Gå til innhold

Arv - "kalkulerer" dere med arv i fremtidige regnskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mye kommer dere til å arve, tror dere?

Anonymous poster hash: 94a22...197
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er tre søsken. Kommer til å arve ca 15 mill hver. Noe er i eiendom selvsagt.

Anonymous poster hash: 45472...3c5

Skrevet

Så ja jeg tar det med i betraktningen når jeg noen år fremover ikke jobber fullt f eks. Har også en mann jeg kommer til å arve en del fra, tipper ca 20-30 mill,mulig mer, kommer an på forretninger fremover.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ser ikke på hverken foreldre eller svigerforeldre som mulig inntekt.

For min del er det uansett slik at min far kommer til å overføre det han har av verdier til min halvsøster mens han fremdeles lever, og min mor vil nok prøve å gjøre det samme med mine brødre. Mannens foreldre vil det komme arv etter, men vi har gitt beskjed om at de skal bruke pengene sine på å gjøre hyggelige ting mens de lever, og ikke tenke på hva de etterlater seg av arv.

Skrevet

Oi, det var mye, tenkte jeg først, men når jeg regner litt etter (arver nedbetalte hytter, hus, osv, osv,), kommer jeg til rundt samme beløpet selv. Men dette er midler vi ikke kalkulerer med.

Anonymous poster hash: 2b897...ab2

Skrevet

Njææ, kalkulerer det vel ikke akkurat inn, men vet jo at det vil komme.

Vi er f.eks ikke så bekymret for å ta noen år med avdragsfrihet på boliglånet for å ha det greit økonomisk nå i småbarnsperioden av livet, for det kommer en arv en dag som vil betale det ned.

Vi har vært heldig på boligmarkedet og sitter i dag med en bolig verdt 4,5 mill og har 2,5 mill i total gjeld (inkl 2 biler). Hverken vi eller banken bryr seg da om vi betaler avdrag eller ikke...

Mannen vil arve rundt 2 mill etter sine foreldre (som er i slutten av 80-årene). Mine foreldre er bare 61 år så hva som blir av arv der etterhvert aner jeg ikke, de er jo unge enda og alt kan skje.

Anonymous poster hash: 19ad6...936

Skrevet
Har også en mann jeg kommer til å arve en del fra,

Og mannen din har nøtteallergi, og du skal bake i helga?

Skrevet

Nei, og jeg foretrekker at alle lever leeenge. Arv skremmer meg for det virker som det ofte ender i konflikter som ødelegger familier.

Anonymous poster hash: 7718a...d52

Skrevet

Det ble spurt om arv, jeg svarte. Er det noe jeg kan hjelpe deg med? Han har forresten ikke nøtteallergi og jeg skal ikke bake, sånn til info...

Skrevet

Nei, og jeg foretrekker at alle lever leeenge.

Jeg, som vet at jeg kommer til å arve, foretrekker også at de jeg arver lever lenge.

Skrevet

Det ble spurt om arv, jeg svarte. Er det noe jeg kan hjelpe deg med? Han har forresten ikke nøtteallergi og jeg skal ikke bake, sånn til info...

Jeg prøvde å være litt morsom, det er jo freddan.

Skrevet

Nei, og jeg foretrekker at alle lever leeenge.

Jeg, som vet at jeg kommer til å arve, foretrekker også at de jeg arver lever lenge.

Ja, beklager. Det var ikke sånn ment. Jeg liker bare ikke tenke tanken på at noen i familien skal dø. Penger er så uviktig for meg. Jeg har aldri tenkt på arv annet enn at jeg håper jeg slipper å forholde meg til det.

Anonymous poster hash: 7718a...d52

Skrevet

kalkulerer ikke med det, men vet jo at jeg ikke er avhengig av pensjon...

Anonymous poster hash: 6d902...0f9
Skrevet

Nei. Ikke helt sikker på om det blir noe arv noe sted og kalkulerer i alle fall ikke med det.

Anonymous poster hash: 585bb...cdd

Skrevet

Nei, arv er ikke med i planlegging.

Hvert søsken vil vel arve hus og hytter for ca 12-15 mill hver. Men det betyr lite annet enn at vi får utgifter når vi overtar landstedene og sommerhusene. Stiftelsen hindrer salg.

Anonymous poster hash: cdde8...cd3

Skrevet

Nei, det er jo så lenge til uansett. Jeg kan jo være langt inn i pensjonsalder før den tid.

Anonymous poster hash: 597d0...374

Skrevet

Nei. Når vi en gang får arv vår vei så er vi vel såpass veletablert mens barna våre er i oppstartsfasen, at det meste går i deres retning.

Anonymous poster hash: 696e9...758

Skrevet

Nei, er jo sannsynligvis pensjonist før en evt arv kommer.

Anonymous poster hash: 547da...19c

Skrevet

Mine foreldre var unge når de fikk meg, mine svigerforeldre var unge når de fikk mannen. Hvis alle lever ett normalt langt liv regner jeg egentlig med å være gjeldsfri og ha rukket å hjelpe barna inn på boligmarkedet innen de dør. Så regner ikke med å arve nei.

Anonymous poster hash: 94cb6...ed2

Skrevet

Nei. Jeg har unge foreldre. Vet det ikke er en garanti men satser på at de lever minst til de er 100!

Anonymous poster hash: a4729...acb

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke..

Hvis mine foreldre blir like gamle som sine foreldre er det så langt fram i tid at det kanskje er jeg som har falt fra først. Farmor fyller 100 år i år, hun er fortsatt relativt frisk og helt klar i hodet. Hun kan fint leve flere år til på rein skjær vilje :) Så hvis pappa blir som henne så drar jeg meg mot 70 selv :P

Anonymous poster hash: 3cbc7...b50

Skrevet

Aner ikke hva/om det er noe å arve etter min far. For min del kunne jeg gjerne arvet nå med det samme..

Anonymous poster hash: 05ccf...ead

Skrevet

Jeg tenker så lite på arv at jeg trodde du mente arvelighet/gener og ev kostnader av sykdom 😅 (Ser nå hvor rart det høres ut 😜) Her har svigers tenkt å selge unna eiendom når de pensjonerer seg, de har sagt at samboer og søsken vil få overskudd av dette, forskudd på arv altså, kanskje 1mill på hver. Jeg synes de heller kan kose seg med gode pensjonistdager, de har levd nøkternt og jobbet mye, syns de burde unne seg å ha en romslig økonomi.

Anonymous poster hash: 672f3...4e8

Skrevet

Triste penger:(. Regner ikke med det, men vet jeg arver hus, hytte og annen eiendom. Gruer meg mest...

Anonymous poster hash: c38c2...526

Skrevet

Nei, der er ingenting å arve hos mine foreldre.. Ingenting å kalkulere inn. De har ingenting.

Jeg har måttet bygge opp alt fra ingenting.

Anonymous poster hash: 0b9a1...1d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...