Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Det er så mye hysteri og skrekk historier ved influensavaksine og jeg tok den her for en uke siden. Hører om folk som sier de har mistet foster og barn i magen kort tid etter å ha tatt vaksinen og masse greier.. Hva skal man tro? Kan man ikke stole på generelle anbefalinger om at gravide kan ta den? Er så lei av å være forvirret og redd. Anonymous poster hash: 5b6ee...b36
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Du har gjort det eneste riktige. Det er ikke tvil en gang. Nå som du er vaksinert har du beskyttet babyen for en potensiell fare det faktisk er å gjennomgå en influensa som gravid. Det finnes ingen skikkelig dokumentasjon som støtter disse vaksineskeptikerne. Influensavaksinen er den tryggeste av alle vaksinene vi har. Det er de som ikke vaksinerer seg som tar den største sjansen med babyen i magen som innsats. Anonymous poster hash: 97ba6...e99
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Glemte denne: http://www.fhi.no/dokumenter/b0c201843a.pdf Anonymous poster hash: 97ba6...e99
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har tatt den i dag, så kan ikke si noe om annet enn hvorfor jeg valgte vaksine. Er 17 uker på vei. Grunner til at jeg valgte vaksine er -Folkehelseinstituttet anbefaler,definerer gravide som risikogruppe. -Som gravid er immunforsvaret nedsatt for å ikke støte fra seg foster. -Høyere risiko for å utvikle alvorlige komplikasjoner av influensa som gravid. -Ingen påviste sammenhenger mellom vaksine og svangerskapskomplikasjoner og fosterdød. -Velutprøvd vaksine som består av døde virus. altså man får bare antistoffene ikke viruset. -Personlig vet jeg av erfaring at jeg blir veldig syk av influensa. Jeg har også kjent på usikkerheten etter å ha lest om de som har mistet etter å ha tatt vaksinen, men tenker at hvordan kan de vite at det faktisk var vaksinen sin skyld? Jeg velger å høre på helsefaglig personal, og så har jeg kommet frem til at til syvende og sist er det mitt valg. Håper at du kjenner etter hva som er rett for deg og ikke for de andre, uansett hva du velger :-) Anonymous poster hash: d6734...10f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Har tatt den. Tok den sist og Anonymous poster hash: 6c648...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå