Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Altså, har stilt inn på rtet vekt/høyde osv.. når jeg ikke trener måler den jo uansett aktivitet. Har en Polar klokke :-) Uansett, idag gikk jeg til barnehagen, ikke lange strekninga.. Står jeg har gått 1 km (Da tur/retur) og brent 500 kcal. Jeg går raskt, men det er da ikke mulig?! Tok ikke klokka på før rett før jeg gikk.. Hva er galt? Anonymous poster hash: 8f36a...9ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Lagt inn Feil kjønn, hvilepuls eller makspuls? Tror nok 500 kcal er feil på 1 km. Jeg forbrenner ca 300 på å jogge 5 km ifølge min polar pulsklokke. Anonymous poster hash: 79028...1ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Lagt inn Feil kjønn, hvilepuls eller makspuls? Tror nok 500 kcal er feil på 1 km. Jeg forbrenner ca 300 på å jogge 5 km ifølge min polar pulsklokke. Anonymous poster hash: 79028...1ea Normalt sett er den veldig riktig! Har lagt inn alle riktige opplysninger. Er mye i aktivitet i jobben min, og de forrige dagene har den stemt ganske godt.. Så jeg fatter ikke hva som gikk gærnt idag Vet man skal jogge ganske hardt i en time for å forbrenne det antallet kcal, derfor så rart.. brukte ikke pulsbeltet da, men det gidder jeg ikke når jeg bare går Anonymous poster hash: 8f36a...9ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Lagt inn Feil kjønn, hvilepuls eller makspuls? Tror nok 500 kcal er feil på 1 km. Jeg forbrenner ca 300 på å jogge 5 km ifølge min polar pulsklokke. Anonymous poster hash: 79028...1ea Normalt sett er den veldig riktig! Har lagt inn alle riktige opplysninger. Er mye i aktivitet i jobben min, og de forrige dagene har den stemt ganske godt.. Så jeg fatter ikke hva som gikk gærnt idag Vet man skal jogge ganske hardt i en time for å forbrenne det antallet kcal, derfor så rart.. brukte ikke pulsbeltet da, men det gidder jeg ikke når jeg bare går Anonymous poster hash: 8f36a...9ea Så rart!Min polar GPS måler veldig feil. På en tir på 5 km kan den måle opptil 1 km feil. Endomondoen på Tlf min er derimot veldig stabil. Anonymous poster hash: 79028...1ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Lagt inn Feil kjønn, hvilepuls eller makspuls? Tror nok 500 kcal er feil på 1 km. Jeg forbrenner ca 300 på å jogge 5 km ifølge min polar pulsklokke. Anonymous poster hash: 79028...1ea Normalt sett er den veldig riktig! Har lagt inn alle riktige opplysninger. Er mye i aktivitet i jobben min, og de forrige dagene har den stemt ganske godt.. Så jeg fatter ikke hva som gikk gærnt idag Vet man skal jogge ganske hardt i en time for å forbrenne det antallet kcal, derfor så rart.. brukte ikke pulsbeltet da, men det gidder jeg ikke når jeg bare går Anonymous poster hash: 8f36a...9ea Så rart!Min polar GPS måler veldig feil. På en tir på 5 km kan den måle opptil 1 km feil. Endomondoen på Tlf min er derimot veldig stabil. Anonymous poster hash: 79028...1ea Kan det være kulden som gjør at den tuller seg? Anonymous poster hash: 80840...4f8
Gemini77 Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Er du sikker på at det e aktivtetsklokke som måler forbrenning hele dagen, altså basalforbrenning også? Eller skrudde du den på for denne "økten"? For hvis du ikke satt på pulsbelte så måler den vel ikke puls med mindre det er en aktivitetsmåler også? Jeg har ikke så god greie på det men mannen har en Fitbit og den måler alt han gjør så han forbrenner 2500 kalorier uten å trene. Min suunto klokke er en ren pulsklokke og må stilles inn med type trening og ha pulsbelte på for å måle puls.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Er du sikker på at det e aktivtetsklokke som måler forbrenning hele dagen, altså basalforbrenning også? Eller skrudde du den på for denne "økten"? For hvis du ikke satt på pulsbelte så måler den vel ikke puls med mindre det er en aktivitetsmåler også? Jeg har ikke så god greie på det men mannen har en Fitbit og den måler alt han gjør så han forbrenner 2500 kalorier uten å trene. Min suunto klokke er en ren pulsklokke og må stilles inn med type trening og ha pulsbelte på for å måle puls. Nei, jeg skrudde den ikke på for denne aktiviteten. Du kan stille den inn på: Gåing, løping, svømming, kondisjonstrening osv. Men gjør du ikke det måler den uansett all aktivitet, steg og distanse man har gått iløpet av en dag. Vibrerer også om man sitter for lenge i ro :-) Har en Polar A300. Anonymous poster hash: 8f36a...9ea
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Jeg har også Polar a300, og det er jo en aktivitetsmåler i tillegg til pulsklokke. Hvis du ikke startet en treningsøkt før du gikk viser den vel bare totalen så langt i dag (siden midnatt). Har du ikke hatt den på vil jo det bli veldig lavt. Jeg sov med min i natt, og nå har jeg kommet opp i 900 kcal, ikke vært mye i bevegelse, snart halvveis i døgnet. Uten trening havner jeg på +/- 2400 kcal pr døgn, så tenker at det stemmer bra jeg... Anonymous poster hash: e4ff5...33b
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Ser nå at den har selv gjenkjent gåtur og registrert det som en treningsøkt..? Da høres det veldig mye ut... Anonymous poster hash: e4ff5...33b
Eeniemeenie Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Ser nå at den har selv gjenkjent gåtur og registrert det som en treningsøkt..? Da høres det veldig mye ut... Anonymous poster hash: e4ff5...33b Nei, altså.. Tror ikke den har registrert det som en gå tur, eller gjør den det automatisk? Jeg hadde den ikke på i natt, tok den på for 1 time og tjue minutter siden. Står jeg har gått 1789 steg og 1,07 km. Hallo, da er 500 kcal mye? Man kan visst ikke stole på klokken bestandig. Men som sagt: Jeg rgeistrerte ingenting som en treningsøkt.
Gemini77 Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Er du sikker på at det e aktivtetsklokke som måler forbrenning hele dagen, altså basalforbrenning også? Eller skrudde du den på for denne "økten"? For hvis du ikke satt på pulsbelte så måler den vel ikke puls med mindre det er en aktivitetsmåler også? Jeg har ikke så god greie på det men mannen har en Fitbit og den måler alt han gjør så han forbrenner 2500 kalorier uten å trene. Min suunto klokke er en ren pulsklokke og må stilles inn med type trening og ha pulsbelte på for å måle puls.Nei, jeg skrudde den ikke på for denne aktiviteten. Du kan stille den inn på: Gåing, løping, svømming, kondisjonstrening osv. Men gjør du ikke det måler den uansett all aktivitet, steg og distanse man har gått iløpet av en dag. Vibrerer også om man sitter for lenge i ro :-) Har en Polar A300. Anonymous poster hash: 8f36a...9ea Ja det er poenget mitt. Den mener da at du har forbrent 500 kalorier så langt i dag medregnet basalforbrenningen man har uten aktivitet - altså siden midnatt.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Åja :-) skjønner!! Anonymous poster hash: 8f36a...9ea
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #14 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har samme klokke. Tok den på for en treningsøkt, den fikk 380 kal. Og aktivitetsmåleren 1700. Skjønner ingenting. Hadde ikke hatt den på før trening Anonymous poster hash: a9c47...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå