Gå til innhold

Vasking av babyklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 31 og har så smått begynt å vaske babyklær, kluter og sengklær da det er forespeilet en mye tidligere fødsel enn termin. 

Men blir litt forvirret av alle vaskerådene på nett. Noen steder står det at sengetøy og håndklær må vaskes to ganger på 60 grader. Holder det ikke med en runde i maskinen? 

Og hvilken vaskemidler bruker dere? 
Har brukt comfort sensitiv, og blenda sensitiv vaskepulver da jeg selv reagerer på de som er sterkt parfymert. Kan jeg bare fortsette å bruke disse på babyklærne også? 

Og ulltøy, både strikkaklær og ull kjøpt i butikk. Hva skal det vaskes på? Og med hvilken vaskemidler? 

Behøver jeg å vaske saueskinn som er kjøpt helt nytt? 

Takker for alle gode svar og tips!  :)

Anonymous poster hash: 65171...a50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder mer enn nok å vaske sangetøyet en gang :) Samme med alt det andre :)

Jeg har alltid brukt blenda sensitive flytende til våre klær, og synes det er helt supert. Bruker ikke skyllemiddel. Til ull bruker jeg milo og vasker på ullprogram. Når det er nytt trengs det egentlig bare å skylles ut av vil jeg si :)

Jeg synes ikke du trenger å vaske saueskinn som er helt nytt :)

Anonymous poster hash: eab6c...74a

Skrevet

Vi bruker bare blenda sensitive.

Vasker klær (også ullklær fra name it) på 60 grader og håndklær og sengetøy på 90 grader.

Anonymous poster hash: 61209...078

Skrevet

Bruker neutral, men du kan sikkert fint bruke sensitive. Ville ikke brukt sterkt parfymerte vaskemidler. 

Holder å vaske en gang :) 

Saueskinn ble jeg anbefalt å ikke vaske før bruk, men du kan riste det og legge det i fryseren (evt henge det ut) hvis du er redd for at det er bakterier på det. Skal du vaske saueskinn bør du bruke spesialsåpe for det. 

Anonymous poster hash: 5ab04...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...