Gå til innhold

Hadde dere holdt ut med lat mann for barnas skyld? (U/t)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: e53d2...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Spørs om han var villig til å endre seg.

Anonymous poster hash: 38762...f4a

Skrevet

Om vi elsket hverandre og ellers hadde det bra, ja.

Anonymous poster hash: 456e7...3a9
Skrevet

Spørs litt hva du legger i lat da og hvor på skalaen han ligger. Om han bare hadde ligget på sofaen, aldri tatt sin del av matlaging, husarbeid og oppgaver med og rundt barna hadde jeg nok fått kalde føtter!

Min mann har perioder hvor han gjør lite, men så slår han til med flotte middager, tar med barna på skogsturer, ski/ skøyter etc. Hadde vi bare hatt de late periodene hadde jeg mistet lysten og tenning på han fullstendig.

Anonymous poster hash: 1741a...206

Skrevet

Hvis jeg ønsket å lære opp barna i et kjønnsrollemønster fra førkrigstiden, ja. Ikke ellers.

Anonymous poster hash: 732ff...a29

Skrevet

Definer lat. 

Mannen min har flere jobber og har også skolegang ved siden av jobbene. 

Selv har jeg en liten deltidstilling og gjør derfor absolutt alt som har med hus og hjem å gjøre. Mesteparten med barna tar jeg også. Noen ville kanskje kalle min mann lat som ikke gjør noe hjemme?  Jeg kaller det rettferdighet. 

Anonymous poster hash: 7d152...8c9
Skrevet

Nei. En lat mann behandler sin kone respektløst. Jeg vil ikke lære barna mine at det er greit å være respektløs eller at de skal finne seg i å bli behandlet respektløst.

Anonymous poster hash: e6681...d57

Skrevet

Nei. Jeg syns det er feil å holde sammen bare pga barna. Men jeg syns man skylder sine barn å prøve

Anonymous poster hash: 3b46e...84c
Skrevet

Nei. Jeg syns det er feil å holde sammen bare pga barna. Men jeg syns man skylder sine barn å prøve

Anonymous poster hash: 3b46e...84c

Enig med dette. Og det gjelder begge to. Det hjelper lite om bare den ene prøver. Da synes jeg det er bedre å gå slik at barna kan vokse opp uten å lære at kvinnen i forholdet skal utnyttes av mannen.

Anonymous poster hash: 0e3e3...54f

Skrevet

Min far var vel det som kan kalles en lat mann p familiefronten. Jobbet mye, lite husarbeid, lite leking med oss barna, lite oppmerksomhet til mor. Jeg husker han i min oppvekst som min superpappa, veldig glad i han. Det innebærer ikke automatisk at jeg ikke forventer likestilling av min samboer. Heller tvert imot, tror jeg er ganske kompromissløs. Jeg er i alle fall veldig glad for at mamma ikke forlot han pga hans minimale innsats i husarbeidet. Da hadde min barndom sett ganske annerledes ut.

Anonymous poster hash: 591e3...a45

Skrevet

Kommer litt an på. Ville strukket meg langt for barna, men ville nok også tenkt på hvor bra det var for barna å lære sin rolle gjennom foreldrene ved at damene må gjøre alt og finne seg i alt for mye. Så da kommer det jo an på hvor glad jeg er i mannen og hvor ille situasjonen er. Om det kunne endres eks ved å gå til familievern, fordele oppgaver osv.

Anonymous poster hash: f3fe6...aa5
Skrevet

Er sammen med en lat mann. Men det er ikke bare pga barna. Elsker ham jo. Ingen er perfekte, og noen ganger irriterer det vettet av meg at han er så lat, men han har mange andre sider jeg verdsetter som veier opp.

Hadde nok ikke holdt ut med en mann bare pga barna om jeg ikke selv ønsket å være med ham.

Anonymous poster hash: 66881...718

Skrevet

Definer "lat"? Jeg har en mann som rett og slett ikke ser rot. Han er ubrukelig på kjøkkenet og livsfarlig rundt en vaskemaskin MEN bilen min starter alltid, har alltid riktige dekk, er oppdatert på oljeskift, spylervæske, EU kontroll og alt annet en bil må ha. Om jeg vil ut sier jeg "jeg går, kommer tilbake, ungene må bade før de legger seg" og om jeg påpeker at lyspære i gangen er gåen eller at døra til minsten rom henger litt så er det fikset neste dag.

Jeg får mye pes fra familie og venner fordi de synes det er rart at jeg som er så frittalende og "sterk" har et så tradisjonelt kjønnsmønster hjemme, men de ser ikke at jeg har det ikke slik fordi jeg er kvinne og han er mann, men fordi jeg kan og liker å lage mat mens han svir kokte poteter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...