Gå til innhold

Hva er du mest redd for i forbindelse med å bli gravid med nr.3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og klarer du å akseptere tanken på å ikke få et tredje barn på grunn av det som evt. holder deg tilbake?

Anonymous poster hash: abe4f...0cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest redd for et sykt barn. Prøver likevel. Skulle ønske jeg fikk morkakeprøve. Men jeg er bare 37.

Anonymous poster hash: 6df2f...59b

Skrevet

Et vanskelig svangerskap og/eller sykt barn.

Anonymous poster hash: 5cf8b...730

Skrevet

Samme som over. Og for oss vil det bety av vi på sikt må flytte så for oss spiller økonomi inn. Pluss at vi har hatt tøffe småbarnsperioder. Har akkurat fått nr 2 så nå er det uaktuellt på en stund ihvertfall. Kanskje om en 2-3 år. Ønsker meg veldig en til til tross for at jeg nå har det tøft i permisjon med nr 2 :)

Anonymous poster hash: 5cf8b...730

Skrevet

At barnet er sykt

At hele familiedynamikken rakner (minste er 8 nå)

At vi angrer på å begynnr helt på nytt

Anonymous poster hash: 3d47a...220

Skrevet

Jeg er foreløpig gravid med nr 2, men vi ønsker oss i utgangspunktet tre. Det som evt vil holde tilbake er at jeg blir veldig dårlig som gravid, hyperemesis gjennom hele svangerskapet og mye plager med bekkenet. Det gjør at jeg ikke får bidratt så mye med noen ting her hjemme. Får se etterhvert når jeg får denne graviditeten på avstand.

Skrevet

Da vi skulle ha nr tre hadde noen i omgangskretsen vår akkurat opplevd å måtte ta abort pga store fosterskader som var uforenelig med liv. Det ble oppdaget på ordinær ul i uke 19 og aborten ble tatt i uke 20/21. Det barnet hadde så alvorlige feil, bl.a med hjertet at det antagelig uansett ville dødd i løpet av siste halvdel av svangerskapet, og helt garantert innen minutter etter fødselen, det var helt umulig å leve med så store skader..

Så det var jeg livredd for, å gå gravid i nesten 20 uker, kjenne liv, se magen vokse osv, også måtte ta abort.

Men det hindret oss ikke i å bli gravid da, vi tok bare en ekstra ultralyd i uke 13 hos privat gynekolog for å ihvertfall få vite det tidlig om noe var alvorlig galt.

Vi fikk barn nr fire også vi.

Anonymous poster hash: 71eb8...c94
Skrevet

At livmoren skal revne. Fikk beskjed om det på sykehuset, at det var en overhengende fare for det og at de anbefalte på det sterkeste at jeg ikke ble gravid igjen. Så ja, det er nok til at vi er lykkelige med de to vi har og ikke vurderer nr tre engang. 

Anonymous poster hash: a446e...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...