Gå til innhold

Sende barnet på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har brennkopper på hele haka, burde jeg la barnet være hjemme med tanke på smittefare eller sende barnet på skolen?

Går i 3 kl.

Anonymous poster hash: b6ec9...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold han hjemme

Anonymous poster hash: c02e1...c20

Skrevet

Brennkopper smitter som bare fy, hold han hjemme

Anonymous poster hash: e9064...514

Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: b6ec9...4b0

Skrevet

DyttAnonymous poster hash: b6ec9...4b0

Er vel ikke noe å dytte opp for, svaret burde være innlysende

Anonymous poster hash: e9064...514

Skrevet

Hold barn som er smittefarlige hjemme!!

Jeg er lærer og gravid, og er for tiden redd for å få sykdommer som kan skade meg og fosteret. Legen har nettopp sagt at jeg ikke lenger har antistoff for hverken meslinger, kustma eller røde hunder, og at jeg må holde meg vekke fra folk som kan smitte meg.

Jeg har aldri hatt brennkopper, og ønsker ikke å få det heller! Jeg går ut i fra at foreldre holder smittefarlige barn hjemme, noe annet er frekt og potensielt farlig for andre rundt dem.

Anonymous poster hash: 65b09...45d

Skrevet

Dersom alle brennkoppene er plastret tett (tape på alle sider av plasteret, ikke kun to) så kan han gå på skolen.

Om brennkoppene sitter sånn til at de ikke kan plastres tett må han bli hjemme.

Send med ekstra plaster og beskjed til lærer.

Anonymous poster hash: 3817d...f17

Skrevet

Hold ungen hjemme!!

Har noen på skolen brennkopper kan ikke mitt barn være på skolen, hun må skjermes for all slik smitte. Så jeg syns det er temmelig dårlig gjort av de som sender ungene på skolen når de vet ungen har noe smittsomt. Ingen krise om barnet mitt får det, men begrenset hvor mye antibiotika en bør gi og hun er alt resistent mot mye. Hun har en hudsykdom, dette vet de fleste om siden hun i perioder har store utbrudd de fleste steder på kroppen. Flink skole som er veldig strenge på smittsomme sykdommer, hvertfall av denne sorten. Jeg vet det er ett barn til i klassen til ungen min som sliter med det samme, han syns sykdommen er vanskelig å leve med og vil ikke at andre skal vite om den. Så ikke alle en ser det på eller som er like åpene om dette, så vis hensyn til disse barna. For alle så er det ikke så enkelt som bare å ta en antibiotikakur.

Anonymous poster hash: d4e90...c7d

Skrevet

Hold ungen hjemme!!

Har noen på skolen brennkopper kan ikke mitt barn være på skolen, hun må skjermes for all slik smitte. Så jeg syns det er temmelig dårlig gjort av de som sender ungene på skolen når de vet ungen har noe smittsomt. Ingen krise om barnet mitt får det, men begrenset hvor mye antibiotika en bør gi og hun er alt resistent mot mye. Hun har en hudsykdom, dette vet de fleste om siden hun i perioder har store utbrudd de fleste steder på kroppen. Flink skole som er veldig strenge på smittsomme sykdommer, hvertfall av denne sorten. Jeg vet det er ett barn til i klassen til ungen min som sliter med det samme, han syns sykdommen er vanskelig å leve med og vil ikke at andre skal vite om den. Så ikke alle en ser det på eller som er like åpene om dette, så vis hensyn til disse barna. For alle så er det ikke så enkelt som bare å ta en antibiotikakur.

Anonymous poster hash: d4e90...c7d

antibiotika resistensen skjer i bakterien, ikke i jentungen. 

Anonymous poster hash: beebd...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...