i forskriften. Er da min datters sparekonto en del av min formue? Slik at jeg ikke får stipend dersom mine penger og hennes penger tilsammen overskrider grensa? Anonymous poster hash: 4a2bc...8a4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Står kontoen i ditt navn da? Anonymous poster hash: 79150...dd6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Datteren min har en sparekonto hvor det ligger en god del penger allerede. Når jeg skal søke lån fra lånekassen står det at 40 % av lånet gjøres om til stipend dersom man har inntekt/formue/trygd innenfor grensene i forskriften. Er da min datters sparekonto en del av min formue? Slik at jeg ikke får stipend dersom mine penger og hennes penger tilsammen overskrider grensa? Anonymous poster hash: 4a2bc...8a4 Har du ingen gjeld? Anonymous poster hash: 2b80a...331
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Ja, jeg vil tro at din datters sparepenger teller med. Anonymous poster hash: 8ea30...f4f
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 om kontoen står i hennes navn, så vil ikke gjøre noe i forhold til lånekassen, men faren er jo at når den kontoen passerer 75000 så kommer overformynderi inn å tar kontroll over pengene frem til de er 18. vi hadde det, og da ble det litt problematisk når pengene skulle bla brukes til førekort osv. haha Anonymous poster hash: cc6d8...f06
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Hvis kontoen er i hennes navn, men du disponerer fordi hun er under 18 år, skal den ikke telle med. Hvis du sparer for henne på en konto i ditt navn vil det tas med. Anonymous poster hash: 0d1d4...237
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Ja, din datters penger står skrevet på deg frem til hun blir 18 år og skal skrive egen selvangivelse. Min sønn har 2 mill på konto, i eget navn og styrt av overformynderiet så jeg har null tilgang til dem. Likevel kommer de som min formue på min selvangivelse. Anonymous poster hash: dcd6d...6e3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Ja, din datters penger står skrevet på deg frem til hun blir 18 år og skal skrive egen selvangivelse. Min sønn har 2 mill på konto, i eget navn og styrt av overformynderiet så jeg har null tilgang til dem. Likevel kommer de som min formue på min selvangivelse. Anonymous poster hash: dcd6d...6e3 Men det er ikke sikkert det påvirker mitt forhold til lånekassen da, det har jeg aldri sjekket. Vil jo tro lånekassen ville sett at den formuen ikke er min å bruke? Anonymous poster hash: dcd6d...6e3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Ta kontakt med lånekassen og spør. Gjerne skriftlig, for da har du det svart på hvitt om det skulle blir noe krøll senere. Anonymous poster hash: a5f56...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå