Gå til innhold

Barn og feber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 7 som har feber som svinger mellom 38,5-39-5. Hun har fryktelig vondt i hodet og har nå ligget strak ut på sofaen både våken og har sovet siden i går. Hun ser syk ut. Snakkes med legevakten i går ang vondt i nakken, hun er ikke nakkestiv og de mente jeg måtte se det Ann noen dager så lenge hun kunne ta haken til brystet. Hva tenker dere? Mannen mener jeg er hysterisk men jeg ser hun er fryktelig dårlig. Kastet opp en gang I går. Burde jeg vente eller pushe på å få en time hos legevakt?

Anonymous poster hash: 730db...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hysterisk!! Så til de grader hysterisk! Jeg blir litt flau kjenner jeg 🙈

Anonymous poster hash: 9f8cd...0ab

Skrevet

Hvorfor blir du flau? Jeg skjønner jo det at med feber er man dårlig men når hun i tilegg har fryktelig vondt i hodet så må jeg kunne spørre.. vanligvis med feberesten pleier hun å leke greit. Men jeg tar det til meg. Kanskje jeg er hysterisk da. Bare fryktelig redd for hjernehinnebetennelse.

Skrevet

Hvorfor blir du flau? Jeg skjønner jo det at med feber er man dårlig men når hun i tilegg har fryktelig vondt i hodet så må jeg kunne spørre.. vanligvis med feberesten pleier hun å leke greit. Men jeg tar det til meg. Kanskje jeg er hysterisk da. Bare fryktelig redd for hjernehinnebetennelse.

Fordi hun har feber og vondt i hodet?

Ingen utslett? Ikke nakkestiv? Ikke lyssky?

Hva vet du egentlig om hjernehinnebetennelse?

Anonymous poster hash: 9f8cd...0ab

Skrevet

Influensa kan gi både oppkast, hodepine og høy feber. Jeg synes det høres hysterisk ut, men jeg er oppvokst med en mor som la meg på et mørkt rom, tok meg ut og dusjet meg og skiftet sengetøy en gang om dagen, og kontaktet aldri lege. Jeg var ikke mye syk, men husker en gang jeg hadde 40,7 i feber, og den holdt seg over 40 i 3 dager. Må ha vært på ungdomsskolen, for jeg hadde kjøpt mitt eget termometer (mamma syntes termometer var tull, hun kjente sa fint om barna hadde feber eller ikke) for moro skyld. Lå rett ut i 14 dager, så det var nok influensa. Hun leet ikke et øyelokk, lot meg bare være i fred. Vokst opp under krigen da, og har 5 barn, så hun er vel av et annet kaliber, men jeg prøver å følge hennes mønster.

Verste jeg ser er folk som drar med barn med omgangssyke på legevakten. Stakkars, som om de ikke har det ille nok fra før, så må de sitte der og lide, OG smitte en hel haug med andre.

Sykdom, feber og ubehag er helt vanlig, og uhyre sjelden farlig hos de som ikke har underliggende diagnoser. Jeg tror også man SER når barnet er så sykt at det trenger hjelp.

Anonymous poster hash: 3d3ad...e33

Skrevet

Hvor bor du? Er utbrudd av svineinfluensa enkelte steder hadde ringt jeg.

Anonymous poster hash: 20cad...b5f

Skrevet

Sørnorge. Nei men hun har vondt i nakken. Drikker veldig lite. Da er jeg vel hysterisk da. Jeg vet man får utslett, blir veldig nakkestiv og medtatt med høy feber. Gjerne oppkast også. Men noen får ikke alle disse synormene... Ja jeg er vel en smule hysterisk. Men jeg er ikke den typen mor som løper ned legesenter og legevakt. Jeg ønsker bare å forhøre meg.

Skrevet

Jeg er vel kanskje litt ekstra redd da hun har Vært utrolig sliten den siste tiden og gjerne lagt seg kl 4-5 på dagen og sover rundt ved flere anledninger . Blodprøver som ikke har Vært helt som de skal og hovne lymfeknuter I mange mnd uten noe form for forkjølelse. Venter på time til barneavdelingen. Sikkert derfor jeg er ekstra bekymret da..

Skrevet

Er lov å være litt hysterisk, gjelder jo det kjæreste du har.

Jeg tror ikke det er omgangssyke, har tro på influensa.

Skrevet

Hadde purret på den timen,og dratt til legevakta.

Søren eller,så får de andre bare tenke at du er hysterisk da,hva så?

Lykke til.

Skrevet

Er lov å være litt hysterisk, gjelder jo det kjæreste du har.

Jeg tror ikke det er omgangssyke, har tro på influensa.

Takk for svar. Ja det er jo akkurat det. Angrer litt på at jeg spurte her inne men allikevel så ringer jeg iallfall ikke ned legevakten. Jeg får bare se det andre å tenke det er infuelensa 😊

Skrevet

Lykke til.

Er så lang ventetid her nede I sørnorge på sykehus. Har ikke fått beskjed om når jeg bli innkalt helleristninger. Får se om jeg får noe brev I løpet av uken.

Skrevet

Lykke til.

Er så lang ventetid her nede I sørnorge på sykehus. Har ikke fått beskjed om når jeg bli innkalt helleristninger. Får se om jeg får noe brev I løpet av uken.

Sett deg på ringe liste, da ringer de om andre ikke dukker opp.

Legen din kan også purre.

Gutten min var syk da han var 2 år,var på legevakta og legen ringte riksen sa vi måtte få time tidlig dagen etter så det går ann.

Skrevet

Lykke til.

Sett deg på ringe liste, da ringer de om andre ikke dukker opp.

Legen din kan også purre.

Gutten min var syk da han var 2 år,var på legevakta og legen ringte riksen sa vi måtte få time tidlig dagen etter så det går ann.

Ser på mandag om det har kommet noe brev,hvis ikke kan jeg jo snakke med legen min igjen da evt. Ringeliste var jo smart. Det skal jeg ha I bakhodet.

Skrevet

Det er også fritt behandlingsvalg, ring 800 Helse på mandag. De kan hjelpe deg med å finne ut om du kan reise til et annet sykehus.

Anonymous poster hash: 2f268...e01
Skrevet

Det er også fritt behandlingsvalg, ring 800 Helse på mandag. De kan hjelpe deg med å finne ut om du kan reise til et annet sykehus.

Anonymous poster hash: 2f268...e01

Takk for tipset 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...