Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Føler meg ikke lenger hjemme i mitt eget hjemland...blir skuffet og lei meg når jeg leser hva folk skriver om muslimer her inne. Jeg som er født her, men spiser halal pølser, hvor skal jeg dra da? Alle kvinner i min familie går med bukser, vi har kjønnsorganer intakte, kvinnene jobber og har studert ved høyskole og universitet. Noen av menna er flinke på kjøkkenet, alle som er i min generasjon har vært hjemme under pappa-permisjon. Vi bidrar i samfunnet. Flere etnisk norske som gikk i min klasse lever på sosialen idag. Mens alle muslimer fra mitt klassetrinn er høyt utdanna og betaler skatt! Jeg ble mobbet mye som barn, men trodde aldri mobbingen skulle bli gjenopptatt i voksen alder. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men er oppriktig lei meg, og kunne faktisk ønske jeg kunnet dratt tilbake til hjemlandet om jeg visste hvor det nå var Anonymous poster hash: 2c43e...fc8
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Føler meg ikke lenger hjemme i mitt eget hjemland...blir skuffet og lei meg når jeg leser hva folk skriver om muslimer her inne. Jeg som er født her, men spiser halal pølser, hvor skal jeg dra da? Alle kvinner i min familie går med bukser, vi har kjønnsorganer intakte, kvinnene jobber og har studert ved høyskole og universitet. Noen av menna er flinke på kjøkkenet, alle som er i min generasjon har vært hjemme under pappa-permisjon. Vi bidrar i samfunnet. Flere etnisk norske som gikk i min klasse lever på sosialen idag. Mens alle muslimer fra mitt klassetrinn er høyt utdanna og betaler skatt! Jeg ble mobbet mye som barn, men trodde aldri mobbingen skulle bli gjenopptatt i voksen alder. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men er oppriktig lei meg, og kunne faktisk ønske jeg kunnet dratt tilbake til hjemlandet om jeg visste hvor det nå var Anonymous poster hash: 2c43e...fc8 Vet du hva; jeg blir faktisk flau når jeg leser en del av det folk skriver... Må bare si det samme som jeg sier i alle de hatske trådene: "alle er ikke likedan!"
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Det er et ordtak som sier at tomme tønner rumler mest. I denne sammenhengen vil jeg bruke det som en beskrivelse av at det er de som ikke har så mye reelt å fare med som bråker mest. Svært mange mangler kunnskap og innehar kun den kunnskapen de tilegner seg via overskrifter i VG og Dagbladet, og blandet med en god dose stereotypier, fordommer, fremmedfrykt, hat og FrP-propaganda, uttaler de seg om noe de egentlig kan helt minimalt om. Men som Pashla sier; alle er ikke sånn! Det er bare at katastrofetenkerne roper så innmari høyt. Anonymous poster hash: 4f850...4a4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 Enig med HI, det er ikke lett å være muslim her inne på DIB/BIM! Hilsen en annen muslimsbruker. Anonymous poster hash: 608dd...db7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Vil tippe at de som skriver slik her inne er like representative for vanlige norske folk som de få innvandrerne som utfører overfallsvoldtekter i Oslo. Jeg stortrives i et multikulturelt fellesskap! Synes Islam, kristendom og alle andre religioner er noe forbannet tull, men har ingen problemer med å omgås, være høflig mot og like muslimer for det! Anonymous poster hash: 2d44d...487
Gjest Antarctica Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Vil tippe at de som skriver slik her inne er like representative for vanlige norske folk som de få innvandrerne som utfører overfallsvoldtekter i Oslo. Jeg stortrives i et multikulturelt fellesskap! Synes Islam, kristendom og alle andre religioner er noe forbannet tull, men har ingen problemer med å omgås, være høflig mot og like muslimer for det! Anonymous poster hash: 2d44d...487 Har det på samme måte, og registrerer at mange av mine muslimske bekjente er ca. like religiøse som meg...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Vil tippe at de som skriver slik her inne er like representative for vanlige norske folk som de få innvandrerne som utfører overfallsvoldtekter i Oslo. Jeg stortrives i et multikulturelt fellesskap! Synes Islam, kristendom og alle andre religioner er noe forbannet tull, men har ingen problemer med å omgås, være høflig mot og like muslimer for det! Anonymous poster hash: 2d44d...487 Har det på samme måte, og registrerer at mange av mine muslimske bekjente er ca. like religiøse som meg... Mange av de jeg kjenner er veldig religiøse da, en kollega kan ikke sitte på samme bord som oss som drikker alkohol, og han sier noe om at han stammer fra en eller annen spesiell fyr i Irak, så når det er andre muslimer innom som kjenner til dette er det stor stas for dem, og de hilser på en spesiell måte. Jeg synes jo dette er ubeskrivelig idiotisk, men han er en av de søteste, flinkeste, mest effektive kollegaene jeg har, så jeg er jo glad i ham for det. Vi snakker bare ikke om religion.. Anonymous poster hash: 2d44d...487
*Miss Marple* Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Jeg tror virkelig ikke at dib helt speiler det virkelige samfunnet på flere måter. Jeg har ihvertfall ikke møtt noen irl med de holdningene til f.eks uføre, overvektige, krevende barn eller muslimer som florerer her inne. Jeg blir flau, sint og bekymret når jeg leser hva enkelte får seg til å si, og sier som flere andre her, alle er ikke sånn!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Kjære HI, du er VELDIG velkommen i landet vårt (og det er like mye ditt som det er mitt). Jeg er selv kristen, men har flere muslimske venner og setter like mye pris på dem som mine kristne venner og mine ikke-religiøse venner. Det finnes noen mennesker som er mer ekstreme enn andre. Her inne er det dem som vises best, og de er det kanskje bare 1 av per hundre. De 99 andre ser på deg som like verdig statsborger som seg selv. Jeg syns du høres ut som et flott menneske. Det finnes også kristne og ikke-religiøse som ikke har utdanning, lever på sosialen, late menn uten respekt for noen andre enn seg selv. Slike egenskaper har ikke nødvendigvis med religion å gjøre, det har med personlighet, oppdragelse og vilje å gjøre. Jeg heier på deg og din familie - bra jobba! Anonymous poster hash: 1bec6...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå