Gå til innhold

har jeg for lite på han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse dagene har det vært ca -5 grader å da har sønnen min på 4 år hatt på seg ute:

ullstrømpebukse,Janus ullbukse,tjukke ullsokker,tynn ulltrøye og en litt tjukkere strikkegenser itellegg til selvsagt en god vinterdress.

Men ser at barnehagen har på han ullstrømpebukse,ullbukse OG en litt tjukk fleecebukse.

Er det jeg som kler på sønnen min for lite nedentil? elller er det barnehagen som kler på han for mye?

Syns det høres mye ut med en fleecebukse itellegg jeg,men er kanskje bare jeg som kler på han for lite når vi er ute å leker.

Anonymous poster hash: 49bb0...17e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres mye ut med så få kuldegrader, men alle barn er ulike. Kjenn på han, er han kald? Sier han at han er kald? Blir han svett?

Skrevet

Hørtes ut som Bhg har på han for mye😖

Skrevet

Det var mange lag. Min 4-åring bruker ullundertøy, strikkeklær i ull, og vinterdress. Også de siste dagene når det har vært rundt -15 her. Det har vært én dag han sa han ble kald og fikk på seg en fleecegenser under strikkegenseren, men da var det vel 20 minus tror jeg.

Anonymous poster hash: 3f9a6...d73
Skrevet

Han er 4, han kan vel si i fra om han blir kald? Generelt er de i bhg helt drøye med å kle på, er min erfaring. Vi har nå slått hardt ned på påkledning i bhg etter at vårt barn begynte å nekte å gå ut pga tvangspåkledning i bhg.

Vi er jo i en spesiell situasjon mtp vårt barn, og h*n har lite klær på. Har på:

Tynn ull (genser, stilongs og tynne sokker), vinterdress, vintersko og lue. That's it.. Men alternativet er bhg-vegring, masse gråting hjemme og vegring for å gå ut. Barnet har alltid likt å være ute og ville før heller være ute enn inne - uansett vær og føreforhold. Etter 3-4uker med avtale om kun de plaggene - har utegleden kommet tilbake. Her har det vært veldig kaldt også, -10 osv..

Vårt barn sier i fra og går å kler på seg mer dersom h*n fryser. Ikke er h*n blitt syk, ei heller forkjølet eller slitt med hoste (noe h*n har gjort tidligere, og vi har kunnet droppe astmamedisin.)

Anonymous poster hash: a00a0...520

Skrevet

Synes bhg har kledd på han mye. Klarer ungen å bevege seg ordentlig i alle de lagene?

Anonymous poster hash: a1d89...d80

Skrevet

Det var mange lag. Min 4-åring bruker ullundertøy, strikkeklær i ull, og vinterdress. Også de siste dagene når det har vært rundt -15 her. Det har vært én dag han sa han ble kald og fikk på seg en fleecegenser under strikkegenseren, men da var det vel 20 minus tror jeg.

På det kaldeste her så var det -8 grader så ikke så gale her :)

Kun hendene han sa at han fryset på,å da gikk vi over til votter istedenfor hansker.

Skrevet

Synes bhg har kledd på han mye. Klarer ungen å bevege seg ordentlig i alle de lagene?

Anonymous poster hash: a1d89...d80

Ikke godt å si :P

Henter han alltid når de er gått inn igjen dessverre.

Skrevet

På det kaldeste her så var det -8 grader så ikke så gale her :)

Kun hendene han sa at han fryset på,å da gikk vi over til votter istedenfor hansker.

Det er hendene som først blir kalde her også. Så vi har begynt å bruke strikkede ullvotter inni de vanlige vottene, funker supert. :)

Skrevet

Småen er forresten veldig dårlig på å si ifra når han er for varm så han hadde nok ikke sagt noe uansett.

Hentet han en dag i barnehagen når de var inne å leket å han var helt svett i nakken!

Når de vet at barnet ikke sier ifra når han er for varm så burde de enten kjenne av og til eller minne han på at han må si ifra hvis han blir for varm.

Skrevet

Lurer av og til litt på hva de tenker med,for når jeg kom å hentet han i dag INNE så hadde han på seg ullstrømpebukse,ullbukse OG fleecebukse inne!

Jobber selv i barnehage å i vår barnehage er det mange 4 åringer som kun har strømpebukse og tynn ulltrøye på seg inne,å ingen av de fryser.

Jeg har en varm gutt så kan jeg skjønne hvordan de kan ha så mye på han inne.

Å de hadde ikke nettopp kommet inn heller,de hadde vært inne siden klokken 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...