Gå til innhold

dagbarnet mitt spiser snø


Anbefalte innlegg

Skrevet

og foreldrene liker det ikke! Jeg er glad i være ute med barna og de storkoser seg ute, men der ene barnet spiser snø. Jeg prøver å få ham til å la være, leker og avleder, men han er veldig opptatt av å spise snø og gir seg ikke. Hvis jeg sier nei spiser han bare enda mer. Vi er for det meste ute i inngjerdet hage og snøen er ganske urørt. Jeg tenker at barn er barn og har alltid spist snø og at det går fortere over hvis man ikke gjør noe nummer ut av det. Men foreldrene er uenige of får helt hetta av at han spiser snø. De mener jeg må forhindre det. Jeg foreslo at han kunne få ha smokken når vi er ute, men det ville de ikke for han må bruke smokk kun til soving. Jeg har to barn til som også må aktiviseres, lekes med og prates mrd, så jeg kan ikke overvåke han for å unngå snøspising hele tiden. Hva kan Jeg si så de forstår?

 

Anonymous poster hash: 39f2b...ffc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og foreldrene liker det ikke! Jeg er glad i være ute med barna og de storkoser seg ute, men der ene barnet spiser snø. Jeg prøver å få ham til å la være, leker og avleder, men han er veldig opptatt av å spise snø og gir seg ikke. Hvis jeg sier nei spiser han bare enda mer. Vi er for det meste ute i inngjerdet hage og snøen er ganske urørt. Jeg tenker at barn er barn og har alltid spist snø og at det går fortere over hvis man ikke gjør noe nummer ut av det. Men foreldrene er uenige of får helt hetta av at han spiser snø. De mener jeg må forhindre det. Jeg foreslo at han kunne få ha smokken når vi er ute, men det ville de ikke for han må bruke smokk kun til soving. Jeg har to barn til som også må aktiviseres, lekes med og prates mrd, så jeg kan ikke overvåke han for å unngå snøspising hele tiden. Hva kan Jeg si så de forstår?

 

Anonymous poster hash: 39f2b...ffc

La de få hetta. Si at sånn er det bare, og at du ikke kan vokte han hele tiden.

 

Anonymous poster hash: c03cd...967

Skrevet

Trenger du å si han gjør det da?

 

Anonymous poster hash: 1457a...42b

Skrevet

Spør dem om de konkret kan fortelle deg hvordan du kan hindre ham fra å spise snø. Jeg ville rett og slett fortalt dem hva jeg har prøvd, og så sagt at jeg gjerne kan forhindre snøspisingen så sant de forteller meg hvordan jeg skal gjøre det. Og det må være en realistisk fremgangsmåte, altså, noe som er gjennomførbart.

Skrevet

Jeg sier ikke til de ar han gjør det, men de har sett det selv noen ganger hvis vi er ute når de kommer. De er veldig bestemte på hvordan tingene skal være og ikke lette å snakke med. De klager veldig hvis han hsr slått seg eller sølv noe på klærne sine (aldri skadet seg alvorlig altså, bare litt knall og fall). En gang støttet han seg på en lekekasse så den tippa og da fikk han et merke i panna og de ble veldig sinte, sa at sånt skulle ikke skje osv. Vanskelig å få alt til å bli perfekt....

 

Anonymous poster hash: 39f2b...ffc

Skrevet

Jøss, stakkars deg! Det var litt av noen krav å leve opp til. Jeg hadde blitt helt nervevrak av en sånn innstilling.

 

Min treåring spiser også snø. I mengder! Jeg har prøvd å avlede, lokke og 'true', men til ingen nytte. Jeg var oppriktig bekymret for barnemark og la virkelig innsats i å få en slutt på det, men jeg hadde da ingen forventning om at barnehagen skulle være en til en på mitt barn for å forhindre dette.

 

Stor ble min lettelse da en eller annen professor sa at det er helt ufarlig å spise (ren) snø og at det bare var å la ungene kose seg.

 

Prøv å se om du finner den artikkelen og la de lese den? Ellers får du bare si at unger er unger og at du ikke kan sitte på han så han aldri slår seg eller spiser på noe han helst ikke bør. Om de har slike forventninger får de betale deg bedre sånn at du kun har deres barn å passe på. Ikke for at det heller er noen garanti for at han aldri slår seg.

Skrevet

Jeg har barn ibhg og jobber selv litt i bhg.

Vi kan ikke sitte og stirre på alle barne hvert sekund igjennom dagen. Barn slår seg, putter ting i munnen osv. Det er dette de lærer av.

Du må prøve og forklare de at snø ikke er farlig så lenge den er urørt som du sier. Selvfølgelig skal ikke barnet spise for mye da kan barnet bli fort kald. Og at knall og fall må påregnes når de er barn og går i bhg og hos dagmamma.

For om du skal stirre på barna hvert sekund igjennom dagen. Kunne du ikke skiftet bleier, kledd på de, gitt de mat osv.

 

Anonymous poster hash: dc461...eac

Skrevet

Jeg hadde ikke funnet i meg dette og hadde sagt opp den avtalen.

 

Nesten glad når barna mine kommer gjem med blåmerker og skrubbsår, misforstå meg rett. ...men da har de kjekt og vært aktive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...