Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Med førstemann pumpet jeg i noen uker men det kom max 10 ml fra begge puppene tilsammen av en halvtimes pumping - og det var på det beste.. gutten ville ikke suge.. Med nestemann orket jeg ikke pumpe og gikk rett på falske etter 4-5 dagers trøbbel.. Jeg har i ettertid lurt på om jeg dummet meg ut med jenta mi, om jeg egentlig kunne ha ammet henne hvis jeg ikke hadde vært så stresset og fortvilet og ga opp så fort.. men så hører jeg historier om melkespreng.. det har jeg aldri hatt.. Vet ikke hvordan det kjennes, og lakk aldri melk.. Hva tror dere? Kunne jeg egentlig fått melk hvis jeg hadde slappet av litt mer? 😯 Anonymous poster hash: c9e83...28a
Mostly Harmless Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Vet ikke, men synes ikke du skal plage deg selv med dette nå. Det er ikke bare å slappe av, og det å gå over til flaske kjapt kan ha spart deg og jenta di mye stress som kunne gått ut over tilknytningen.
Lobita Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Jeg får omtrent ingenting ut ved pumping (bortsett fra hvis jeg bruker nesedråper), men fullammet til 4 måneder og delammet til over ett år. Så det kan jo hende at du har mer melk enn det pumpinga tilsier.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tror absolutt at stress har noe å si. I tillegg være tålmodig. Jeg fikk ikke melk før 7 dager etter fødselen med første og 3 dager med nummer 2. Med første var det voldsomt stress, barnepleierne hang over meg hele tiden og dro i brystvortene og alt var bare styr. Andre gangen ordnet jeg alt selv og senket skuldrene og visste at melka ville komme etter noen dager med hyppig amming. Jeg fikk forresten ikke ut mer enn 5-10 ml ved pumping, men ammet til sistemann var over året (ikke fullamming siste halvåret selvsagt). Anonymous poster hash: 747f0...cd7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Tenker at det er dumt å dvele over ting du ikke får gjort noe med. Det kan tenkes at med litt mer trening på sugeteknikk osv og en del slit, så kanskje du hadde klart å amme... Eller øke melkeproduksjonen etter noen uker eller måneder. Men det er jaggu ikke sikkert Kan hende du hadde sliti noe voldsomt og allikevel mistet melken etter 2-3 mnd... Eeeller kanskje det hadde gått fint. Umulig å si Men ikke noe vits å sitte å tenke på ting som du ikke får gjort noe med Hvis du skal ha en 3, så kan du jo prøve igjen? Anonymous poster hash: 796bb...3c1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Spiller det noen rolle? Jeg fikk ikke til ammingen med nr 1, men det gikk fint med nr 2 og 3. Så jeg VET at det ikke nødvendigvis er mors feil eller mangel på innsats som gjør at det mislykkes. Anonymous poster hash: cc34c...a5f
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Med min første hadde jeg ingenting melk før 5. dagen. Så kom melka og jeg ammet i to år. Anonymous poster hash: e41b7...c49
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Med min første hadde jeg ingenting melk før 5. dagen. Så kom melka og jeg ammet i to år. Anonymous poster hash: e41b7...c49 Sånn hadde jeg det med alle. Og hvis de ikke hadde vært sugevillige, hadde de også måttet få flaske, for jeg kunne ikke få ut en dråpe ved pumping. HI, da du ventet på melka med nr. 2 kunne det hypotetisk ha kommet melk etter hvert, men de negative erfaringene gjorde sikkert sitt til å hemme produksjonen. Syns ikke du skulle piske deg selv over dette nå i ettertid, det ble løst på den måten som var best der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå