Gå til innhold

Os svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på angående overgangstønad. Vet om ei som ble samboer med en som ikke er barnefar i 2015 å fikk fikk hun barn. Samboeren eier hus og har god jobb. Hun mottar overgangstønad for barnet og dobbel barnetrygd. Spørsmålet er har hun rett på disse pengene? Vet det kom nye regler i januar 2016. Men følger hun de gamle reglene? Å bør dette meldes? Er mange som reagerer på dette. Har ikke egentlig lyst å blande oss inn, men syns det er litt dårlig når det muligens kan gå utover de som virkelig har rett på disse.

Anonymous poster hash: e2d0d...d85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får stønad i inntil 12 mnd. etter man får ny samboer som ikke er far til barnet. Evt. mister man pengene om man får et felles barn før 12 mnd.

Anonymous poster hash: c15cf...4c4

Skrevet

Hovedregelen er slik som Anonym over sier men jeg vet om unntak for regelen sp før du blander deg Vær sikker på at det er noe.

Skrevet

Lever de i et "ekteskapslignende" forhold?

Innholdet i "ekteskapslignende" forhold er noe mer enn at de sexer. de lever som et ektepar, med at de samenblander sin økonomi, og har intensjon om varighet.

Om man lever som i et bofellesskap, der en deler en bolig og boutgifter, så er man ikke i et ekteskapslignende forhold. Det er fullt mulig for aleneforsrgere å leve i bofellesskap. Det er det mange som gjør. 

Vet du nok om hvordan de definerer sitt forhold seg i mellom? Hvordan de praktisk organiserer seg. hva deres intensjoner er? 

Den bestemmelsen om ekteskapslignende forhold har et temmelig vanskelig innhold. 

Anonymous poster hash: 6737d...c82
Skrevet

Haha, sexer. Er det noen som sier det?!

Anonymous poster hash: 7929d...1c2

Skrevet

De nye reglene sier at man ikke får os i 12 måneder etter at man har flyttet sammen med noen. Hun mister dem den dagen hun melder inn at hun har fått ny samboer.

Skrevet

Reagerte på det samme 😂😂😂 sexer... Kan ikke være noen som sier det vel?? 😂

Skrevet

Hun følger nok de gamle reglene og det som står i vedtaket hun fikk da hun søkte.

Nye regler får svært sjelden tilbakevirkende kraft

Anonymous poster hash: 70173...ff0

Skrevet

Reagerte på det samme 😂😂😂 sexer... Kan ikke være noen som sier det vel?? 😂

Hehe. Jeg sier det også :) påvirket av sønnen min, og den ene episoden av "verdens beste Sfo" som gikk på repeat her hjemme da sønnen min var yngre.

Skrevet

Haha, sexer. Er det noen som sier det?!Anonymous poster hash: 7929d...1c2

Reagerte på det samme sexer... Kan ikke være noen som sier det vel??

den 8 årige sønnen til venninna mi bruker det uttrykket

Anonymous poster hash: e713f...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...