Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #1 Skrevet 22. januar 2016 ? Anonymous poster hash: 58eba...ca2
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #2 Skrevet 22. januar 2016 Viruset er vel hele tiden i litt forandring, så egentlig kan du kun regne en sesong. Men selvsagt vil du ha litt beskyttelse de neste sesongene også. Om du er bekymret, så er det bare å å få en ny vanlig sesonginfluensa vaksine. Den beskytter også mot svineinfluensa. Anonymous poster hash: 28f47...88e
Gemini77 Skrevet 22. januar 2016 #3 Skrevet 22. januar 2016 Hva mener du? Du får antistoffer for denne sesongens variant av influensaen og hjelper da mot den typen. Normalt så muterer de og set blir ny type neste sesong og da hjelper ikke dette årets vaksine noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #4 Skrevet 22. januar 2016 Svineindluensa er som alle andre influenser. Så, om du er frisk trenger du ikke ta vaksine, da klarer kroppen din jobben. Jeg er ingen fanatisk vaksinemotstander, men synes det er rart å putte i seg kjemikalier, som potensielt kan være mer ødeleggende enn selve influensaen, og det av fri vilje? Anonymous poster hash: 0c077...251
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #5 Skrevet 22. januar 2016 Svineindluensa er som alle andre influenser. Så, om du er frisk trenger du ikke ta vaksine, da klarer kroppen din jobben. Jeg er ingen fanatisk vaksinemotstander, men synes det er rart å putte i seg kjemikalier, som potensielt kan være mer ødeleggende enn selve influensaen, og det av fri vilje? Anonymous poster hash: 0c077...251 Vær så snill og se forbi skrivefeil Anonymous poster hash: 0c077...251
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #6 Skrevet 22. januar 2016 Svineindluensa er som alle andre influenser. Så, om du er frisk trenger du ikke ta vaksine, da klarer kroppen din jobben. Jeg er ingen fanatisk vaksinemotstander, men synes det er rart å putte i seg kjemikalier, som potensielt kan være mer ødeleggende enn selve influensaen, og det av fri vilje? Anonymous poster hash: 0c077...251 Nå var det vel nettopp det som var skummelt under epidemien for noen år siden. Også helt friske ble ekstremt syke. Og noen av disse døde eller fikk mén for resten av livet. Men ja, de fleste kommer seg greit gjennom. Den vaksinen som gis mot årets sesonginfluensa inneholder også beskyttelse mot svineinfluensa. Og det er ikke samme vaksinetype som ble gitt i 2009. Anonymous poster hash: bcd3b...1e5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #7 Skrevet 22. januar 2016 Svineindluensa er som alle andre influenser. Så, om du er frisk trenger du ikke ta vaksine, da klarer kroppen din jobben. Jeg er ingen fanatisk vaksinemotstander, men synes det er rart å putte i seg kjemikalier, som potensielt kan være mer ødeleggende enn selve influensaen, og det av fri vilje? Anonymous poster hash: 0c077...251 Nå var det vel nettopp det som var skummelt under epidemien for noen år siden. Også helt friske ble ekstremt syke. Og noen av disse døde eller fikk mén for resten av livet. Men ja, de fleste kommer seg greit gjennom. Den vaksinen som gis mot årets sesonginfluensa inneholder også beskyttelse mot svineinfluensa. Og det er ikke samme vaksinetype som ble gitt i 2009. Anonymous poster hash: bcd3b...1e5 Det har du rett i, men de har også gått ut i media nå og fortalt at årets svineinfluensa ikke er mer farlig enn andre influensaer. Så om man er frisk i utgangspunktet, tror jeg kroppen har bedre av å være "nede for telling" en uke eller to, enn å ta vaksine. Anonymous poster hash: 0c077...251
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #8 Skrevet 22. januar 2016 Svineindluensa er som alle andre influenser. Så, om du er frisk trenger du ikke ta vaksine, da klarer kroppen din jobben. Jeg er ingen fanatisk vaksinemotstander, men synes det er rart å putte i seg kjemikalier, som potensielt kan være mer ødeleggende enn selve influensaen, og det av fri vilje? Anonymous poster hash: 0c077...251 Nå var det vel nettopp det som var skummelt under epidemien for noen år siden. Også helt friske ble ekstremt syke. Og noen av disse døde eller fikk mén for resten av livet. Men ja, de fleste kommer seg greit gjennom. Den vaksinen som gis mot årets sesonginfluensa inneholder også beskyttelse mot svineinfluensa. Og det er ikke samme vaksinetype som ble gitt i 2009. Anonymous poster hash: bcd3b...1e5 Det har du rett i, men de har også gått ut i media nå og fortalt at årets svineinfluensa ikke er mer farlig enn andre influensaer.Så om man er frisk i utgangspunktet, tror jeg kroppen har bedre av å være "nede for telling" en uke eller to, enn å ta vaksine. Anonymous poster hash: 0c077...251 For de fleste stemmer dette. Jeg fikk selv lette mén av sesonginfluensa. Jeg merker det kun når jeg har virus, ikke til vanlig. Jeg var frisk, og ikke i noen risikogrupper. Men for all del, jeg har ikke vaksinert meg nå. Jeg tenker jo at det mest sannsynlig går greit. Anonymous poster hash: bcd3b...1e5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #9 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tar influensavaksinen. Mye fordi jeg har daglig kontakt med mine besteforeldre som over 90, men også for å slippe ubehaget en eventuell influensa vil gi. Har aldri merket noen bivirkninger av vaksinen. Den er jo like trygg som å ta en paracet, som jeg heller ikke har noe problemer med å ta. Anonymous poster hash: 28f47...88e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #10 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tar influensavaksinen. Mye fordi jeg har daglig kontakt med mine besteforeldre som over 90, men også for å slippe ubehaget en eventuell influensa vil gi. Har aldri merket noen bivirkninger av vaksinen. Den er jo like trygg som å ta en paracet, som jeg heller ikke har noe problemer med å ta. Anonymous poster hash: 28f47...88e Like trygg som en paracet? Hvor i all verden har du det fra? Legg gjerne inn link. Og jeg regner med besteforeldrene dine er vaksinerte? Så hvorfor vaksinerer du deg pga av de? Anonymous poster hash: 0c077...251
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tar influensavaksinen. Mye fordi jeg har daglig kontakt med mine besteforeldre som over 90, men også for å slippe ubehaget en eventuell influensa vil gi. Har aldri merket noen bivirkninger av vaksinen. Den er jo like trygg som å ta en paracet, som jeg heller ikke har noe problemer med å ta. Anonymous poster hash: 28f47...88e Like trygg som en paracet? Hvor i all verden har du det fra? Legg gjerne inn link. Og jeg regner med besteforeldrene dine er vaksinerte? Så hvorfor vaksinerer du deg pga av de? Anonymous poster hash: 0c077...251 Vaksinen er ikke 100% effektiv. Jo flere som er vaksinert rundt de, jo mindre sjanse for at de blir syke. Influensavaksinen er den tryggeste om mest utprøvde av alle vaksiner vi har. Så at du skal få en alvorlig bivirkning er lik 0. Tror nok, om en ser i befolkningen, så gjør paracet mye større skade en vaksiner. Anonymous poster hash: 28f47...88e
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Jeg tar influensavaksinen. Mye fordi jeg har daglig kontakt med mine besteforeldre som over 90, men også for å slippe ubehaget en eventuell influensa vil gi. Har aldri merket noen bivirkninger av vaksinen. Den er jo like trygg som å ta en paracet, som jeg heller ikke har noe problemer med å ta. Anonymous poster hash: 28f47...88e Like trygg som en paracet? Hvor i all verden har du det fra?Legg gjerne inn link. Og jeg regner med besteforeldrene dine er vaksinerte? Så hvorfor vaksinerer du deg pga av de? Anonymous poster hash: 0c077...251 Vaksinen er ikke 100% effektiv. Jo flere som er vaksinert rundt de, jo mindre sjanse for at de blir syke. Influensavaksinen er den tryggeste om mest utprøvde av alle vaksiner vi har. Så at du skal få en alvorlig bivirkning er lik 0. Tror nok, om en ser i befolkningen, så gjør paracet mye større skade en vaksiner. Anonymous poster hash: 28f47...88e Jeg vil fortsatt ha link på seriøs forskning. Siden du er så bastant, regner jeg med du har noe å vise til? Anonymous poster hash: 0c077...251
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Leste på vg i går at svineinfluensaviruset som er nå er likt det som var i 2009,så de som vaksinerte seg da er beskyttet. Anonymous poster hash: b3e23...2c5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Leste på vg i går at svineinfluensaviruset som er nå er likt det som var i 2009,så de som vaksinerte seg da er beskyttet. Anonymous poster hash: b3e23...2c5 Takk, jeg og eldste vaksinerte oss da. Tvillingene fikk ikke da de var nyfødte. HI Anonymous poster hash: 58eba...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå