Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Barnet mitt har fått konstantert en rekke intoleranser ved sykehus. Hun ble straks bedre etter en stund, men så begynte hun på ny skole i en annen by og ble servert skolemelk på daglig basis og ble dårlig igjen (dette har hun aldri fått). Dette er plager som luftsmerter, sjenerende lukt, magekramper, dårlig næringsopptak mm. Nå har hun masse skvulpelyder hver dag inne i magen. Når hun hopper opp og ned så er det som å riste en flaske Har to andre barn som ikke har sånne lyder forutsatt at de ikke nettopp har drukket masse. Står i kø for n`t mnd for å få time på barn poliklinikk, men det skjer ingenting. Hun skulle egentlig hatt time i desember... Har jeg da krav på å finne noe på egen hånd da, på statens regning? Hvordan fungerer det i såfall? Kan det være noe feil med hjertet hennes med all dette "vannet"?? Hilsen bekymret mor Anonymous poster hash: 6c34b...607
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Men dere har kuttet ut melka i kosten igjen?
soleia Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 (endret) Skvulpelydane kjem vel kanskje av at ho har mykje luft i magen. Vannansamling ved hjerteproblemer artar seg ikkje på denne måten. -tenk deg skilnaden på å riste ei full brusflaske og ei halvfull flaske med mykje luft i. Endret 22. januar 2016 av soleia
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Hjerteproblemer fyller ikke kroppen med vann på en slik måte at det lager skvalpelyder i magen. Anonymous poster hash: 21a81...57c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Vi har tatt bort all melkeprodukter, selvfølgelig også laktosefrie produkter, og hun tåler ikke sukker el. Min bestemor sa at hun hørte skvulpelyderi magen til min bestefar når han gikk rett før han døde av hjerteinfarkt .... Er litt fortvila på jenta mi sine vegne da dette går ut over henne sosialt, fysisk og psykisk... Anonymous poster hash: f8679...490
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Barnet mitt har fått konstantert en rekke intoleranser ved sykehus. Hun ble straks bedre etter en stund, men så begynte hun på ny skole i en annen by og ble servert skolemelk på daglig basis og ble dårlig igjen (dette har hun aldri fått). Dette er plager som luftsmerter, sjenerende lukt, magekramper, dårlig næringsopptak mm. Nå har hun masse skvulpelyder hver dag inne i magen. Når hun hopper opp og ned så er det som å riste en flaske Har to andre barn som ikke har sånne lyder forutsatt at de ikke nettopp har drukket masse. Står i kø for n`t mnd for å få time på barn poliklinikk, men det skjer ingenting. Hun skulle egentlig hatt time i desember... Har jeg da krav på å finne noe på egen hånd da, på statens regning? Hvordan fungerer det i såfall? Kan det være noe feil med hjertet hennes med all dette "vannet"?? Hilsen bekymret mor Anonymous poster hash: 6c34b...607 Sånne skvulpelyderf hadde jeg og når jeg var yngre, har to nieser som har det og. Ingen av oss feiler noe, eller har noen matallergier. For meg høres det ikke unormalt ut, kanskje jeg bare er så vant til det. Anonymous poster hash: 785aa...a43
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Det er jo ingen sammenheng i det du skriver jo.. Du tror at hjerteproblemer fører til at det danner seg væske i tarmene da eller?? I buken? Les litt om hjertesvikt du, så ser du hvor væske samler seg.. Lite kunnskap, fører kanskje til overhysteri...?? Anonymous poster hash: a8e47...c55
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 Ring til fritt behandlingsvalg på mandag, de kan hjelpe dere med å evt finne et sted dere kan komme inn tidligere. Ville ikke bekymret meg så mye for skvalpelyder i magen altså. Det kan jo forsåvidt samle seg opp væske i buken (ascites), men da har man gjerne ganske mange andre plager i tillegg (og da snakker jeg om plager som ikke stammer fra fordøyelsessystemet), hovne bein, er sliten, osv. Jeg ville bekymret meg mer over at du påfører datteren din helseangst, slik du tolker alt du ikke har hørt om før som nye symptomer, og tydeligvis lager mye styr rundt det... Det er en grunn til at det ikke er bra å bli hysterisk. Anonymous poster hash: fda41...e34
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Ring til fritt behandlingsvalg på mandag, de kan hjelpe dere med å evt finne et sted dere kan komme inn tidligere. Ville ikke bekymret meg så mye for skvalpelyder i magen altså. Det kan jo forsåvidt samle seg opp væske i buken (ascites), men da har man gjerne ganske mange andre plager i tillegg (og da snakker jeg om plager som ikke stammer fra fordøyelsessystemet), hovne bein, er sliten, osv. Jeg ville bekymret meg mer over at du påfører datteren din helseangst, slik du tolker alt du ikke har hørt om før som nye symptomer, og tydeligvis lager mye styr rundt det... Det er en grunn til at det ikke er bra å bli hysterisk. Anonymous poster hash: fda41...e34 Nå er jeg på usikker grunn her, men ved ascites, blir man ikke mer "oppblåst" pga væskeansamlingen? Ser for meg at det ikke gir skvulpelyder, men jeg kan ta feil. Skvulpelyder ser jeg for meg kommer først når det er luft i systemet. En ballong fylt med vann som man rister på gir ingen lyd. Men fyller du den halvfull med vann og blåser den opp kommer det masse skvulpelyder når du rister på den. Og HI skriver jo at det er masse luft i systemet, så jeg tenker at det er derfor. Væske har vi alltid i kroppen, luft også forsåvidt, men når det er mye luft i fordøyelsessystemet så vil det bli propper med luft mellom væske i tarmen, og det kan gjøre at det blir skvulping og skvulpelyder. Anonymous poster hash: 2b58b...29e
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #10 Skrevet 23. januar 2016 Ring til fritt behandlingsvalg på mandag, de kan hjelpe dere med å evt finne et sted dere kan komme inn tidligere. Ville ikke bekymret meg så mye for skvalpelyder i magen altså. Det kan jo forsåvidt samle seg opp væske i buken (ascites), men da har man gjerne ganske mange andre plager i tillegg (og da snakker jeg om plager som ikke stammer fra fordøyelsessystemet), hovne bein, er sliten, osv. Jeg ville bekymret meg mer over at du påfører datteren din helseangst, slik du tolker alt du ikke har hørt om før som nye symptomer, og tydeligvis lager mye styr rundt det... Det er en grunn til at det ikke er bra å bli hysterisk. Anonymous poster hash: fda41...e34 Nå er jeg på usikker grunn her, men ved ascites, blir man ikke mer "oppblåst" pga væskeansamlingen? Ser for meg at det ikke gir skvulpelyder, men jeg kan ta feil. Skvulpelyder ser jeg for meg kommer først når det er luft i systemet. En ballong fylt med vann som man rister på gir ingen lyd. Men fyller du den halvfull med vann og blåser den opp kommer det masse skvulpelyder når du rister på den. Og HI skriver jo at det er masse luft i systemet, så jeg tenker at det er derfor. Væske har vi alltid i kroppen, luft også forsåvidt, men når det er mye luft i fordøyelsessystemet så vil det bli propper med luft mellom væske i tarmen, og det kan gjøre at det blir skvulping og skvulpelyder. Anonymous poster hash: 2b58b...29e Blir som regel oppblåst og ja, men noen hører også skvulpelyder (tarmene beveger seg i vannet). Din forklaring er en mye mer sannsynlig forklaring på hvorfor HI hører skvulpelyder i magen til datteren. HI, selv om noe er nytt betyr det ikke automatisk at det er farlig! Anonymous poster hash: fda41...e34
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Barna mine får svulpelyder om de drikker foreksempel brus og ikke har fått opp rap med en gang... Anonymous poster hash: 67bb1...bde
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #12 Skrevet 30. januar 2016 Må le litt.. Selv om jeg er bekymret for datteren min (har ikke utdypet alle årsakene mine, og flere av dere har svart uten at dere har lest hele teksten jeg har skrevet), er ikke det ensbetydenende med at jeg påfører barnet mitt psykiske problemer. Alt vi har gjort av endringer i kost/ fått av diagnoser er det spesialister på sykehus som bestemt. Disse har også reagert på mengden vann/luft datteren min har. Disse bekymringene er noe jeg diskuterer i fravær av mine barn og jeg er bevist på å ikke sitte med bekymret "mine" eller holdning. Jeg ser at samtlige ikke helt kan sette seg inn i problemstillingen min, noe jeg forstår veldig godt da det er vanskelig for meg å utlevere nok detaljer her. Ønsker jo å være annonym 😉 Takk for tilbakemeldinger som jeg har fått. Nå har datteren min fått time på sykehuset igjen, hvor jeg kan få svar på alt jeg lurer på hos en fagperson. Anonymous poster hash: f8679...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå