Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #1 Skrevet 21. januar 2016 Var på det i går. Var ganske vondt å blødde litt. Var på det før 3 år siden, privat kjente ingenting da. Anonymous poster hash: 6e07d...978
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #2 Skrevet 21. januar 2016 Ja, mange er fryktelig hardhendte. De ser at jeg spenner meg, ber meg slappe av for så å kjøre inn det jævla harde og skarpe våpenet sekundet etter, uten å gi meg en sjanse til å følge ordre.... Blør hver gang. Anonymous poster hash: 1c23f...815
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #3 Skrevet 21. januar 2016 Takk for svar. Gjorde ikke vondt å sette inn våpenet men da hun skulle ta prøven, spente jeg meg fordi det gjorde så vondt da hun tok den prøven. Skikkelig mensensmerter Anonymous poster hash: 6e07d...978
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #4 Skrevet 21. januar 2016 Nei, har aldri gjort vondt. Vært både privat og hos fastlege. Men det er jo selvfølgelig ubehagelig da... Anonymous poster hash: 6185e...aa1
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #5 Skrevet 21. januar 2016 Takk for svar. Gjorde ikke vondt å sette inn våpenet men da hun skulle ta prøven, spente jeg meg fordi det gjorde så vondt da hun tok den prøven. Skikkelig mensensmerter Anonymous poster hash: 6e07d...978 Hvis det er snakk om celleprøve så synes jeg det også gjør fryktelig vondt ja. Forrige gang var det vondt lenge etterpå også, og jeg blødde i to dager. Tror jeg skal prøve å gå til en annen lege neste gang. Anonymous poster hash: 1c23f...815
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #6 Skrevet 21. januar 2016 Ja, alltid vondt Anonymous poster hash: 73ec5...692
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #7 Skrevet 21. januar 2016 Går til gynekolog jeg. Ubehagelig ja, men aldri vondt. Var egentlig ikke vondt de gangene jeg gikk til fastlegen heller. Men han var alt for kjekk, så jeg måtte bytte til gynekolog i stedet Anonymous poster hash: ff5f4...eb0
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #8 Skrevet 21. januar 2016 Takk for svar. Gjorde ikke vondt å sette inn våpenet men da hun skulle ta prøven, spente jeg meg fordi det gjorde så vondt da hun tok den prøven. Skikkelig mensensmerter Anonymous poster hash: 6e07d...978 Det er ikke et våpen, det er et instrument - speculum. I utgangspunktet skal det ikke gjøre vondt å sette det inn, men det kan det sikkert være dersom man spenner seg eller gynekologen er hardhendt. Det siste er jo uakseptabelt, og bør gis beskjed om. Det er klart man må legge vekt på å føre et instrument inn i kroppen på en skånsom måte! Jeg synes sjelden speculumet er vondt (bortsett fra en gang da gynekologen kløp meg da hun skull skru det fast i åpen posisjon), men celleprøve kan være vondt. Menssmerteaktig, ja. Noen ganger blør det litt også. Anonymous poster hash: 2a45b...ade
Snøfnugget Skrevet 21. januar 2016 #9 Skrevet 21. januar 2016 Nei ikke opplevd det som spesielt vondt
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #10 Skrevet 21. januar 2016 Å sette inn "våpenet" synes jeg var grusomt vondt før jeg fikk barn, men nå etter å ha født tre stykker merker jeg det knapt Akkurat det å ta celleprøven opplever jeg som ubehagelig, veldig vemmelig følelse når de skraper på livmortappen. Jeg pleier alltid å blø litt og i følge gynekologen er det veldig individuelt hvor lett slimhinnene inni der blir irritert og blør, noen blør lett andre ikke. Jeg blør lett. Anonymous poster hash: b1fb0...36f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #11 Skrevet 21. januar 2016 Våpenet 😂 Anonymous poster hash: 1896e...592
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #12 Skrevet 21. januar 2016 Våpenet Anonymous poster hash: 1896e...592 Jammen det føles jo som det er et våpen! Et våpen de bruker til å mishandle meg med! Men etter å ha lest svarene her så skjønner jeg jo at det kanskje ikke MÅ være sånn... Er det større sjanse for at det funker å be legen være litt forsiktig hvis man går til en privat? Anonymous poster hash: 1c23f...815
MarianeA Skrevet 21. januar 2016 #13 Skrevet 21. januar 2016 Siste gangen jeg var spurte gynekologen om hun kunne hente noen studenter. Jeg var så avslappet og lett å undersøke at jeg var godt egnet som prøvedukke. Det kom tre studenter og jeg ble grundig undersøkt, for alle skulle sette inn det nebbet og kikke og se, samt ta innvendig ultralyd
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #14 Skrevet 21. januar 2016 Jeg går til mannlig gynekolog og har aldri vondt. Måtte gjennom en gu på sykehuset, også en mann, var ikke vondt. Første gu ble tatt av en kvinne, hun var mer hardhendt og gjorde det slik at det var mer ubehagelig. Så min erfaring er at det aldri er vondt, men mannlige gynekologer er gjerne mer forsiktige. Anonymous poster hash: 3fe12...0ad
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #15 Skrevet 21. januar 2016 Våpenet Anonymous poster hash: 1896e...592 Jammen det føles jo som det er et våpen! Et våpen de bruker til å mishandle meg med! Men etter å ha lest svarene her så skjønner jeg jo at det kanskje ikke MÅ være sånn... Er det større sjanse for at det funker å be legen være litt forsiktig hvis man går til en privat? Anonymous poster hash: 1c23f...815 Det nebbet finnes i flere størrelser og fasonger, både i metall og i plast. Det er ikke nødvendig at det kjennes ut som noen stikker en kniv i deg! Jeg går til privat gynekolog og det er virkelig verdt den tusenlappen hvert tredje år. Der blir du skikkelig undersøkt også, ultralyd av eggstokker, eggledere og livmor så du vet at alt er som det skal inni der. Anonymous poster hash: b1fb0...36f
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #16 Skrevet 21. januar 2016 Våpenet Anonymous poster hash: 1896e...592 Jammen det føles jo som det er et våpen! Et våpen de bruker til å mishandle meg med! Men etter å ha lest svarene her så skjønner jeg jo at det kanskje ikke MÅ være sånn... Er det større sjanse for at det funker å be legen være litt forsiktig hvis man går til en privat? Anonymous poster hash: 1c23f...815 Det nebbet finnes i flere størrelser og fasonger, både i metall og i plast. Det er ikke nødvendig at det kjennes ut som noen stikker en kniv i deg! Jeg går til privat gynekolog og det er virkelig verdt den tusenlappen hvert tredje år. Der blir du skikkelig undersøkt også, ultralyd av eggstokker, eggledere og livmor så du vet at alt er som det skal inni der. Anonymous poster hash: b1fb0...36f Seriøst? Hvorfor bruker de alltid et svært og skarpt et da? Føler meg lurt. Skal jammen prøve privat neste gang. At ingenting er som det skal inni der vet jeg fra før av, men hvis jeg slipper å ha SÅ vondt så er det verdt det likevel. Anonymous poster hash: 1c23f...815
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #17 Skrevet 21. januar 2016 Er det bare meg som syns det er vondt når de skal ta det ut? Akkurat som om det klyper når det blir lukket eller noe... Anonymous poster hash: 62613...4a5
Elsker livet Skrevet 21. januar 2016 #18 Skrevet 21. januar 2016 Har aldri opplevd at det er vondt, men har blødd etter celleprøver. Den verste opplevelsen var en gynekolog som var så forsiktig og lett på hånden at jeg opplevde han som en litt usikker fersking.
MarianeA Skrevet 21. januar 2016 #19 Skrevet 21. januar 2016 De kan klype på vei ut. Bare se her http://dixa.mamutweb.com/Shop/List/GynekologiUrologi/247/1
Salomine Skrevet 22. januar 2016 #20 Skrevet 22. januar 2016 Ikke det morsomste jeg gjør, men aldri opplevd det som vondt eller ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #21 Skrevet 22. januar 2016 Ubehagelig men ikke vondt, hadde gruet for første gang husker jeg for det var så hausa opp om hvor ille det liksom var. Hadde mensmerter i to dager og de var selvfølgelig vonde men å vente på resultat var verre synes jeg. Anonymous poster hash: 205c5...149
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #22 Skrevet 22. januar 2016 Jeg har bare vært på to. Celleprøve begge gangene. Første gangen var det en dame/fastlegen, det gjorde vondt, blødde og hun glapp spekulumet. Au. Dessuten ble prøven ugyldig. Andre gangen var jeg hos mann/privat gynekolog. Grua meg veldig, men kjente ikke noe til celleprøven. Blødde litt etterpå, men ikle vondt. Aner ikke om det er forskjell på mann/dame, privat/fastlege eller om det som utgjorde forskjellen var at jeg hadde født et barn et par måneder før den siste undersøkelsen. Anonymous poster hash: ca1c5...b06
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2016 #23 Skrevet 22. januar 2016 Vært mye til gynekologer og jeg må si jeg forestrekker menn, siden de er mer forsiktige. Legen min kikke litt rart på meg når han skulle sende meg til GU, ny kommune så måtte ha ny lege og GU. For jeg ville nemlig ha en mann, eneste kriteriet mitt. Anonymous poster hash: aa718...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå