Gå til innhold

Hva slags kuldegrense har skolene til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan de velge å være inne i friminutt?

Anonymous poster hash: 8f761...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Har vært ned til -22 her, og da var de i alle fall ikke inne. I dag gjennomførte de vinteraktivitetsdag i -19. Ute hele dagen, men hadde bål å varme seg på.

Anonymous poster hash: 75e0e...3e6

Skrevet

Det har jeg med mine 9 år som mamma til skolebarn aldri opplevd at har skjedd...

Anonymous poster hash: f9c62...ad5

Skrevet

Rundt -30 effektive grader

Anonymous poster hash: 017ff...a58
Skrevet

Kaldere enn -20 grader. Da får de velge.

Skrevet

Vet ikke noe om hvordan det er på skolen til mine barn nå, men jeg gikk på samme skolen og da var grensen -5. Lurer på om det var for mellomtrinnene og ikke for de minste. Det er tross alt ikke så lavt, men så bor vi i Bergensområdet da. 

Anonymous poster hash: 4f2c8...83a
Skrevet

Under -15 er elevene ute bare halve storefri. Ute i de småfriminuttene. Under -25 kan de velge.

Anonymous poster hash: 876a1...ac9

Skrevet

Ingen grense. Til og med barna med astma dom har lege melding blir sendt ut i - 26

Anonymous poster hash: 2c31b...a9b

Skrevet

Vet ikke om de har noen grense, men nå i det siste har de hatt litt kortere friminutt.

Skrevet

Ingen grense, men de ser ann litt fra dag til dag. De barna med astma og andre ting får være inne. Har selv ett barn med eksem som sliter i kulden, hun får lov å bestemme når hun må være inne eller vil ut. Igår var hele skolen ute på skidag i -16grader. De hadde storkost seg, og ingen sure unger. Mitt barn var ute det også, det fungerer bedre for henne å være lenger ute av gangen. Det er når hun bare er litt ute for så å inn i varmen, en time inne og så ut i kulda litt igjen. Da sprekker huden hennes, men ute hele dagen går greit med endel forarbeid med smøring.

I 2010 år vi hadde -30 så fikk alle ungene velge om de ville være ute eller inne selv. Begge mine var ute, hun ene gikk da på skolen hun andre gikk i barnehagen. I barnehagen hadde de en liten gjeng med unger som ville ut hver dag, så de spurte foreldrene hva de syns. Jeg syns det bare var bra de fikk være ute om de ville. Er jo ikke snakk om så lenge.

Anonymous poster hash: de514...4ba

Skrevet

Tror ikke de har noen kuldegrense. Men vi bor i Bergen da, og det blir ikke så kaldt her.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke noe jeg har hørt om. Eneste var at de hadde mulighet for å varme seg litt inne når det var utedag, da var det 15 minus

Skrevet

Her er det under -10.

I går etter lunsj var det -15 og elevene ble faktisk frarådet av helsesøster om å gå på skøytebanen som planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...