Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har en bror som ikke eier bolig .Jeg eier bolig. Moren min gikk til advokat fordi jeg lånte 75000 kr for å kjøpe min første bolig.Dette står skrevet hos advokaten så når hun dør så vil broren min få 75000 kr mer.Dette blir indekst regulert hvert år,Så han vil få et større beløp enn 75 000 kr. Broren min mente at han burde arve mer ved hennes død siden jeg eier bolig å har tjent mye på prisstigningen.Moren min gikk til 3 forskjellige advokater.Fordi hun måtte forsikre seg om det var en mulighet.Advokatene sier at sånn er det ikke. Barna skal arve det samme selv om en har mer verdier enn den andre. Syns ikke dere dette er litt spesielt at de måtte undersøke med tre forskjellige advokater? Jeg syns det er smålig .Broren min er full av misunnelse å hat mot meg. Anonymous poster hash: f2b30...c74
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Hvor lenge er det siden du lånte de pengene? Jeg hadde betalt tilbake så dere begge står i null og skal dele arven likt når den dagen kommer. Vi kausjonerte i boligen til svigermor da vi kjøpte vår første bolig, men så fort prisstigning og nedbetaling tillot det fjernet vi kausjonen i deres bolig. Mannen har også en bror som har null økonomisk styring og ikke eier nåla i veggen, har vært en del sleivspark og drittslenging derfra også så vi foretrekker å stå på egne ben uten å skylde noen i familien noe. Anonymous poster hash: a8db4...59c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Men jeg har ikke 75000 kr nå. Er indeksreguleringen mye hvis det er 25 år til moren min dør? Vil jeg tape mye på det? Anonymous poster hash: f2b30...c74
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Jeg lånte pengene i 2002. moren min har akkurat vært hos advokat og fikset det.Hun skrev da at jeg skylder min bror 84 000 kr pg.av indeksregulering.,Jeg har ingen penger nå.Er ufør og har startlån i Husbanken. Anonymous poster hash: f2b30...c74
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Jeg lånte pengene i 2002. moren min har akkurat vært hos advokat og fikset det.Hun skrev da at jeg skylder min bror 84 000 kr pg.av indeksregulering.,Jeg har ingen penger nå.Er ufør og har startlån i Husbanken. Anonymous poster hash: f2b30...c74 Du skylder ikke din bror en krone. Du har ikke lånt penger av han. Anonymous poster hash: 5ec79...c15
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Nei men hvis vi arver feks 1 million hver så vil han få mere arv enn meg fordi jeg skylder moren min nå 84 000 kr.Hvor mye vil de 84 000 kr stige på feks 25 år? Er det noen som vet det? Er det snakk om at det vil bli mye ekstra han vil få? Anonymous poster hash: f2b30...c74
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Nei men hvis vi arver feks 1 million hver så vil han få mere arv enn meg fordi jeg skylder moren min nå 84 000 kr.Hvor mye vil de 84 000 kr stige på feks 25 år? Er det noen som vet det? Er det snakk om at det vil bli mye ekstra han vil få? Anonymous poster hash: f2b30...c74 Indeksregulering vil bare si at summen reguleres i forhold til for eksempel inflasjonen eller konsumprisindeksen. Hvis summen ikke hadde blitt regulert ville inflasjonen spist opp lånet etter hvert. Anonymous poster hash: 6f105...2dc
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Så han vil ikke om 25 år få flere hundre tusen mer enn meg?Vil jeg tape mye på det.Beklager litt vanskelig å forstå dette.. Anonymous poster hash: f2b30...c74
Hjertefru Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Kjære, lager han styr av dette? Moren din har gjort alt riktig her med å få det registrert som forskudd på arv. Ikke rart det er krig i verden.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Så han vil ikke om 25 år få flere hundre tusen mer enn meg?Vil jeg tape mye på det.Beklager litt vanskelig å forstå dette.. Anonymous poster hash: f2b30...c74 Du vil ikke tape på det fordi huset du har brukt pengene til stadig blir mer verdt. Anonymous poster hash: d0d55...dac
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #11 Skrevet 22. januar 2016 Broren min mener at han burde ha mer arv enn meg når den dagen kommer. Fordi jeg har tjent så mye på bolig kjøp.Dette gikk moren min å hørte om hos tre forskjellige advokater.Jeg syns det var skuffende .Og jeg er overasket over at hun også mente at broren min burde ha mer arv fordi jeg har tjent på bolig salg fordi hun hjalp meg i 2002 med kjøp av bolig. Broren min sa siden jeg fikk hjelp den gangen å tjente mye på det så burde han fortjene mer arv enn meg.Jeg eier bolig i dag han eier ikke nåla iveggen Hva tenker dere andre om det? Anonymous poster hash: f2b30...c74
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #12 Skrevet 22. januar 2016 Broren min mener at han burde ha mer arv enn meg når den dagen kommer. Fordi jeg har tjent så mye på bolig kjøp.Dette gikk moren min å hørte om hos tre forskjellige advokater.Jeg syns det var skuffende .Og jeg er overasket over at hun også mente at broren min burde ha mer arv fordi jeg har tjent på bolig salg fordi hun hjalp meg i 2002 med kjøp av bolig. Broren min sa siden jeg fikk hjelp den gangen å tjente mye på det så burde han fortjene mer arv enn meg.Jeg eier bolig i dag han eier ikke nåla iveggen Hva tenker dere andre om det? Anonymous poster hash: f2b30...c74 Jeg tenker at mammaen din er lei seg for at sønnen hennes ikke har lykkes like godt som deg og at broren din bruker denne omsorgen hun føler for han til å manipulere henne litt. Han synes synd på seg selv og er misunnelig på deg, han fant derfor ut i sin lille selvsentrerte hjerne at han fortjene mer arv. Mammaen din som har vondt av han sjekket det opp. Kanskje fordi hun unner han litt ekstra, kanskje fordi hun ikke er så smart, eller kanskje hun gjorde det bare for å få han til å holde kjeft og bli kvitt maset hans. De fleste familier har en eller flere personer som ikke er helt som de andre, enten pga sykdom eller bare pga personlighet. Ingen vits å la seg dra ned av sånt. Vær glad for at du har klart deg bra og drit i den dårlige oppførselen til broren din. Mannen min har også en sånn storebror, han suller vekk sine egne penger så han har alltid dårlig råd. Han ødelegger for seg selv på kjærlighetsfronten så han er skilt. Egentlig en ganske stakkarslig fyr, og han har det jo ikke bra. Han sliter med psyken og har det ikke greit, og han beklager seg til mammaen. Vi vet alle at svigermor stikker til han litt, betaler en regning for han, kjøper litt mat til han osv. Ingen sier noe på det, vi andre klarer oss jo bra, det gjør ikke han. Hun er mammaen hans, hun elsker han og ønsker av hele sitt hjerte at han skal ha det bra. Alle skjønner at søsken av og til trenger litt ulik oppfølging og hjelp, så lenge ikke skjevfordelingen blir veldig stor er det greit... Anonymous poster hash: a8db4...59c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #13 Skrevet 22. januar 2016 Det er en vanskelig oppgave å spå indeksreguleringen 25 år fram i tid for oss. Så det er vanskelig å si hvor mye du "taper" på dette den dagen arven skal deles ut. MEN, det er riktig å indeksregulerer, og det er jo fint at din mor har vært hos tre advokater og snakket med dem slik at det blir rett. Og, husk at du tjener på verdiøkning på huset Så, du taper nok egentlig ikke.. Anonymous poster hash: 63b56...cf4
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Jeg lånte pengene i 2002. moren min har akkurat vært hos advokat og fikset det.Hun skrev da at jeg skylder min bror 84 000 kr pg.av indeksregulering.,Jeg har ingen penger nå.Er ufør og har startlån i Husbanken. Anonymous poster hash: f2b30...c74 Du skylder da ikke broren din 84.000. Du skylder halvparten hvis det skal være likt fordelt mellom dere. Du taper ingenting på at broren din får penger senere. Er jo nettopp derfor summen indeksreguleres slik at det blir rettferdig. Ellers hadde din bror tapt. Anonymous poster hash: eb2a5...ffc
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #15 Skrevet 22. januar 2016 Hun kan i verstefall gi pliktelsarv til deg og resterende til din bror. Anonymous poster hash: 46a4c...cf0
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 Hi, du er veldig smålig. Livredd for å "tape" ift broren din. Dere krangler om arv, mens deres mor enda lever. Skam dere. Håper ikke det er en krone igjen når deres mod dør, og at du da må betale ham halvparten av summen du har lånt+ inndeksøkningen!!! Anonymous poster hash: 10b8b...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå