Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Ja, _hvorfor_ er dere skeptiske/redde/annet? Anonymous poster hash: d6db7...dc3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av de syter og klager og vil ha ditt og datt. Damene får ikke jobbe, skal trø hjemme og motta sosialstønad. De vil ha kjønnsdelt svømmeundervisning, vil at norge skal følge islamske regler. Fordi mange av mennene eier ikke respekt for kvinner. Sender døtrene sine tilbake til hjemlandet for å tvangsgiftes med en gammel gris. Anonymous poster hash: 83e2f...dc0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av dem ønsker ikke tilpasse seg det nye samfunnet de kommer til Fordi mange av mennene har et forskrudd kvinnesyn som gjør min datter, meg selv og andre kvinner mer utsatt for seksuell vold Fordi mange vil ende opp med å måtte forsørges av staten, som allerede er presset med tanke på alle som er uføretrygdet, aleneforeldre etc. Fordi det koster Norge enorme summer å ta imot innvandrere (gjelder alle innvandrere) Fordi de i mange tilfeller krever tilrettelegging for sin egen kultur Fordi jeg ikke liker å bli trakassert og skremt i eget land og egen by. Anonymous poster hash: cf0e8...05c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av dem ønsker ikke tilpasse seg det nye samfunnet de kommer til Fordi mange av mennene har et forskrudd kvinnesyn som gjør min datter, meg selv og andre kvinner mer utsatt for seksuell vold Fordi mange vil ende opp med å måtte forsørges av staten, som allerede er presset med tanke på alle som er uføretrygdet, aleneforeldre etc. Fordi det koster Norge enorme summer å ta imot innvandrere (gjelder alle innvandrere) Fordi de i mange tilfeller krever tilrettelegging for sin egen kultur Fordi jeg ikke liker å bli trakassert og skremt i eget land og egen by. Anonymous poster hash: cf0e8...05c Samme som dette Anonymous poster hash: d2afa...5d3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tror min skepsis kan kokes ned til én ting: tilbakeslag for kvinnekampen i Norge. Jeg er ekstremt opptatt av kvinners rettigheter og sikkerhet, og klarer ikke å se annet enn konflikter mellom muslimske menn (og for så vidt også kvinner) og norske kvinner. Ja, det finnes unntak, selvsagt. Jeg vil at mine døtre skal vokse opp minst like trygge og med minst like gode rettigheter som det jeg har, og dette forpurres av et muslimsk kvinnesyn som ikke er forenlig med mitt/vårt. Krav og tafatte integreringsforsøk hjelper ikke når religionen (med tilhørende kvinnesyn) er så milevis fra det som gjelder for det norske samfunn. Ja, det finnes norske drittsekker, men de kan i det minste ikke diskriminere med loven/religionen i ryggen. Anonymous poster hash: d6db7...dc3
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Mange av de lever på trygd å ønsker ikke å jobbe. De bidrar ikke til fellesskapet.De får drøssevis av unger som staten må forsørge.Norge kommer til å gå til helvete.Hvis det kommer for mange flyktninger inn i Norge.Muslim Norge...skrekk å gru. Anonymous poster hash: 0739e...aab
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av de syter og klager og vil ha ditt og datt. Damene får ikke jobbe, skal trø hjemme og motta sosialstønad. De vil ha kjønnsdelt svømmeundervisning, vil at norge skal følge islamske regler. Fordi mange av mennene eier ikke respekt for kvinner. Sender døtrene sine tilbake til hjemlandet for å tvangsgiftes med en gammel gris. Anonymous poster hash: 83e2f...dc0 De to første setningene der passer vel egentlig best på nordmenn/norske kvinner... Anonymous poster hash: c9364...165
MMP Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av dem ønsker ikke tilpasse seg det nye samfunnet de kommer til Fordi mange av mennene har et forskrudd kvinnesyn som gjør min datter, meg selv og andre kvinner mer utsatt for seksuell vold Fordi mange vil ende opp med å måtte forsørges av staten, som allerede er presset med tanke på alle som er uføretrygdet, aleneforeldre etc. Fordi det koster Norge enorme summer å ta imot innvandrere (gjelder alle innvandrere) Fordi de i mange tilfeller krever tilrettelegging for sin egen kultur Fordi jeg ikke liker å bli trakassert og skremt i eget land og egen by. Anonymous poster hash: cf0e8...05c Det gjelder jo ikke alle... men mange av de, tror jeg... Ellers er jeg bare påvirket av media... Vet ikke, men bekymret er jeg...
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av de syter og klager og vil ha ditt og datt. Damene får ikke jobbe, skal trø hjemme og motta sosialstønad. De vil ha kjønnsdelt svømmeundervisning, vil at norge skal følge islamske regler. Fordi mange av mennene eier ikke respekt for kvinner. Sender døtrene sine tilbake til hjemlandet for å tvangsgiftes med en gammel gris. Anonymous poster hash: 83e2f...dc0 Jeg vil også ha kjønnsdelt svømmeundervisning og gym. De gangene jeg faktisk hadde gym var guttene for seg selv. De andre gangene måtte jeg snike meg unna for å ikke få negative kommentarer om kropp og prestasjon. Jeg var ikke et stort mobbeoffer heller. Anonymous poster hash: 0327f...aba
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av dem ønsker ikke tilpasse seg det nye samfunnet de kommer til Fordi mange av mennene har et forskrudd kvinnesyn som gjør min datter, meg selv og andre kvinner mer utsatt for seksuell vold Fordi mange vil ende opp med å måtte forsørges av staten, som allerede er presset med tanke på alle som er uføretrygdet, aleneforeldre etc. Fordi det koster Norge enorme summer å ta imot innvandrere (gjelder alle innvandrere) Fordi de i mange tilfeller krever tilrettelegging for sin egen kultur Fordi jeg ikke liker å bli trakassert og skremt i eget land og egen by. Anonymous poster hash: cf0e8...05c Det gjelder jo ikke alle... men mange av de, tror jeg... Ellers er jeg bare påvirket av media... Vet ikke, men bekymret er jeg... Nå skrev jeg akkurat det: mange av de Anonymous poster hash: cf0e8...05c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 Pga kvinnesynet. Dette er generelt for alle muslimer, kvinner er mindre verdt enn menn. Anonymous poster hash: c0fae...8f0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Jeg kjenner mange fantastiske mennesker som har innvandret til Norge, muslimske og ikke-muslimske. Men jeg må si at jeg blir økende bekymret når veldig mange av innvandrerne er sunni-muslimer. Mange av disse ønsker mer eller mindre sharia-lovgivning. Mange muslimer er også i liten grad interessert til å tilegne seg noe av vårt levesett, noe som i for seg er greit nok. Det verste er nok at verdisynet deres er nærmest i motsetning til vårt. Mye av det vi foretar oss er synd og `haram` for dem. Kvinnesynet er helt på tur. Hvordan kan vi fungere sammen, på en harmonisk måte? Jeg tror ikke nødvendigvis at min generasjon vil få store problemer, men det vil nok i økende grad bli problemer i fremtiden. Jeg tenker da først og fremst på mine etterkommere. Anonymous poster hash: 2d516...310
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Er det virkelig sånn at muslimer (hovedsakelig) har et slikt forskrudd kvinnesyn dere beskriver? Eller er det en av de mange mytene? Jeg kjenner flere muslimer, og ingen av dem mener at jeg som kvinne ikke kan gjøre det samme som dem. Anonymous poster hash: f2bfa...ca1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Er det virkelig sånn at muslimer (hovedsakelig) har et slikt forskrudd kvinnesyn dere beskriver? Eller er det en av de mange mytene? Jeg kjenner flere muslimer, og ingen av dem mener at jeg som kvinne ikke kan gjøre det samme som dem. Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 Nei, det er ikke sånn flertallet er. Det er utskuddene vi hører om. Sånn er det med alt. Anonymous poster hash: e4b4d...7fd
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 Er det virkelig sånn at muslimer (hovedsakelig) har et slikt forskrudd kvinnesyn dere beskriver? Eller er det en av de mange mytene? Jeg kjenner flere muslimer, og ingen av dem mener at jeg som kvinne ikke kan gjøre det samme som dem. Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 De muslimene du kjenner... Går kvinnene med tildekket hår? Kan kvinnene bruke bukse? Jobber kvinnene? Er mannen hjemme med barn. Pappapermisjon? Er vel ingen muslimer som sier det direkte til nordmenn at de ser ned på kvinner? Det ser en på levereglene. Fåtallet innrømmer det. Anonymous poster hash: 74017...53c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #16 Skrevet 22. januar 2016 Fordi mange av dem ønsker ikke tilpasse seg det nye samfunnet de kommer til Fordi mange av mennene har et forskrudd kvinnesyn som gjør min datter, meg selv og andre kvinner mer utsatt for seksuell vold Fordi mange vil ende opp med å måtte forsørges av staten, som allerede er presset med tanke på alle som er uføretrygdet, aleneforeldre etc. Fordi det koster Norge enorme summer å ta imot innvandrere (gjelder alle innvandrere) Fordi de i mange tilfeller krever tilrettelegging for sin egen kultur Fordi jeg ikke liker å bli trakassert og skremt i eget land og egen by. Anonymous poster hash: cf0e8...05c Signerer Anonymous poster hash: 74017...53c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #17 Skrevet 22. januar 2016 Er det virkelig sånn at muslimer (hovedsakelig) har et slikt forskrudd kvinnesyn dere beskriver? Eller er det en av de mange mytene? Jeg kjenner flere muslimer, og ingen av dem mener at jeg som kvinne ikke kan gjøre det samme som dem. Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 De muslimene du kjenner... Går kvinnene med tildekket hår? Kan kvinnene bruke bukse? Jobber kvinnene? Er mannen hjemme med barn. Pappapermisjon? Er vel ingen muslimer som sier det direkte til nordmenn at de ser ned på kvinner? Det ser en på levereglene. Fåtallet innrømmer det. Anonymous poster hash: 74017...53c Nei, kvinnene går ikke med tildekket hår. Ja, kvinnene bruker bukser. Ja, kvinnene jobber. Ja, pappaene er hjemme med barn i pappapermisjon. Anonymous poster hash: f2bfa...ca1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #18 Skrevet 22. januar 2016 Fordi islam er en kvinnefiendlig religion, fordi de bare skal ha og ha og ingen kan si imot for da er vi rasister, fordi de tror at koranen er det samme som rettsvesenet, fordi alle selvmordsbombere og terrorister for tiden er muslimer, fordi jeg i en by med et stort asylmottak ikke har møtt en eneste muslim som ikke er noe pakk som står i gjenger og roper på oss damer når vi går forbi. Hvor disse " liberale" muslimene er vet ikke jeg Anonymous poster hash: 31fad...833
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #19 Skrevet 22. januar 2016 Det må være fryktelig slitsomt å gå rundt og være så redd og negativ hele tiden. Tror dere at det blir bedre med den holdningen? Anonymous poster hash: f2bfa...ca1
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 Det må være fryktelig slitsomt å gå rundt og være så redd og negativ hele tiden. Tror dere at det blir bedre med den holdningen? Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 Det er bra det finnes mennnesker i vår del av verden som er kritiske. Til politiske ideer, til religiøse ideologier, til flertallet og så videre. Den dagen ingen stiller kritiske spørsmål av frykt for reaksjonene har vi ikke noe demokrati lenger. Vær glad for at ikke alle blindt aksepterer hva som fremstilles som "sannheter", men er kritiske. Anonymous poster hash: 41560...517
februarprins2013 Skrevet 22. januar 2016 #21 Skrevet 22. januar 2016 Fordi det er få barnefamiler som kommer,nesten bare unge menn,som har nok med penger
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #22 Skrevet 22. januar 2016 Hvis du faktisk ikke skjønner hva skepsisen bunner i, så vil jeg si at du er meget lite opplyst. Det er greit at du ikke kjenner på den samme skepsisen, men du kan da ikke mene ar du ikke skjønner hva skepsisen handler om?!? Anonymous poster hash: caac0...62d
Gjest Antarctica Skrevet 22. januar 2016 #23 Skrevet 22. januar 2016 Det må være fryktelig slitsomt å gå rundt og være så redd og negativ hele tiden. Tror dere at det blir bedre med den holdningen? Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 Det er bra det finnes mennnesker i vår del av verden som er kritiske.Til politiske ideer, til religiøse ideologier, til flertallet og så videre. Den dagen ingen stiller kritiske spørsmål av frykt for reaksjonene har vi ikke noe demokrati lenger. Vær glad for at ikke alle blindt aksepterer hva som fremstilles som "sannheter", men er kritiske. Anonymous poster hash: 41560...517 Denne tråden er i alle fall smekkfull av velkjente "sannheter" som det er umulig å nyansere. Alle er støpt i samme form, alle er religiøse salafister og islam er én eneste ting.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 Det må være fryktelig slitsomt å gå rundt og være så redd og negativ hele tiden. Tror dere at det blir bedre med den holdningen? Anonymous poster hash: f2bfa...ca1 Det er bra det finnes mennnesker i vår del av verden som er kritiske.Til politiske ideer, til religiøse ideologier, til flertallet og så videre. Den dagen ingen stiller kritiske spørsmål av frykt for reaksjonene har vi ikke noe demokrati lenger. Vær glad for at ikke alle blindt aksepterer hva som fremstilles som "sannheter", men er kritiske. Anonymous poster hash: 41560...517 Denne tråden er i alle fall smekkfull av velkjente "sannheter" som det er umulig å nyansere. Alle er støpt i samme form, alle er religiøse salafister og islam er én eneste ting. Som vanlig i disse trådene står motsetningene steilt mot hverandre. Begge sider viser til dels manglende evne og vilje til å føre en diskusjon og presenterer sin overbevisning som den eneste sannheten. Før man kan diskutere noe som helst må man anerkjenne motdebattantens meninger. Hvis man avfeier dem som naive, konspiratoriske, rasistiske eller lignende vil man ikke få en debatt, kun drittslenging. Lite interessant og ekstremt lite konstruktivt. Det er nok å legge listen litt for høyt å forvente konstruktive diskusjoner på et nettforum generelt og et anonymt sådant spesielt. Det finnes imidlertid noen lyspunkter og du er en av dem Pashla. Vi er heldigvis ikke alltid enige, men du fører stort sett en ryddig diskusjon og holder ut lenger enn de fleste👍🏻. Det er forøvrig like umulig å nyansere ja-sidens oppfattelser av islam og nei-sidens tilhengere som det er å nyansere nei-sidens oppfattelse av islam og ja-sidens tilhengere. Steile fronter med mye følelser involvert er en god oppskrift for å få retorisk søppel. Anonymous poster hash: 41560...517
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 Jeg er redd den sexuelle frustrasjon, aggresiviteten, å relgionen til disse unge mennene.. Har 3 døtre så klart jeg er redd.. klarer ikke la være-- Anonymous poster hash: f6b20...413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå