Gjest Señorita1 Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 Når inførte dere måltid nummer to?Han får grøt på kvelden, spiser ca en halv porsjon...og vann, virker ikke spesielt interessert melk etterpå...ser ca slik ut:Frokost: 200ml mmeLunsj: 200 ml mme + smaksprøve på grønnsaks- eller fruktpureMiddag: 200 ml mmeKvelds, ca kl 18: halv porsjon grøt + vann (tilbyr melk ca en time etterpå, men er ofte ikke interessert, så tror han blir mett av grøten) ferm til neste morgen rundt kl 8 får han 1-2 måltider, alt ettersom hva han vil.At jeg har begynt med grøt er i samråd med HS. Jeg vet at det ikke er noen hast å innføre noe mer, men han virker samtidig interessert. Jeg tenker enten fruktmos/grønnsaksmos til lunsj, eller grøt til frokost. Hvordan gjorde dere det? Han blir 5 mnd om to uker.
Gjest Muji81 Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Jeg ga babyene smaksprøver i den alderen. Fruktmos, grønnsaksmos, frukt, litt fra middagen vår.. Noen mener at alderen mellom 4 mnd og 6 mnd er spesielt gunstig for å lære å like nye smaker. Grøt er sikkert en smakssak, men jeg ga grøt til kvelds og varierte dagmaten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå