Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Har en venninne som er sykt opptatt av kosthold og å gå ned i vekt, noe hun også har klart. Men hun kler ikke å være så tynn, har hørt flere som sier det. Hodet er for stort, hun blir så kantete. Men kan jeg si det? Ikke grunnet noe sjalusi, men fordi hun ikke kler det rett og slett? Tenker selv om jeg f eks hadde en frisyre jeg ikke kledde, jeg ville nok vist det. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 4c2ec...8bb
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Nei, men du kan si at hun ikke bør gå mer ned i vekt. Anonymous poster hash: 287f1...011
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Tja, jeg fikk høre jeg var styggtynn av mine venninner når jeg var undervektig. Ser jo det selv at det ikke var pent, men der og da.. Nei, du bør heller fokusere på helse Anonymous poster hash: 4a63f...d94
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Om dere har er veska som gjør dere kan snakke om sånt, så ja. Det er selvfølgelig bare om hun er undervektig og du er bekymret for helsen hennes! Anonymous poster hash: ea5d1...0d7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Hvis dere har et nært forhold, så ser jeg ingen problemer med det. Men ta det opp på en ordentlig måte og viser at du bryr deg om henne Anonymous poster hash: bf3f3...e75
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Jeg ville vært veldig forsiktig med å kommentere hvorvidt det er fint/ikke fint. Hvis hun selv er fornøyd og beholder denne vekten vil hun jo hver gang dere er sammen vite at du ikke synes hun er fin som hun er. Og om det hadde vært motsatt, at hun la på seg 20 kg og ikke kledde bollekinn, ville du kommentert det da? Sett fokus på helsa hennes og vis at du bryr deg, si gjerne at du synes hun har blitt veldig tynn, men ikke kritiser. Anonymous poster hash: 4a254...f1f
TinaK 1990 Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 HVIS dere har et nært forhold kan du si du er bekymret fordi hun er farlig tynn. Å si at hun ikke kler å være tynn er bare en oppfatning du har uavhengig av hva andre mener. Du kan feks ikke gå bort til en overvektig venninne og si at "du kler ikke å være så tjukk. Du blir så rund i kantene"
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Ville ikke sagt ting som kantete og tynn. Ingenting som sier at hun var finere før. Du kan selvsagt ta opp det med helse, men det er din venninne som bestemmer hvordan hun skal se ut. Og om hun liker seg selv slik blir hun kanskje bare irritert på deg hvis du tar det opp. Anonymous poster hash: 80a5d...0dd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Når jeg var "for" tynn var det maange som sa det til meg. Greia er at man kanskje ikke ser det selv, og da er det fryktelig plagsomt. Ville du sagt noe hvis hun var for tykk? Anonymous poster hash: 51cba...591
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Har en venninne som er sykt opptatt av kosthold og å gå ned i vekt, noe hun også har klart. Men hun kler ikke å være så tynn, har hørt flere som sier det. Hodet er for stort, hun blir så kantete. Men kan jeg si det? Ikke grunnet noe sjalusi, men fordi hun ikke kler det rett og slett? Tenker selv om jeg f eks hadde en frisyre jeg ikke kledde, jeg ville nok vist det. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 4c2ec...8bb Ville du sagt noe hvis hun var for tykk? Anonymous poster hash: 75307...4d7
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Om hun blir sykelig tynn ville jeg sagt noe, men om det er bare det at hun ser " kantete" ut men har en sinn vekt ville jeg holdt det fint for meg selv. Anonymous poster hash: b0dfa...bcd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 Sinn=sunn vekt Anonymous poster hash: b0dfa...bcd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 La på meg litt i høst, og venninnen min sa "så fint, du var altfor tynn og kantete sist", jeg tenkte "bare fordi du gir faen, behøver ikke alle andre å gi opp". Jeg skulle gjerne ha gått ned 5 kilo til, når jeg var på det tynneste. Tror med andre ord ikke at du når igjennom til venninnen din, uansett hvordan du formulerer deg. Hun har nok satt seg mål for en kroppsdel, sixpack eller sprettrumpe el.l., og ser kun at det ikke er slik hun ønsker. Anonymous poster hash: 96fb2...bdc
TPK Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 Du kan ikke si at hun har blitt så tynn at det ikke kler henne, hodet er kantete osv. Men du kan til nød begrunne det med at du er bekymret for helsa, hvis hun er så tynn. Men hvis hun er innafor normalen (hun bare kler det dårlig) synes jeg du kan holde det for deg selv.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 Om det går på helsen løs kan du vel si noe, men å komme med at du synes hun er kantet, var finere før etc er bare tøys. Det kommer hun neppe til å sette pris på, og neppe til å ta hensyn til. Anonymous poster hash: 162b8...f91
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Er du mer fornuftig enn venninnen din? Er du smartere enn venninnen din? Vet du mye bedre enn venninnen din? Har venninnen din bedt om råd? Kan du svare ja på alt dette, kan du kanskje si fra? Om ikke, la folk få leve livet sitt som de vil. Anonymous poster hash: c1dd7...aa5
Superdolly Skrevet 23. januar 2016 #17 Skrevet 23. januar 2016 Nei, det kan du ikke si. Det er ikke greit å kommentere andres utseende negativt. Hvis dere er veldig nære venner og du er bekymret for helsa hennes, kan du ta det opp. Forsiktig, vel og merke. Men å si at hun er kantete blir helt feil. Mest sannsynlig vil hun bli såret eller sint på deg, til nød avskrive det som misunnelse. Jeg var undervektig før jeg fikk barn. Det var utrolig mange som kommenterte det og følte de hadde noe med det. Det såret meg. Det er ikke greit å få høre at kroppen din ikke er bra nok, altså, spesielt når det kun er basert på subjektive kriterier ("synes hun var finere før").
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 Om hun ser super anorektisk ut kan du spørre henne om hun har det bra og være ærlig på at du ser hun har blitt veldig tynn, nå mener jeg altså anorektisk typ 42 kg på 170 høy dame ol. Ikke at hun er tynn eller slank. Ville du sagt det samme til ei veninne som ble litt eller mye overvektig??? Tror ikke det nei... Er ikke mer fritt fram for å kommentere tynne enn tykke altså! Anonymous poster hash: 649c4...7c2
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 Pass på deg selv du, så går det så bra så. Tipper du har noen kg for mye selv? Anonymous poster hash: 1bf37...af3
Miss Chocolate Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 Hvis hun spør om din ærlige mening: ja. Hvis ikke: nei. Hvis en klipper pannelugg og overhodet ikke kler det, sier man jo heller ikke det rett ut.
Iiiiik Skrevet 23. januar 2016 #21 Skrevet 23. januar 2016 Enig med de andre som har svart nei i tråden. Synes at folk er altfor raske til å si til andre at nå må du ikke gå ned mer, og at nå er du for tynn. Som regel handler det om at omgivelsene ikke liker endringene, svært sjelden om at andre er for tynne.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #22 Skrevet 23. januar 2016 Man kommenterer selvfølgelig ikke andres utseende på den måten! Anonymous poster hash: ad0ef...58c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #23 Skrevet 23. januar 2016 Jeg har gått ned og alle har visst rett til å kommentere det. At jeg er for tynn, må legge på meg, at jeg er skranglete, at jeg ser syk ut osv. Jeg hater det! Jeg er faktisk syk, men jeg har ikke lyst å snakke om det til alle og enhver. Til og med min beste venninne kommenterer det, og hun vet at jeg er syk, men hun bare må..Jeg vet hun mener det godt, men det er allikevel ikke kjekt å få slengt i tryne at jeg ikke ser særlig bra ut.. Anonymous poster hash: e9e7a...939
Miamimom Skrevet 23. januar 2016 #24 Skrevet 23. januar 2016 Hvis hun spør om din ærlige mening: ja. Hvis ikke: nei. Hvis en klipper pannelugg og overhodet ikke kler det, sier man jo heller ikke det rett ut. En liten digresjon, men det gjorde jeg og syntes jeg var riktig så fin. Fikk klar beskjed fra mine beste venner om at jeg ikke kledde det, var finere før osv..hehe. De er vanligvis høflige 😄
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #25 Skrevet 23. januar 2016 Har en venninne som er sykt opptatt av kosthold og å gå ned i vekt, noe hun også har klart. Men hun kler ikke å være så tynn, har hørt flere som sier det. Hodet er for stort, hun blir så kantete. Men kan jeg si det? Ikke grunnet noe sjalusi, men fordi hun ikke kler det rett og slett? Tenker selv om jeg f eks hadde en frisyre jeg ikke kledde, jeg ville nok vist det. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 4c2ec...8bb Hadde ho plapra om kor stygg og ekkel ho føler seg. Da hadde jeg sakt min meining. Anonymous poster hash: bf1a0...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå