Gå til innhold

Noen med barn som har gjennomgått/ tatt spinalpunksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk isåfall det? 

Sønnen min skal det, og jeg aner ikke hvordan det skal gå. Han gruer seg vanvittig til vanlig blodprøve og besvimer ofte av det. Så skal en nål stikke langt inn i ryggen hans? Hva hvis barnet nekter totalt? 

Anonymous poster hash: a4904...ae3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

De gir gjerne lett narkose om det er små barn. 6-åringen til søsteren min tok uten narkose, men det angret de på (både lege og foreldre), de anbefaler å ta imot noe å sove på...

De fikk tatt prøven altså, men det ble ikke en hyggelig erfaring

Anonymous poster hash: bfc5a...b60

Skrevet

Han er ikke liten i grunn, 12 år. Men han har asperger, angst og er så skjør. Jeg har bare såvidt snakket med sykehuset og da sa de at det ikke er planen at han skal få narkose. 

Skrevet

Dytter litt.

Skrevet

Min tok når han var 4 mnd, fikk beroligende og skrek hele vegen. 3 leger og 2 sykepleier var der, to holdt lille kroppen. Gikk bra men han husker det ikke, godt er det. Beste er nok å få godt mrd beroligende og narkose om det går. Værste var egentlig å få han til å ligge rolig etterpå.

Lykke til

Anonymous poster hash: 2a1a5...00c

Skrevet

Jeg har tatt spinalpunksjon selv, og det var ikke godt, for å si det slik. Kan være at det går med beroligende/smertestillende intravenøst, men det ville jeg i hvert fall prøvd å få om de ikke vil gi ham narkose. Synes det er en vel tøff undersøkelse for en tolvåring å gå gjennom uten å få noe som helst, og kanskje særlig for en med ekstra utfordringer. Har du snakket med sykehuset om utfordringene og angsten hans? Tror jeg ville ha prøvd å presse/overtale dem til å gi han noe. Ikke gunstig om han går helt i lås i forhold til sykehus til senere...

Anonymous poster hash: fff2a...5c3

Skrevet

Mitt barn tok flere mellom 1 og 5 år,alltid narkose. Tatt det en gang selv,fikk lokalbedøvelse og kjente absolutt ingenting. Ville forlangt narkose var det min 12 åring uansett.

Anonymous poster hash: 9bb82...a58

Skrevet

ikke hyggelig! Han bommet tre ganger, det var egentlig det verste. Fikk i tillegg spinalhodepine som varte i 10 dager. Ser over at man kan få lokalbedøvelse, det ville jeg absolutt ha forlanget neste gang! Og iallefall om det var barnet mitt!

Anonymous poster hash: 909ea...f1e
Skrevet

Heilt jævlig, men bedøvelse virker ikke på meg. Har jeg funnet ut etterhvert. Mest trolig grunnet hypermobile ledd.

Jeg fikk sykehusskrekk av den undersøkelsen. Det er 20 år siden...

Anonymous poster hash: ceffe...a51

Skrevet

Oj,ok. Tusen takk for alle svar! Da blir det uten tvil en tlf til sykehuset til mandag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...