Gå til innhold

Hormonspiral eller kobberspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler du? Blødde dere lenge etter innsetting? Var det vondt å sette inn?

Anonymous poster hash: 81214...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kobberspiral og det funker for meg. 

Anonymous poster hash: 574fb...143
Skrevet

Har hormonspiral. Hatt den i 2 år. Blødde noen dråper vær dag i ca 4 mnd, men har ikke blødd siden. Så det vart verdt det. Ikke vondt.

Skrevet

Har kobberspiral. Har hatt den i to uker, har hatt småblødninger siden jeg satt den inn. Håper det går over snart:/

Skrevet

Takk for svar :) flere?

Anonymous poster hash: 81214...107

Skrevet

Satt inn kobberspiral. Det gjorde ikke vondt, bødde ikke noe særlig, men magen var så ekstremt sår og vond. Etter en uke måtte jeg ta den ut da jeg ikke klarte å ha på bukse, ikke ligge på magen eller komme borti magen. Spiralen satt riktig og ingen infeksjon, så de visste ikke hvorfor dette skjedde.

Jeg kommer ikke til å prøve noe som helst spiral igjen ihvertfall!

Anonymous poster hash: 2778c...902

Skrevet

Har hormonspiral. Ingen bivirkninger bortsett fra blødninger.. Blødd i 6 mnd nå så er lei!!!

Anonymous poster hash: e4805...31b

Skrevet

Dere som blør, blør dere mye?

Skrevet

Har hormonspiral, dette er min 3. Ble rimelig kjapt gravid (ønsket og planlagt) etter uttak av hormonspiral nr 2., og etter fødsel satte jeg inn ny. Fikk sparsomt med blødninger da de ble satt inn og fravær av mens så lenge de gjør jobben sin. Har hatt kobberspiral for lenge siden, fikk det som opplevdes som store blødninger med det, så aldri igjen for min del.

Anonymous poster hash: 69cf7...da7

Skrevet

Jeg har prøvd det meste av prevensjon og har reagert på så og si alt, endte med å hoppe av i svingen pga så mye bivirkninger av piller osv. Så etter jeg var gravid anbefalte legen meg å prøve hormonspiral. Jeg satte den inn 9 uker etter fødsel, blødde i ca 5 mnd, veldig små mengder, for det meste bare noen små flekker. Etter det har jeg hatt syklus med "mensen" noen dager hvor jeg blør så lite at jeg så vidt trenger truseinnlegg. Smarteste jeg har gjort på lenge, bare ha litt tålmodighet så skal du se det lønner seg :-)

Anonymous poster hash: 7b3ad...fe9

Skrevet

Tåler du litt ekstra hormoner i kroppen hadde jeg valgt hormonspiral.

Jeg tåler ikke det, blir en vandrende pms bombe, hadde hormonspiral i nesten ett år, la på meg 15kg, og var generelt sur og meggete :(

Nå har jeg hatt kobberspiral i litt over et år, et år med uregelmessige blødninger, blør MYE, og har kanskje to dager uten småblødninger, og så blør jeg igjen, og sånn har ukene og nå året gått.

Jeg holder på å bli sprø, så spiralen skal ut.

Men mange har gode erfaringer med begge, du må nesten bare prøve deg fram. Har du hatt og tålt p-piller, vil jeg tro du tåler hormonspiral, og med den forsvinner jo nesten mensen, så jeg hadde helt klart valgt den om jeg tålte den :)

Anonymous poster hash: 1d8e4...41b

Skrevet

Glemte å svare på alt :)

Blødde ca seks uker etter innsetting av hormonspiral, og blødde ca hm... ett år etter kobberspiral :/

Ingen av de var vonde å sette inn, har født to barn og vet ikke om dette har noe å si?

Gyn ville sette inn (på begge) da jeg hadde mensen, for da var livmoren mer åpen og da var det ikke vondt å sette inn :)

Anonymous poster hash: 1d8e4...41b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...