Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Hvordan er hverdagen for dere?Styrer tankene deres mye?Noen tips hva som hjelper mot...jeg skjønner jo at det ikke er noen som blir skadet om jeg ikke skrur av og på lyset 6 ganger før jeg lukker døra, meeeen..... Anonymous poster hash: 188d8...e5b
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Jeg fikk tvangstanker da jeg gikk gjennom en livskrise. Jeg ble redd for kniver og var redd for at jeg skule skade noen andre eller meg selv. Fullstendig irrasjonelt og med fornuften min visste jeg at jeg aldri ville være i stand til noe slikt, men redselen var der okke som og jeg begynte å unngå kniver. Litt upraktisk kan man si Det eneste som hjalp for meg var å utsette meg for deg var redd for og bruke kniver. Å tåle og stå i angsten. De hjalp også å innse at jeg egentlig ikke var redd for kniver, men for mitt eget sinne. Dette er nå 10 år siden og jeg har aldri hatt angst eller tvangstanker etter dette. Sinnet mitt har jeg akseptert som en del av meg og det har gjort meg mer harmonisk og mindre sint - utrolig nok Anonymous poster hash: d42cf...19e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Nå går det mye bedre. Før ble jeg sykemeldt fra jobb fordi jeg hverken kom meg i seng på kveldene eller ut døren til jobb. Skulle jeg handle måtte jeg beregne god tid. Til slutt holdt jeg sengen nesten hele dagen for å slippe tvangstankene/handlingene. Det styrte rett og slett hele livet mitt. Det endte med innleggelse å mange år i behandling. Jeg har enda tvangstanker/handlinger å behandleren min tror ikke jeg noen sinne vil bli helt kvitt det fordi det var så ille, men jeg føler det går bra nå. Jeg sjekker mye av det samme, men ikke i like stor grad. Nå fungerer jeg i hverdagen å jeg klarer å skjule det for de fleste. Anonymous poster hash: f9238...272
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Nå går det mye bedre. Før ble jeg sykemeldt fra jobb fordi jeg hverken kom meg i seng på kveldene eller ut døren til jobb. Skulle jeg handle måtte jeg beregne god tid. Til slutt holdt jeg sengen nesten hele dagen for å slippe tvangstankene/handlingene. Det styrte rett og slett hele livet mitt. Det endte med innleggelse å mange år i behandling. Jeg har enda tvangstanker/handlinger å behandleren min tror ikke jeg noen sinne vil bli helt kvitt det fordi det var så ille, men jeg føler det går bra nå. Jeg sjekker mye av det samme, men ikke i like stor grad. Nå fungerer jeg i hverdagen å jeg klarer å skjule det for de fleste. Anonymous poster hash: f9238...272 Herregud, syke tilstander. Anonymous poster hash: 4b237...fea
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 Til siste kommentar - hvorfor så nedlatende? Flott at vedkommende skriver og er åpen om sin sykdom når HI ba om innspill. Hvem er du som dømmer og er nedlatende - ha respekt for andre i stedet! Anonymous poster hash: 4e82a...935
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Til siste kommentar - hvorfor så nedlatende? Flott at vedkommende skriver og er åpen om sin sykdom når HI ba om innspill. Hvem er du som dømmer og er nedlatende - ha respekt for andre i stedet! Anonymous poster hash: 4e82a...935 Blir bare sjokkert over slike tilstander Anonymous poster hash: 4b237...fea
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Jeg må skylle kasserollene 6 ganger med vann etter at det slutter å skumme, 12 hvis den er stor. Må sjekke hele huset at dører er låst, at det ikke står noe i stikkkontaktene, at kjøleskapet er lukket og at komfyren ikke er på 4 ganger før leg forlater huset eller legger meg. Før jeg fikk hjelp måtte jeg skylle det som var ferdig vasket i oppvaskemaskin 5 ganger etterpå.. Stå også i 20 minutter før jeg skulle bort eller legge meg å så på kjøleskapet for å se om det spratt opp.. Anonymous poster hash: 83dec...8cd
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Hadde tendens når jeg var yngre. Det var ikke faste handlinger, men jeg kunne få tanker som: hvis jeg ikke drar å kjøper en pose chips nå vil en av mine foreldre dø. Gikk på barneskolen og ungdomsskole da... Anonymous poster hash: 377d1...6aa
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 til anonym 00.10 - igjen. Hvis "slike tilstander" sjokkerer deg foreslår jeg at du holder deg for god til å skrive / kommentere det. Jeg tenker du i så fall har levd et veldig beskyttet liv! Anonymous poster hash: 4e82a...935
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå