Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #26 Skrevet 22. januar 2016 Alt skal være så pedagogisk nå om dagen, men det funker ikke like godt i praksis. Mobbere er feige og jeg kan garantere at tilsnakk på den pedagogisk riktige måten ikke er skremmende nok på noen som helst måte. Her må der handling til og jeg tipper at hun veldig raskt vil skjønne poenget om hun får smake sin egen medesin. Anonymous poster hash: 93dd7...b12
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #27 Skrevet 22. januar 2016 Nei, man løser ikke krig med krig gjør man vel? Mennesker som mobber tror jeg ikke har det godt med seg selv. Anonymous poster hash: 77279...50b Det er blitt forsket på dette, og de fleste mobbe"konger" og -"dronninger" er sosiale vinnere, med god selvtillit. De som henger seg på derimot, er slike som helst er upopulære og prøver å finne en gjeng som aksepterer dem, selv om dette innebærer å måtte mobbe en person. Nei, ikke alle mobbere er såre sjeler som er blitt mishandlet av sin far og derfor mobber andre. Det er en myte. Anonymous poster hash: 9f536...2d0
Luksusdyret Skrevet 22. januar 2016 #28 Skrevet 22. januar 2016 Nei, man løser ikke krig med krig gjør man vel? Mennesker som mobber tror jeg ikke har det godt med seg selv. Anonymous poster hash: 77279...50b Hva har mobberens følelser med dette å gjøre? Det er ikke greit å mobbe og ødelegge livet til andre, selv om man har det kjipt. Det blir det samme som å si at noen voldtar/banker opp noen fordi man selv er blitt banket opp/seksuelt mishandlet gjennom hele barndommen, og man må da virkelig forstå denne personen...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #29 Skrevet 22. januar 2016 De som styrer en klasse, klarer seg som regel bra i livet. Anonymous poster hash: 2da1a...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #30 Skrevet 22. januar 2016 De som styrer en klasse, klarer seg som regel bra i livet. Anonymous poster hash: 2da1a...6f7 Stemmer. Men folk her vil jo gjerne inkludere mobberen og premiere ham/henne for mobbing. Ja, la oss invitere mobberen i offerets bursdag og la den bli ødelagt, invitere ham/henne hjem til offeret for å "bli bedre kjent" og helst frata offeret det eneste stedet der offeret føler seg trygt fra mobbing, nemlig hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 9f536...2d0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #31 Skrevet 22. januar 2016 De som styrer en klasse, klarer seg som regel bra i livet. Anonymous poster hash: 2da1a...6f7 Stemmer. Men folk her vil jo gjerne inkludere mobberen og premiere ham/henne for mobbing. Ja, la oss invitere mobberen i offerets bursdag og la den bli ødelagt, invitere ham/henne hjem til offeret for å "bli bedre kjent" og helst frata offeret det eneste stedet der offeret føler seg trygt fra mobbing, nemlig hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 9f536...2d0 Jeg gikk i klasse med ei som ble mobbet av "alle" andre i klassen. Hun inviterte da alle jentene i klassen i sin bursdag. Endte med at hun ble mobbet der også. Sykt å tenke oå nå i ettertid.. Mobbere har mye makt!! Anonymous poster hash: 2da1a...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #32 Skrevet 22. januar 2016 Jentene bør gå sammen om å forsvare mobbeofrene, ikke le når det mobbes, og å si ifra til mobberen at de ikke gidder å være sammen med henne når hun er sånn. Når de har diskutert og vurdert utfrysning, tror jeg de klarer å gjøre dette også. Anonymous poster hash: a76aa...cf1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #33 Skrevet 22. januar 2016 Her finnes det ikke en fasit. Hver situasjon har sin egen rette løsning. Ja, i enkelte tilfeller er det riktig å fryse ut mobberen. Kanskje en liten periode er nok, så kan alle være venner. Anonymous poster hash: 8d66e...0d6
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2016 #34 Skrevet 22. januar 2016 Å slutte å le og applaudere når hun er slem mot andre er ikke å mobbe. Heller ikke å si fra, f eks "nå var du ikke snill mot Heidi, og jeg kunne se at hun ble lei seg. Det var dårlig gjort." Det er ok å korrigere atferd. Har du noen gang blitt mobbet? Tror du virkelig en mobber bryr seg om at noen rolig sier at hun må da være snill jente og ikke si sånt, for da blir den andre jenta lei seg? Hun er fullstendig klar over at jenta blir lei seg, det er derfor hun gjør det!!! Jeg har blitt mobbet hele barndommen og fikk barndommen ødelagt, og nei, mobbere responderer ikke på pedagogisk dulling. Nei, det gjør ingen av dem, for de er jo eksakt like alle sammen. En egen rase mennesker som er medfødte mobbere. Hør på deg selv innimellom, da. Fælt at du hadde det sånn, men kanskje tida er kommet for å rette sin hellige vrede mot de voksne som tillot det?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #35 Skrevet 22. januar 2016 Her finnes det ikke en fasit. Hver situasjon har sin egen rette løsning. Ja, i enkelte tilfeller er det riktig å fryse ut mobberen. Kanskje en liten periode er nok, så kan alle være venner. Anonymous poster hash: 8d66e...0d6 Ja, det gjør nok susen for det gode miljøet i klassen... Anonymous poster hash: 7bf06...dad
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #36 Skrevet 22. januar 2016 Absolutt! Hvilke andre løsninger er det?? Kom med de gode løsningene, så blir vi lett kvitt problemet Jeg ble mobbet av lærer. Når det ble tatt opp skulle man tro det stoppet. Neida, da kom det kommentarer i klassen mot min mor som selvfølgelig ble løvemor når barnet blir mobba, især av en lærer! Må da finnes en enkel måte å bli kvitt slike folk på,når rektor ikke er nok lissom🙄 Anonymous poster hash: 7f8bd...1a4 Jeg må bare legge til: de kommentarene rettet mot min mor kom fra LÆREREN! Mine klassekamerater var greie mot meg, jeg lå i "middelklassen" den største gruppen, ikke i en spesiell populær eller upopulær gjeng, men var venner med alle. Kan nok ha noe å si for at de stilte opp for meg og krevde slutt på mobbingen(for det var klassen som tok affære!). Men selv det lagde ingen endring! Læreren nektet bare for mobbingen til rektor, og fortsatte litt svakere ut ungdomsskolen. Utrolig men sant. Så hvordan skal man da klare å få en endring, dere som har løsningen på mobbing? Eneste rette her hadde vært å ta vekk lærer. Da hadde jeg sluppet mobbingen. Eller skulle jeg virkelig ha skiftet klasse for noe jeg ikke var skyld i? Anonymous poster hash: 7f8bd...1a4
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #37 Skrevet 23. januar 2016 De som styrer en klasse, klarer seg som regel bra i livet. Anonymous poster hash: 2da1a...6f7 Stemmer. Men folk her vil jo gjerne inkludere mobberen og premiere ham/henne for mobbing. Ja, la oss invitere mobberen i offerets bursdag og la den bli ødelagt, invitere ham/henne hjem til offeret for å "bli bedre kjent" og helst frata offeret det eneste stedet der offeret føler seg trygt fra mobbing, nemlig hjemmet sitt. Anonymous poster hash: 9f536...2d0 Jeg gikk i klasse med ei som ble mobbet av "alle" andre i klassen. Hun inviterte da alle jentene i klassen i sin bursdag. Endte med at hun ble mobbet der også. Sykt å tenke oå nå i ettertid.. Mobbere har mye makt!! Anonymous poster hash: 2da1a...6f7 Fy søren, så slemme og ondskapsfulle unger kan være Anonymous poster hash: 0cf00...502
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #38 Skrevet 23. januar 2016 Absolutt ikke. Anonymous poster hash: 0aa41...dc1
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #39 Skrevet 23. januar 2016 Når folk mobber ligger det ofte ting bak.. Min mobber i barneskolen var en som mobbet "alle", noe som førte til at vi stengte han ute og gjorde ting som klasse uten å si fra til han.. Dette var i barneskolen. Sommeren etter tiende klasse tok han selvmord. Jeg ville prøvd å finne ut hvorfor denne jenta mobber, fremfor å sette igang utfrysning. Anonymous poster hash: 60449...659
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #40 Skrevet 23. januar 2016 Når folk mobber ligger det ofte ting bak.. Min mobber i barneskolen var en som mobbet "alle", noe som førte til at vi stengte han ute og gjorde ting som klasse uten å si fra til han.. Dette var i barneskolen. Sommeren etter tiende klasse tok han selvmord. Jeg ville prøvd å finne ut hvorfor denne jenta mobber, fremfor å sette igang utfrysning. Anonymous poster hash: 60449...659 Da mobbet han ikke. En mob er en gruppe mennesker som går sammen for å ta en eller flere andre. Ikke et sosialt mistilpasset utskudd som kanskje aldri har fått opplæring hjemmefra i hvordan han skal te seg, og derfor oppfører seg sosialt klønete og (for andre) uakseptabelt. Dette barnet hadde det nok vondt hele veien. _Han_ var ikke en mobber (selv om han oppførte seg slemt), men de som frøs ham ut var det definitivt. Barn skal ikke ha ansvaret for å rydde opp i slike situasjoner selv. Voksne burde ha grepet inn og gitt gutten sosial kompetanse så han selv kunne fått venner og kunne bli en integrert del av klassen. Anonymous poster hash: e4ea4...e31
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #41 Skrevet 23. januar 2016 Hvis klassen allerede har bestemthet for å stoppe mobberen har de alleredevunnet. En mobber uten harem har ingen makt. Så lenge gruppen viser at de ikke godtar stygge kommentarer, vold, trusler eller utfrysing av noen kommer jo ikke mobberen noen vei. Anonymous poster hash: 1ac67...d14
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #42 Skrevet 23. januar 2016 Når folk mobber ligger det ofte ting bak.. Min mobber i barneskolen var en som mobbet "alle", noe som førte til at vi stengte han ute og gjorde ting som klasse uten å si fra til han.. Dette var i barneskolen. Sommeren etter tiende klasse tok han selvmord. Jeg ville prøvd å finne ut hvorfor denne jenta mobber, fremfor å sette igang utfrysning. Anonymous poster hash: 60449...659 Da mobbet han ikke. En mob er en gruppe mennesker som går sammen for å ta en eller flere andre. Ikke et sosialt mistilpasset utskudd som kanskje aldri har fått opplæring hjemmefra i hvordan han skal te seg, og derfor oppfører seg sosialt klønete og (for andre) uakseptabelt. Dette barnet hadde det nok vondt hele veien. _Han_ var ikke en mobber (selv om han oppførte seg slemt), men de som frøs ham ut var det definitivt. Barn skal ikke ha ansvaret for å rydde opp i slike situasjoner selv. Voksne burde ha grepet inn og gitt gutten sosial kompetanse så han selv kunne fått venner og kunne bli en integrert del av klassen. Anonymous poster hash: e4ea4...e31 Man kan fint mobbe uten å være flere! Å mobbe og å være en mob er ikke det samme. Anonymous poster hash: 60449...659
Gjest Jigglewiggle Skrevet 23. januar 2016 #43 Skrevet 23. januar 2016 Innlegg som anbefaler bruk av trusler og vold mot barn er fjernet! JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #44 Skrevet 23. januar 2016 En lett utfrysing en dag eller to og så at noen forklarer henne etterpå hva som har skjedd osv bør være greit om alt annet er prøvd. Anonymous poster hash: 2f0a0...dc0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #45 Skrevet 23. januar 2016 Når folk mobber ligger det ofte ting bak.. Min mobber i barneskolen var en som mobbet "alle", noe som førte til at vi stengte han ute og gjorde ting som klasse uten å si fra til han.. Dette var i barneskolen. Sommeren etter tiende klasse tok han selvmord. Jeg ville prøvd å finne ut hvorfor denne jenta mobber, fremfor å sette igang utfrysning. Anonymous poster hash: 60449...659 Da mobbet han ikke. En mob er en gruppe mennesker som går sammen for å ta en eller flere andre. Ikke et sosialt mistilpasset utskudd som kanskje aldri har fått opplæring hjemmefra i hvordan han skal te seg, og derfor oppfører seg sosialt klønete og (for andre) uakseptabelt. Dette barnet hadde det nok vondt hele veien. _Han_ var ikke en mobber (selv om han oppførte seg slemt), men de som frøs ham ut var det definitivt. Barn skal ikke ha ansvaret for å rydde opp i slike situasjoner selv. Voksne burde ha grepet inn og gitt gutten sosial kompetanse så han selv kunne fått venner og kunne bli en integrert del av klassen. Anonymous poster hash: e4ea4...e31 Man kan fint mobbe uten å være flere! Å mobbe og å være en mob er ikke det samme. Anonymous poster hash: 60449...659 Mobbing er avledet av ordet mob, og i dets egentlige betydning er det en gruppe som mobber, men nå er sikkert begrepet utvannet Anonymous poster hash: e4ea4...e31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå