Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Ser for meg at det ikke blir godkjent? Ei jeg vet hvem er som har annonsert hva sønnen skal hete🙄 Anonymous poster hash: 4703e...d09
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Navnelovene er ikke lenger så strenge som de var. Det er kun hvis et navn vil være til VESENTLIG ulempe at det ikke blir godkjent. Rumpe for eksempel. Med tanke på at barn går rundt og heter Storm og Lykke blir helt sikkert Frost godkjent også. Jeg vet hva jeg mener om slike navn. Men folk får gjøre som de vil... Anonymous poster hash: 714a3...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Trenden med rare navn inspirert av ord, steder osv kommer fra USA. Det er alle navn lov. Det er vel også derfor barn går rundt og heter Djameeluh California Sukk.. Anonymous poster hash: 714a3...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Vet om ei som heter Snø og Frost er vel i samme gate, så...... Anonymous poster hash: bd84d...72e
MammantilNurket Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Det blir nok godkjent, men jeg får litt for sterke assosiasjoner til trommeslageren i black metal-bandet "Satyricon".
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Jeg personlig liker navn som Storm, Bjørn, Falk osv, men Frost gir svæææært sterke Disneyprinsesse Elsa og Anna-assosiasjoner. Tror dere jordmødrene synger " let it gooo, don't hold it back anymore" på fødestua når hun presser? Anonymous poster hash: 347ed...761
Bøø Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 I følge ssb er det 181 personer som har Frost til etternavn. Ingen data ble oppgitt for fornavn. Jeg ble litt i tvil om det var ment som gutter eller jentenavn, men syns egentlig det klinger fint. Er tydeligvis ikke i bruk som navn nå, men ser ikke bort fra at hun kan få det godkjent.
Bøø Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Når det er 5 personer i Norge som heter Elg til fornavn. Syns jeg frost ble veldig pent.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Er det jente eller guttebarn da? Tenkte jente først jeg, men ble usikker.. Anonymous poster hash: 3064d...f84
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Jeg personlig liker navn som Storm, Bjørn, Falk osv, men Frost gir svæææært sterke Disneyprinsesse Elsa og Anna-assosiasjoner. Tror dere jordmødrene synger " let it gooo, don't hold it back anymore" på fødestua når hun presser? Anonymous poster hash: 347ed...761 Bjørn er et navn med sterke tradisjoner i Norge. Det finnes dessuten mange navn med Bjørn i dem, som Torbjørn. Storm og Falk har ikke den samme tradisjonen, lukter foreldre som vil gi barna spesielle og unike navn lang vei Anonymous poster hash: 714a3...ea5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Er det jente eller guttebarn da? Tenkte jente først jeg, men ble usikker.. Anonymous poster hash: 3064d...f84 Det er til gutt. Storesøstra der har også et uvanlig navn, men høres hvert fall ut som et navn 🙊 Anonymous poster hash: 4703e...d09
lineaalba Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 (endret) Før jeg åpnet tråden tenkte jeg at det var jentenavn - dvs i den grad jeg tenker på det som et menneskenavn. Har aldri gjort det før nå.Tror det må være litt belastende å gå gjennom livet som gutt og hete Frost. Endret 23. januar 2016 av Medica
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har Frost på listen min over jentenavn. Hilsen mamma til Svale og Pil. Snø var også pent 😊 Anonymous poster hash: 3f14a...758
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Jeg kjenner en jente som heter Frost Anonymous poster hash: e6cb4...a59
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 Frost? Tenk at denne lille babyen faktisk skal bli voksen. Gøy å være voksen mann og presentere seg som frost. Anonymous poster hash: 96eb4...cda
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 I følge ssb er det 181 personer som har Frost til etternavn. Ingen data ble oppgitt for fornavn. Jeg ble litt i tvil om det var ment som gutter eller jentenavn, men syns egentlig det klinger fint. Er tydeligvis ikke i bruk som navn nå, men ser ikke bort fra at hun kan få det godkjent. Hvis det er i bruk som etternavn får du ikke bruke det som fornavn, gudskjelov. Anonymous poster hash: eb69f...be7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 Oida... Jeg tror ikke han kommer til å like det som voksen mann. Hvis han skal ha en profesjonell karriere da. Kan jo hende han blir sjaman eller reikki-healer, da funker det sikkert bra. Folk har mye rart for seg, som åpenbart ikke har barnas beste som primærmål. Bra jeg ikke fikk barn når jeg var 17, og kalte ungen min Løvenes Konge eller Den lille Havfruen. Anonymous poster hash: ade47...687
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Oida... Jeg tror ikke han kommer til å like det som voksen mann. Hvis han skal ha en profesjonell karriere da. Kan jo hende han blir sjaman eller reikki-healer, da funker det sikkert bra. Folk har mye rart for seg, som åpenbart ikke har barnas beste som primærmål. Bra jeg ikke fikk barn når jeg var 17, og kalte ungen min Løvenes Konge eller Den lille Havfruen.Anonymous poster hash: ade47...687 Eller Ringeren i Notre Dame, det hadde vært kjipt. Anonymous poster hash: 347ed...761
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Oida... Jeg tror ikke han kommer til å like det som voksen mann. Hvis han skal ha en profesjonell karriere da. Kan jo hende han blir sjaman eller reikki-healer, da funker det sikkert bra. Folk har mye rart for seg, som åpenbart ikke har barnas beste som primærmål. Bra jeg ikke fikk barn når jeg var 17, og kalte ungen min Løvenes Konge eller Den lille Havfruen.Anonymous poster hash: ade47...687 Eller Ringeren i Notre Dame, det hadde vært kjipt. Anonymous poster hash: 347ed...761 AAAAAALADDIIIIIIIN! Anonymous poster hash: ade47...687
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 Jeg vet om en liten gutt som heter Milan Frost. Til fornavn altså. Anonymous poster hash: ae71d...5cb
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #21 Skrevet 23. januar 2016 I følge ssb er det 181 personer som har Frost til etternavn. Ingen data ble oppgitt for fornavn. Jeg ble litt i tvil om det var ment som gutter eller jentenavn, men syns egentlig det klinger fint. Er tydeligvis ikke i bruk som navn nå, men ser ikke bort fra at hun kan få det godkjent. Hvis det er i bruk som etternavn får du ikke bruke det som fornavn, gudskjelov. Anonymous poster hash: eb69f...be7 Er da flere navn som er både for og etternavn. Mitt barn har et navn som flere heter til etternavn Anonymous poster hash: 79147...9c7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #22 Skrevet 23. januar 2016 I følge ssb er det 181 personer som har Frost til etternavn. Ingen data ble oppgitt for fornavn. Jeg ble litt i tvil om det var ment som gutter eller jentenavn, men syns egentlig det klinger fint. Er tydeligvis ikke i bruk som navn nå, men ser ikke bort fra at hun kan få det godkjent. Hvis det er etablert som slektsnavn kan det ikke godkjennes som fornavn. Anonymous poster hash: 805be...bb0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #23 Skrevet 23. januar 2016 I følge ssb er det 181 personer som har Frost til etternavn. Ingen data ble oppgitt for fornavn. Jeg ble litt i tvil om det var ment som gutter eller jentenavn, men syns egentlig det klinger fint. Er tydeligvis ikke i bruk som navn nå, men ser ikke bort fra at hun kan få det godkjent. Hvis det er i bruk som etternavn får du ikke bruke det som fornavn, gudskjelov. Anonymous poster hash: eb69f...be7 Er da flere navn som er både for og etternavn. Mitt barn har et navn som flere heter til etternavn Anonymous poster hash: 79147...9c7 Hvis de alltid har vært fornavn også, så kan de det. F eks Vincent, Rose, Frank og Bjørn er også etternavn. Men de har hele tiden eksistert som fornavn også. Man kan ikke lage nye fornavn av gamle etternavn. Anonymous poster hash: 805be...bb0
Gjest Pusikatt Skrevet 23. januar 2016 #24 Skrevet 23. januar 2016 Til mennesker synes jeg det høres ut som et jentenavn. Men vi har en alaskan malamutegutt (hund) som heter Frost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå