Gå til innhold

KellyTaylor, eller noen andre!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har svart meg tidligere ang brenning av slimhinner i livmor osv og lurte på om jeg kunne spørre deg litt til ;) (om det er andre som har gjort det samme tar jeg gladelig imot svar fra dere også)

Jeg fikk dette inngrepet utført tidligere denne uken, de fjernet 6 polypper og 3 store muskelknuter samtidig som de brant/skrapet bort resten av slimhinnene. Operasjonen skulle ta ca 30 min, men tok 1 1/2 time pga blødninger.

Det jeg nå lurer på er: hvor lenge var det vondt i etterkant? Jeg har smerter på nivå med rier ved 4-5 cm. Snakket med sykehuset i sta, og så lenge jeg ikke hadde feber eller merkelige blødninger var det normalt med smerter. Fikk resept på paralgin, og det hjalp litt, men det er jo fire dager siden inngrepet..hvor lenge skal det gjøre vondt?

Takker veldig for svar :)

Anonymous poster hash: 447f0...4f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vondt en liten stund

Anonymous poster hash: 83214...cf0

Skrevet

Takk for svar :)

En liten stund? Er det tre dager eller tre uker liksom? :P Tror jeg overvurderte sterkt hvor raskt jeg kom til å bli "frisk", for jeg trodde nemlig jeg skulle ha det ca som normalt etter 1-2 dager :P

Hi

Skrevet

En liten stund? Er det tre dager eller tre uker liksom? :P Tror jeg overvurderte sterkt hvor raskt jeg kom til å bli "frisk", for jeg trodde nemlig jeg skulle ha det ca som normalt etter 1-2 dager :P

Hi

Beklager men jeg bare gjettet :)

Skrevet

Hi

Beklager men jeg bare gjettet :)

Haha, åja 😜

Skrevet

Dytter litt :)

Skrevet

Bomp

Skrevet

Jeg har gjort dette to ganger. En gang for fem år siden og en gang i oktober.

Husker ikke helt, men hadde litt småvondt 3-4 dager tror jeg. Ikke som rier altså...

Anonymous poster hash: ac3a2...5bb

Skrevet

Har fortsatt vondt jeg :( Har ikke feber, så sykehuset sier det er normalt. Jaja, får bare spise smertestillende da!?

Skrevet

Ja, er vel ikke så mye annet å gjøre. Jeg blødde mange uker etter min første gang. Men så lenge man ikke plutselig blør mye mer eller får tegn på infeksjon, så tror jeg det er helt innenfor normalen.

Sitter forresten nyoperert selv etter hysterektomi. Mye rart kroppslig man skal lure på når man er gjennon slike ting som dette:)

Skrevet

Ja, er vel ikke så mye annet å gjøre. Jeg blødde mange uker etter min første gang. Men så lenge man ikke plutselig blør mye mer eller får tegn på infeksjon, så tror jeg det er helt innenfor normalen.

Sitter forresten nyoperert selv etter hysterektomi. Mye rart kroppslig man skal lure på når man er gjennon slike ting som dette:)

Hysterektomi, er det fjerning av hele livmoren?

Blødningene mine har stoppet nesten helt opp nå, nesten bare rosa utflod som kommer, så det er jo et bra tegn :)

Ja, mye man lurer på! Føler nesten jeg ble sittende med flere spm etter operasjonen enn jeg hadde før, blant annet hvor lang tid man skal gi det før man oppsøker lege om man ikke er fornøyd. Dette var en prøveløsning for min del, og om det ikke har optimal effekt skal jeg fjerne hele, men hvem bestemmer hva som er optimal effekt egentlig? :P Er også redd for å ha smerter hele tiden, hørt om flere som har slitt med dette..også er jeg redd for en ny operasjon. Jeg liker dårlig å være så slått ut som jeg har vært nå.

Skrevet

Ja, det er fjerning av hele. Som sagt, to slike brenninger uten at smertene forsvant. Blødningene forsvant jo, men kom tilbake etter noen år delvis.

De var veldig imøtekommende når det gjaldt å fjerne hele hele livmora, nesten litt i overkant ivrige egentlige.

Skrevet

Ja, det er fjerning av hele. Som sagt, to slike brenninger uten at smertene forsvant. Blødningene forsvant jo, men kom tilbake etter noen år delvis.

De var veldig imøtekommende når det gjaldt å fjerne hele hele livmora, nesten litt i overkant ivrige egentlige.

Uff, stakkars deg :o Er det veldig vondt nå?

Oi, hadde du konstante smerter etter brenningen? Eller kom det rundt da du egentlig skulle hatt mensen?

Håper inngrepet funket for min del, er livredd operasjoner og blir litt sur om dette ikke funket og jeg likevel må fjerne livmoren..

Skrevet

Nei, selve operasjonssårene (opererte vaginalt) er ikke vonde nå. Er seks dager siden operasjonen. Er kvalm og sliten og det verste er at jeg sliter med en ekkel forstoppelse etter all morfinen sykehuset ga meg. Ikke så gøy når man er redd for presse på do pga stinga innvendig... De ga meg ikke noe for fordøyelsen på sykehuset nemlig. Håper dette gir sge snart og at stingene inni meg ikke løsner...

Smertene var ikke konstante nei, to ganger månedlig, hvorav den ene var mye mer smertefull enn den andre.

Skrevet

Oii beklager, denne tråden har jeg ikke sett før i dag.

Kan vel nevne at jeg fælte meg litt sår i en 6 ukers tid og hadde litt smerter i noen dager etter operasjonen :) Skal forresten inn nå om 14 dager igjen, da jeg har en blodansamling der inne, som ikke vil ut. Gir meg noe ubehag til tider.

Skrevet

Oii beklager, denne tråden har jeg ikke sett før i dag.

Kan vel nevne at jeg fælte meg litt sår i en 6 ukers tid og hadde litt smerter i noen dager etter operasjonen :) Skal forresten inn nå om 14 dager igjen, da jeg har en blodansamling der inne, som ikke vil ut. Gir meg noe ubehag til tider.

.

Lykke til med ny operasjon. Jeg er den nyhysterektomiserte over her. Det var en liten rest med slimhinne som satt igjen som førte til min andre opreasjon for brenning av slimhinnene. Men som dere sikkert har skjønt, var den andre brenningen mislykket. Sårflatene fra første gang hadde grodd sammen og gjorde det umulig å komme inn i livmora for å fjerne noe mer av hinnene. Derav sistevalget hysterektomi til slutt... :)

Skrevet

Takk for svar begge to :)

Anonym: Æsj, den er kjip! Opererte i magen for fem år siden, og da sleit jeg veldig med det samme, så jeg var litt mer forberedt denne gangen og kjøpte noe middel på apoteket. Har du prøvd det nå?

KellyTaylor: Null stress :P Takk for svar! Håper virkelig ikke jeg sliter med dette her i fem uker til :o

Skrevet

Jada, lactulose tok jeg både før operasjonen og så snart ikke all mat og drikke kom opp igjen. Problemet er vel de to døgna på sykehuset uten lactulose, men der de ga meg masse morfin. Som joner forstoppende som fy.

Får satse på at stingene tåler en turn eller to. Syns det er litt ekkelt å ikke vite hvor mye de tåler, mennhadde vel kanskje merket det om de løsnet...

Skrevet

Jada, lactulose tok jeg både før operasjonen og så snart ikke all mat og drikke kom opp igjen. Problemet er vel de to døgna på sykehuset uten lactulose, men der de ga meg masse morfin. Som joner forstoppende som fy.

Får satse på at stingene tåler en turn eller to. Syns det er litt ekkelt å ikke vite hvor mye de tåler, mennhadde vel kanskje merket det om de løsnet...

Jeg kjenner deg ikke, men jeg får skikkelig vondt av deg :o Håper det går raskt over og at du slipper flere runder med hard mage nå mens det gror (og ellers egentlig :P )

Stingene tåler nok en del, litt pressing er mest sannsynlig ikke nok til å løsne de innvendige stingene og jeg tipper at de utenfor nok ville røket først.

Skrevet

Hei, det er bare innvendige sting. Jeg måtte presse ganske mye...

Vet du hvordan jeg evt ville merket det om innvendige sting hadde gått opp? Jeg kan jo ikke kjenne etter pga infeksjonsfaren og er litt stressa.

Skrevet

Hei, det er bare innvendige sting. Jeg måtte presse ganske mye...

Vet du hvordan jeg evt ville merket det om innvendige sting hadde gått opp? Jeg kan jo ikke kjenne etter pga infeksjonsfaren og er litt stressa.

Beklager, så ikke denne før nå. Hmm, jeg ble sydd på inni magen da jeg opererte for syv år siden, disse løsnet og det var i hvertfall grusomt vondt! Men er ikke sikker på om det kjennes likt ut inni fiffinetten!?

En telefon til sykehuset er helt innafor tenker jeg, så får du svar av noen som kan det. Jeg bare synser her :P

Hvordan går det med magen i dag?

Jeg får bare mer og mer vondt, jeg! Venter på telefon fra vakthavende gyn nå.. Har ikke feber så kan ikke skjønne at det skal være en infeksjon!? Er jeg bare skikkelig pingle kanskje?

Tok på meg en plasthansker nå for å kjenne oppi der, kjennes ut som det er en tråd (hard sådan) som stikker ut fra livmortappen!? Blir man sydd etter brenning? Eller er det skorpe jeg kjenner?

Skrevet

Hei igjen.

Ja, det var jo vondt, men det var andre steder i forbindelse med den forstoppelsen. Jeg fikk ikke ekstra vondt i livmorområdet eller noen ekstra blødninger. Hmm, tror jeg satser på at det gikk bra jeg.

Jeg kan jo kjenne etter med plasthanske, men har lite lyst til å stikke noe opp der det er operert. Det er nok heller ikke spes smart:)

Det er ikke sydd når man brenner, det er sårskorpe du kjenner. Er du fryktelig dårlig ville jeg ringt sykehuset.

Skrevet

Hei igjen.

Ja, det var jo vondt, men det var andre steder i forbindelse med den forstoppelsen. Jeg fikk ikke ekstra vondt i livmorområdet eller noen ekstra blødninger. Hmm, tror jeg satser på at det gikk bra jeg.

Jeg kan jo kjenne etter med plasthanske, men har lite lyst til å stikke noe opp der det er operert. Det er nok heller ikke spes smart:)

Det er ikke sydd når man brenner, det er sårskorpe du kjenner. Er du fryktelig dårlig ville jeg ringt sykehuset.

Det gikk helt sikkert bra! Kom også på at så kort tid etter operasjonen vil du blø om stingene går opp. Det er jo en grei indikasjon å se etter :)

Ja, snakket med overlegen nå, de fjernet veldig mye og herjet godt oppi der, så de regnet med at det ikke vil gi seg før det nærmet seg 14 dager etter op, det hadde jo vært fint å få beskjed om da jeg dro slik at jeg kunne forberedt meg på lang rekonvalsjonstid og jeg hadde sluppet å bli så redd :P Skal ta tempen hver kveld kl 19 og ringe om det ikke har gitt seg etter 14 dager eller om tempen stiger over 37,5 :)

Skrevet

Så bra du ikke trenger å bekymre deg!

Ja, jeg blør jo litt uansett da. Men det var ikke mer blod eller friskere. Sikkert ok alt sammen, men man vil jo helst ikke at noe skal være galt nedi der da:)

Skrevet

Hei igjen, anonyme diber som har brent slimhinner!

Hvordan går det med deg? Er du bedre?

Jeg følte meg bedre, men så ble det vondere og nå har jeg feber. Sykehuset sier at jeg må se det an til i morgen, og så evt kontakte fastlegen for urinprøve og cpr dersom det ikke bedrer seg. Føler meg ikke bra i det hele tatt, men usikker på om det dr i infeksjon etter operasjon eller halsbetennelse....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...