Gå til innhold

Vondt i hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt det 1,5 døgn, hjelper ikke å sove eller drikke, paracet hjelper heller ikke.. tips? Det er nok migrene, er ikke utredet for det, men synet blir forstyrret (ser tåkete, og rart) samtidig som hodepinen kommer. Men er så lei :( 

Anonymous poster hash: 91224...442
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt det 1,5 døgn, hjelper ikke å sove eller drikke, paracet hjelper heller ikke.. tips? Det er nok migrene, er ikke utredet for det, men synet blir forstyrret (ser tåkete, og rart) samtidig som hodepinen kommer. Men er så lei :(

Ta deg en tur til lege og få migrenemedisiner. Kanskje det kan hjelpe.

Skrevet

Få en legetime så du kan få medisiner. Vet hvordan du har det, jeg har hatt det mer eller mindre i 10 måneder nå

Anonymous poster hash: 97090...0dd

Skrevet

Sist jeg var på apoteket anbefalte hun bak disken sukker og paracet og ibux.. Jeg lever lavkarbo og tok ikke imot det forslaget. Jeg har anfallsmedisin og bruker den, fungerer helt utmerket 😄

Skrevet

Du går selvsagt til legen.

Anonymous poster hash: 659fe...364
Skrevet

Er det bare å si "jeg tror jeg har migrene"? Trodde det måtte utredes skikkelig.

Skrevet

Er det bare å si "jeg tror jeg har migrene"? Trodde det måtte utredes skikkelig.

Legen min spurte hvordan hodepinen artet seg, konkluderte med migrene og ga meg migrenemedisiner. Jeg hadde ingen utredning

Anonymous poster hash: 97090...0dd

Skrevet

Prøv naproxen eller paralen. Begge er reseptfrie og har god effekt mot min migrene hvis de tas tidlig i anfallet (viktig!). Jeg har så god effekt av disse at jeg så godt som aldri må ta anfallsmedisin lenger, men jeg har ikke aura/synsforstyrrelser, så mulig det arter seg annerledes.

Anonymous poster hash: 165e8...166

Skrevet

Kan det være spenningshodepine? Jeg fikk det mens jeg var gravid. Trykkende hodepine i hele hodet, kvalm, måtte ligge med lys og lyd av. Løste seg med to triggerpunktbehandlinger i nakken hos kiropraktor.

Anonymous poster hash: a6ccf...691

Skrevet

Jeg tenker at du bør prøve å se om det er spenningshodepine først. Det slipper du å bruke medikamenter for. Den kan du bli kvitt på andre måter.

Varm opp skikkelig, tøy skikkelig ut

Lær deg avspenningsøvelser og lær dem så godt at det blir det som er naturlig for deg. Det tar noen måneder og du må repetere det litt for deg selv innimellom.

Migrene er som regel ensidig. Jeg har den klassiske medfødte typen og får "aura" før anfall. Det gjør at jeg vet når jeg skal ta en tablett.

Da jeg var barn, fantes ikke migrenemedisiner. Da jeg var litt opp i tenårene kom naproxen som "migrenemedisin". Den fungerer bare delvis som dette, den tar vekk toppen av smertene, men ikke selve anfallet.

Nå finnes det mange migrenemedisiner som fungerer. Snakk med legen din om det.

Anonymous poster hash: 729a0...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...