Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Jeg vurderer å dele det ene rommet i 2. Gulvarealet er nok ca 16 kvm, men det er i kvisten på huset, så det er skråvegger. Kneveggene er ca 128 cm så går taket skrått derfra. Rommene vil bli ganske smale, 2 meter + og avlange 4 meter+. Hva tenker dere? Det blir vindu på den ene kortveggen og dør på den andre. Alternativet er å bygge ut, det blir dyrt! Og vi skal nok kjøpe noe større om 5-6 år. Er dette mulig, eller blir det altfor smått? Anonymous poster hash: e9924...102
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Våre barn har ganske må rom. Usikker på den akkurate str. da. Det går fint nå når de er små i alle fall. 8 og 10 år. De har leke/tvrom utenom da. Det deler de. Sånn at de kan være der med venner.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Alt er mulig, unger blir vant til det de vokser opp med. Ungene våre har små rom, det betyr rett og slett at de har plass til færre ting. Et rom MÅ ikke ha seng, sofa, pult, kontorstol, tv, leker osv osv, kanskje klarer de seg med mindre? Anonymous poster hash: 7b255...92b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Vi har alle små soverom, rett over 6 kvm for å ha dem godkjente. Har ingen klesoppbevaring på soverommene, kun senger og leker så de virker ikke små. Har heller fokus på store, gode allrom som alle kan bruke Anonymous poster hash: 214ad...077
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Vi har alle små soverom, rett over 6 kvm for å ha dem godkjente. Har ingen klesoppbevaring på soverommene, kun senger og leker så de virker ikke små. Har heller fokus på store, gode allrom som alle kan bruke Anonymous poster hash: 214ad...077 Har forresten pulter i kjellerstua til lekser. Anonymous poster hash: 214ad...077
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Her hadde minste rom på litt over 6 m2, hadde da bare seng og en hylle med leker. Kurver under senga med leker. Vi har ikke noe ekstra rom. Så da han ble større, og fikk mer og mer lego, bygde store figurer, jo dårligere ble plassen. Så vi byttet soverom, så han fikk større plass. Han hadde jo med venner hjem fra skolen, og det var nesten ikke plass til å leke på. Nå er det mye bedre. Anonymous poster hash: 367a7...4b2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Sønnen min har lite rom, litt usikker på målene, men ene veggen er ikke lenger enn at en 1,60 seng gikk akkurat Har løst det med at han har høy seng med god plass under, der har han leker, har fire hyller på veggen med bøker og div andre leker (slike ikea hyller som bare skrus rett i veggen). Han har da en del gulvplass igjen til å kjøre biler osv, men har han besøk får de lov til å være i stua, også trekker heller jeg meg litt unna Klær og slikt blir oppbevart på vårt rom. Grunnen til at vi har det store er rett og slett at dobbeltsenga ikke får plass på det andre rommet Anonymous poster hash: 6a03b...a49
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Minstekaren her sitt soverom er på ca 8m2 med knevegg på ca 140 cm. Det er ikke av største sorten, men en helt grei størrelse. Vi har en loftsstue i tillegg som vi har en del av lekene hans på. Anonymous poster hash: 4c22e...e24
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Vår har rom på 6 kvm ca. Er både plass til en litt kort seng, lite bord med to stoler, lekekjøkken, klesskap og en expedithylle med 4 rom. Skoskap bak døren for oppbevaring. Det går så fint så, hun elsker rommet sitt Flytter om 2 år da, så hun får nok større da. Anonymous poster hash: e9421...20f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Her deler barna et soverom på ca 12 kvadrat. Det går så fint at, det spiller ingen rolle hvor stort rom ungene har. Det finnes viktigere ting her i livet. Anonymous poster hash: 4ffa0...9c0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Barna mine deler ca 10 kvm. Så hadde ikke synes synd på de om de gikk ett rom hver på "bare" 8 kvm. Anonymous poster hash: 87f72...a5e
Mandala Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Ene barnet her har et rom på ca 6 kvm. Første gang han så det ble han kjempeskuffet og begynte å gråte, for det var så lite og trangt. Det vi derimot har gjort er å ha Malm-kommoder med klærne hans i og bygget en seng oppå dem. Han har i tillegg et skatoll, en liten sofa og tv-benk der inne. Han er 12 år og med hans bruk fungerer den str veldig godt. Han er også veldig fornøyd med rommet sitt nå. Men det hadde vært veldig trangt om han skulle brukt rommet til lek.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Jeg vurderer å dele det ene rommet i 2. Gulvarealet er nok ca 16 kvm, men det er i kvisten på huset, så det er skråvegger. Kneveggene er ca 128 cm så går taket skrått derfra. Rommene vil bli ganske smale, 2 meter + og avlange 4 meter+. Hva tenker dere? Det blir vindu på den ene kortveggen og dør på den andre. Alternativet er å bygge ut, det blir dyrt! Og vi skal nok kjøpe noe større om 5-6 år. Er dette mulig, eller blir det altfor smått? Anonymous poster hash: e9924...102 Hva er knevegg? Anonymous poster hash: ee3ab...bb7
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Jeg og sønnen min deler soverom så det er ikke plass til å leke på golvet på hans rom. Så han leker med lekene sine i stuen å rydder lekene inn på rommet om kvelden. Han har halvhøy seng så lekekassene står uten sengen hans Vil han være alene så tar han lekene inn på rommet å sitter å leker i enten min seng eller hans egen Stortsett vil han alltid leke der jeg er uansett så det har egentlig ikke blitt ett problem med lite soverom. Han er 4 år. Anonymous poster hash: 27943...a5e
anel84 Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Vår har også lite rom 8 kvm. Har seng, kommode og noen leker. Han er nesten aldri på rommet alikevell, leker mest på stua. Har ei lita loftstue som blir brukt når han har besøk da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå