Gå til innhold

Hva slags bil har du/dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid med førstemann og skal kjøpe meg bil. Problemet er at jeg ikke har så lyst på stasjonsvogn eller andre litt store biler. Men skjønner jo såklart at dette er lurest med tanke på plass osv nå som jeg venter barn.

Hva slags bil har du?

Og er det noen her med "liten" bil (i golf-størrelse) som syns det har vært helt ok selv med barn? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opel insignia. Det er en ganske stor bil da... Vi venter nummer 3, så vi må ha stor bil for å få plass til alle :)

Skrevet

Så lenge du bare har et eller to barn, fu ker det helt fint med en golf. Vi hadde et besafe kid x3 i en golf. Ikke god plass, men grei nok. Litt pes å måtte ta av hjula på emmaljunga Edge vogna for å få den i bagasjerommet, men alt går. (Og det finnes mindre vogner :P )

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Det er emmaljunga edge jeg sikler på, hører den er litt stor og at det kan bli litt knotete å få den inn og ut av bilen om man har liten bil ;o

Enten så må jeg revurdere liten bil, eller så må jeg nok finne en annen vogn jeg vil ha :P

Skrevet

En ting du bør tenke på dersom du ikke vil ha stasjonsvogn, er vekta på vogna du velger. Jeg har ikke stasjonsvogn, og vogna må derfor løftes over en kant inn i bagasjerommet... Jeg er derfor på jakt etter en lett vogn med stor bag

• 2 uker senere...
Skrevet

Du trenger ikke ha stasjonsvogn for å ha god plass. Jeg har Mercedes B klasse. Masse plass både i baksetet og i bagasjerommet til vogn. Har to barn og brukt bakovervendt barnesete lenge - og fremdeles plass til voksen person foran. Sjekk ut litt mindre flerbruksbiler som Ford B Max eller c Max . Golf plus kan også være et alternativ . Toyota verso s kan og fungere om du ikke har veldig store krav til plass. Fordelen med slike flerbruksbiler er at man utnytter høyden bedre enn lengden. Mange av dem har bedre plass enn større stasjonsvogner. Volkswagen Touran , Toyota verso og Kia Carens ( nyere modell) har smarte løsninger syv seter, men er mindre og enklere å parkere etc enn mange stasjonsvogner.

Skrevet

En liten Toyota IQ ;)

Skrevet

Har faktisk hatt emmaljunga Edge i golf. Litt knot, for måtte ta av to hjul for å få den nedi. Men finnes ikke golf i en stasjonsvognutgave også da?

Skrevet

Vi har en passat stasjonsvogn og en volvo V70, anger ikke ett sekund på disse bilene selvom det er stasjonsvogner .. Blir nok plass til både barnevogn(vi skal ha emmaljunga edge duo) og bagasje og plass i baksete også ..

Ville absolut anbefalt å bare kjøpe stasjonsvogn ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...