Gå til innhold

Muslimer og kjønnsdelt undervisning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med kjønnsdelt undervisning, jeg forstår ikke bakgrunnen. 
hvorfor krever de kjønnsdelt undervisning? Hva begrunner de det med? 

http://www.ta.no/oppvekstsjef/grete-gjelten/svommeopplaring/muslimske-foreldre-krever-egen-svommeundervisning/s/5-50-46823?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Anonymous poster hash: a5b06...bdd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du ikke det? 

Alt med kropp og utseende er farlig og noe som må pakkes og gjemmes vekk. Jentene kan ikke vise kroppen sin til guttene må vite. Blir kvalm når jeg ser barn ned i 4 årsalder med heldekkende badedrakt på svømmehallen. Hva eller hvem er det de gjemmer seg for? Er det noen som mener at barnekropper er attråverdig? Tydeligvis... 

Anonymous poster hash: 4b74a...dba
Skrevet

Skjønner du ikke det? 

Alt med kropp og utseende er farlig og noe som må pakkes og gjemmes vekk. Jentene kan ikke vise kroppen sin til guttene må vite. Blir kvalm når jeg ser barn ned i 4 årsalder med heldekkende badedrakt på svømmehallen. Hva eller hvem er det de gjemmer seg for? Er det noen som mener at barnekropper er attråverdig? Tydeligvis... 

Anonymous poster hash: 4b74a...dba

Men å begrunne dette til fylkesmannen. 

Min datter kan ikke ha svømming sammen med gjevngamle gutter da vi foreldre meiner det er feil? Hvorfor er det feil? Er det religion, kultur, eller personlig overbevisning? 

Min datter kan ikke ha svømme undervisning med resten av klassen fordi hun føler det ukonfortabelt? 

Min datter kan ikke ha svømme undervisning sammen med guttene da det står i min religion at det ikke er lov?

Det er jo vrangforestillinger. 

Om jeg unnlot å sende mine barn til kroppsundervisning, så hadde jeg fått bråk for å hindre deres skolegang. ikke støtte de, ikke bygge de opp for å takle livet, og få seg nødvendig kunnskap. 

Det må jo eventuelt være personlig overbevisning. Om jeg hadde hatt en overbevisning om at jeg måtte dekke til ungene mine, og de ikke kunne delta i samfunnet på lik linje med andre, så hadde jeg risikert å mistet ungene mine. 

At det står i en koran betyr da ikke at det er belegg for å si at det er virkelig. 

Anonymous poster hash: a5b06...bdd

Skrevet

De krever, faktisk! De er ikke snaue disse muslimene! Jeg synes de godt kan legges til rette for, så lenge de betaler selv hva det koster med denne tilretteleggingen.

Anonymous poster hash: 44869...a5d

Skrevet

Hurra for våre nye landsmenn!

Krever og krever.

Hadde jeg på vært rektor hadde jeg lagt ned svømmeundrrvidningen.

Eller så får vi etniske nordmenn kreve at muslimer begynner å leve slik vi gjær i Norge.

Vi får kreve muslimske kåte menn som ikke kan se en kvinne et barn uten å få stå pikk at de blir kastrert,

Vi får kreve at muslimske barn får være barn.

Ikke gå i tradisjonelle klær, Somaliske jenter må få leke ikke gå med kjoler lag på lag på lag,

Enten får muslimer leve som nordmenn eller reis til et fredelig muslimsk land.

Norge er er fritt land. Men ingen tvinger dere missfornøyde muslimer å være her. Reis til et muslimsk land.

Anonymous poster hash: c96e9...869

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Innlegg som forherliger voldsbruk er fjernet.

JW, brukermoderator

Skrevet

Svaret er jo at de ikke får det innvilget. Problem solved, og ikke mer å krangle om. Hvorfor blir dere sure og provoserte over et ønske som IKKE innvilges? Hvis skolen hadde sagt ja, hadde det vel blitt enda mer furting. Og hva med denne, om norske elever som selv ønsker å svømme i kjønnsdelte klasser, fordi de opplever det ubehagelig å være avkledt foran andre. Kalles det også å "kreve og kreve":

http://www.dagbladet.no/2016/01/19/nyheter/innenriks/samfunn/kroppspress/kroppsideal/42802088/

Cathrine Sandnes har mange viktige poeng om jentenes uheldige posisjon når de må konkurrere mot gutter som har vokst fra dem:

http://www.dagbladet.no/2014/02/28/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/cathrine_sandnes/32079373/

Anonymous poster hash: 300a3...05d

Skrevet

Muslimer er generelt sett svært lite interessert i å innrette seg i forhold til andre folkegrupper/religioner, da religionen deres fokuserer mye på "de andre"/vantro og "oss"/de rettroende. Dette gjør dessverre integreringen langt vanskeligere. Dulling, naivitet og dumsnillhet er fåfengt, snakk heller til dem på deres eget "språk". 

Anonymous poster hash: 0282a...bc6
Gjest Antarctica
Skrevet

Muslimer er generelt sett svært lite interessert i å innrette seg i forhold til andre folkegrupper/religioner, da religionen deres fokuserer mye på "de andre"/vantro og "oss"/de rettroende. Dette gjør dessverre integreringen langt vanskeligere. Dulling, naivitet og dumsnillhet er fåfengt, snakk heller til dem på deres eget "språk".

Bruker du copy/paste i alle disse trådene, eller leser du faktisk de innleggene som kommer forut for svaret ditt?

Skrevet

Muslimer er generelt sett svært lite interessert i å innrette seg i forhold til andre folkegrupper/religioner, da religionen deres fokuserer mye på "de andre"/vantro og "oss"/de rettroende. Dette gjør dessverre integreringen langt vanskeligere. Dulling, naivitet og dumsnillhet er fåfengt, snakk heller til dem på deres eget "språk".

Bruker du copy/paste i alle disse trådene, eller leser du faktisk de innleggene som kommer forut for svaret ditt?

Å, du la merke til at jeg hadde hele to like innlegg? Observant, men det skyldes dessverre for pekefingeren din at jeg postet feil først.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Å, du la merke til at jeg hadde hele to like innlegg? Observant, men det skyldes dessverre for pekefingeren din at jeg postet feil først.

For du kunne ikke helt bestemme deg for hvilket spesifikt innlegg dine generaliseringer passer best i? 😂😂😂

Men du kan jo egentlig bare bruke den fasiten der i alle tråder som har ordet "muslim" i tittelen.

(Eller du kan bytte ut ordet med "jøde", lese igjennom det på nytt, og se hva slags assosiasjoner du får.)

Endret av Pashla
Skrevet

For du kunne ikke helt bestemme deg for hvilket spesifikt innlegg dine generaliseringer passer best i?

Jo, jeg kunne det, derfor skrev jeg innlegget på nytt i riktig tråd. Men jeg synes ikke jeg generaliserer.

Og til det med generaliseringer, lyder dette kjent?: "Dere går alle sammen ut fra at nordmenn deler ett sett verdier, og at den store posen vi kaller "innvandrere" (fra verdens største land, Utlandet!) alle sammen deler et annet sett verdier."

Skrevet

Er så drittlei. De krever og krever. Kom dere hjem hvis ikke dere kan tilpasse dere kulturen dere lever i.

Anonymous poster hash: c6ce2...b2a

Gjest Antarctica
Skrevet

For du kunne ikke helt bestemme deg for hvilket spesifikt innlegg dine generaliseringer passer best i?

Jo, jeg kunne det, derfor skrev jeg innlegget på nytt i riktig tråd. Men jeg synes ikke jeg generaliserer.

Og til det med generaliseringer, lyder dette kjent?: "Dere går alle sammen ut fra at nordmenn deler ett sett verdier, og at den store posen vi kaller "innvandrere" (fra verdens største land, Utlandet!) alle sammen deler et annet sett verdier."

Motbevis det, da.

Eller: jeg tar det tilbake og bytter ut ordet "dere" med "du". Bedre?

(Det var ellers retta til HI og de som støttet henne i tråden, noe som kom tydelig fram. Ikke til alle på forumet, ettersom det var postet i én spesifikk tråd.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...