Gå til innhold

Fest med avholdsfolk tilstede - festdemper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråder om alkokutt: Synes du det er litt kjipt når du skal på fest, og selskapet inkluderer en eller flere som ikke drikker? Jeg snakker om typer fester der "alle" drikker en del, altså med noen få unntak. 

Anonymous poster hash: aef1c...6a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei absolutt ikke. Jeg har til og med Vært på fest hos hvor jeg har vært den eneste som har drukket og de ti andre er avholds. Da har de drukket brus o.l og jeg vin før vi har dratt på byen. De er med å danser og lager liv 😊😊

Anonymous poster hash: aa8c7...77d

Skrevet

Jeg tror det som er mest kjedelig er å være den som ikke drikker. Jeg synes i hvert fall det er slitsomt med fulle folk når jeg ikke drikker selv. Men jeg klarer stort sett å holde humøret oppe uansett.

Anonymous poster hash: 5205e...919

Skrevet

Å, det er derfor jeg aldri blir invitert på fester, venninnekvelder og sånt. Er det virkelig sånt her i landet at man MÅ drikke?

Anonymous poster hash: 0469a...0c6
Skrevet

Inspirert av tråder om alkokutt: Synes du det er litt kjipt når du skal på fest, og selskapet inkluderer en eller flere som ikke drikker? Jeg snakker om typer fester der "alle" drikker en del, altså med noen få unntak.

Anonymous poster hash: aef1c...6a0

Nei. Synes heller ikke at ikkerøykere ødelegger. Eller folk med barn. Eller damer med mageheng. Eller folk som ikke er utro

Anonymous poster hash: 497e2...9ef

Skrevet

Jeg har ei venninne som flere ganger har sagt til meg;

"Jeg skal ha fest til lørdag, men inviterer ikke deg siden du ikke drikker"

Jeg er ikke hårsår så bryr meg ikke og i tillegg så har vi mye annet vi finner på uten alkohol. Og etter å ha vært alkoholfri i utebransjen i mange år er jeg rimelig mettet av berusede mennesker.

Anonymous poster hash: beb35...9f0

Skrevet

Noe av det teiteste jeg vet om er mennesker som skal presse andre til å drikke alkohol. Hvor barnslig kan man bli?

Anonymous poster hash: dcd76...870

Skrevet

Har vært på et par fester der 50 % ikke drakk. Det ble ikke morsomme fester akkurat, mer som et kaffeslabberas. Om et par stk ikke drikker går det greit, men er det veldig mange kan det fort legge en demper på ting...

Anonymous poster hash: 12b91...79d
Skrevet

Nja.. Når man er edru ser man hvor idiotisk folk oppfører seg på byen. Hehe. Selv drikker jeg litt da. 

Anonymous poster hash: dbdae...554
Skrevet

Har vært på et par fester der 50 % ikke drakk. Det ble ikke morsomme fester akkurat, mer som et kaffeslabberas. Om et par stk ikke drikker går det greit, men er det veldig mange kan det fort legge en demper på ting...

Ikke morsomt med kaffeslabberas? Bare morsomt når folk er dritings og oppfører seg teit, snøvler og spyr? Vokse opp kanskje?

Skrevet

Nei, jeg syns det er flott at andre tar valget om å drikke, og jeg syns det er helt på tryne at noen i det hele tatt kommenterer det, som om at man er merkelige som ikke drikker.

Jeg drikker ikke, og det har hendt at jeg ikke blir invitert på ting "fordi jeg ikke drikker lengre". Det syns jeg har vært skuffende av mine venner. Er heldigvis flink til å finne på ting som ikke inkluderer alkohol, og har begynt å holde meg mer og mer til andre som heller ikke drikker. Synd at det blir sånn, men i min tidligere vennekrets var det fest/alkohol hver helg, og når jeg da ble sett på som partypooper fordi jeg sluttet å drikke valgte jeg rett og slett å prioritere andre mennesker - også de gangene jeg ble invitert med på noe som ikke involverte alkohol. 

Noen av de tidligere vennene har gitt uttrykk for at det er så trist at vi er så lite sammen, det er jeg enig i. Men jeg orker ikke å være andrevalget og den de går til når fylleplanene feiler :-) 

Anonymous poster hash: f0620...55c
Skrevet

Ikke morsomt med kaffeslabberas? Bare morsomt når folk er dritings og oppfører seg teit, snøvler og spyr? Vokse opp kanskje?

Nå har du misforstått fullstendig. Jo, hyggelig med kaffeslabberas, men ikke når man skal på skikkelig fest. Kan ikke huske sist jeg var på fest med mine venner og noen ble dritings og spydde.

Vokse opp kan du gjøre selv. 

Skrevet

Jeg syns det er mer irriterende med de som blir alt for fulle og oppfører seg som om de er 17 år og ikke snart 40. Jeg drikker selv, men ikke for å bli fullest mulig.

Anonymous poster hash: dd384...83f

Skrevet

Nå har du misforstått fullstendig. Jo, hyggelig med kaffeslabberas, men ikke når man skal på skikkelig fest. Kan ikke huske sist jeg var på fest med mine venner og noen ble dritings og spydde.

Men hva er "skikkelig fest" da? Kaffeslabberas for meg innebærer skravling, latter, ablegøyer og godt humør. Hvordan er en skikkelig fest forskjellig fra dette?

Skrevet

Men hva er "skikkelig fest" da? Kaffeslabberas for meg innebærer skravling, latter, ablegøyer og godt humør. Hvordan er en skikkelig fest forskjellig fra dette?

Ok, da har du vært på et annet kaffeslabberas enn meg. For de festene jeg sikter til ble det laber stemning, folk satt og pratet dempet, musikken lavt på i bakgrunnen og alle reiste hjem klokka 24.00. Jeg sier ikke at det må bli slik, men de to festene jeg har vært på med mange edru ble slik. En fest for meg innebærer nettopp skravling, latter, ablegøyer, godt humør og dans. 

Skrevet

Ja, hvis de fleste er ganske fulle ut over kvelden blir det en liten demper med 1-2 som er edru. Men de edrue pleier jo å gå relativt tidlig hjem, så det er ikke et stort problem!

Anonymous poster hash: 7771a...693

Skrevet

Om folk er festlige å være sammen med avhenger av personligheten deres, ikke alkoholinntaket. Jeg trives bedre med edrue mennesker rundt meg som full, enn med fulle folk rundt meg som edru.

Skrevet

Jeg er ofte edru på fest, og hvordan det blir, kommer veldig an på festen. Er det fester hvor folk er i godt humør, stemningen er bra, noen kanskje danser. Så går det helt fint. Jeg er både i godt humør og kan danse som edru.

Men har vært på noen fester hvor folk blir så fulle, de starter å strippe, damene kliner med hverandre og henger seg på mannfolka. Da tar jeg alltid tidlig kvelden.

Anonymous poster hash: 4a6fb...2b4
Skrevet

Vil heller på fest med eit festlig avholdsmenneske enn med ein kjedeleg alkohol -likar.

Anonymous poster hash: 4def9...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...