Gå til innhold

Inspirert: konfirmant mine dine våre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felles barn er greit nok, vi fikser alt selv.

Men hva med han barn og mitt barn?

Pleier foreldre å gi gave sammen, eller gir mor og stefar en gave og far og stemor en gave?

Hva om far har STOR familie og mor nesten ingen? Pleier man da å betale maten for sin egen familie å dele dekorasjon osv?

Anonymous poster hash: c52a8...d97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og pleier ste- tante/onkler og besteforeldre komme??

Skrevet

Vi ble enige om å gi 5000 hver til bonusen .

Mine og stefaren foreldre med følge ble bedt, måtte stoppe der da det er stor familie på begge sider.

Vi delte utgifter i 2.

Skrevet

Her ga mor og far gave sammen også ga jeg og stefar gave utenom. Var ikke noen ste besteforeldre eller ste tanter og onkler som ble invitert.

Ca like stor familier så mor og far delte utgiftene likt.

Anonymous poster hash: dc623...4d0

Skrevet

Hos oss har jeg og far felles økonomi, så det hadde blitt feil om han og mor skulle gi en gave fra seg og jeg og stefar fra hver?

Hi

Skrevet

Hos oss har jeg og far felles økonomi, så det hadde blitt feil om han og mor skulle gi en gave fra seg og jeg og stefar fra hver?

Hi

Jeg og far har og felles økonomi. Men var sånn mor absolutt skulle ha det, så far valgte å gjøre som mor sa for freden sin skyld.

Nå er det ny konfirmant igjen år så regner med det blir samme da. Men så er vi heldigvis ferdig med den biten etterpå.

Anonymous poster hash: dc623...4d0

Skrevet

Vi avventer bare på ordrer fra mor ;) med oss liker mor å kjøre løpet selv. For fredens skyld lar vi henne gjøre det så lenge konfirmanten er fornøyd. Vi gir gave fra oss, hun gir gave fra seg. Hun gir beskjed om det er noe vi skal betale. Vi betaler innen rimelighetens grenser.. (ikke så fantastisk forhold her i gården for å si det slik).

Tror mine foreldre blir invitert etter konfirmantens ønske. Konfirmanten har ingen stefar. Ellers har vi sagt fra hvem vi vil invitere fra vår side og hun inviterer de hun vil fra sin side..

Anonymous poster hash: 108e4...fda

Skrevet

Vi ble enige om å gi 5000 kr hver fra mor/stefar og far/stemor.

Hele regningen ble delt i to.

Vi ba stebesteforeldre på begge sider, stemors to søsken, stefars bror, stemors besteforeldre. (Stefars besteforeldre lever ikke. )

Anonymous poster hash: 512c8...005

Skrevet

Både far og stemor har større familie enn mor og stefar. Allikevel ble regningen delt i to.

Anonymous poster hash: 512c8...005

Skrevet

En stund igjen til første her, men vi har pratet litt om det allerede, og jeg regner med at far og jeg gir gave sammen, og mor gir gave fra seg selv. Jeg har ingen familie, men mine barn blir invitert. Noe annet tror jeg ville vært rart for konfirmantene :) (De blir selvfølgelig invitert tilbake.)

Ser for meg at mor og far betaler halvparten hver. Hun har større familie, men far har bedre råd (i teorien, i alle fall...).

Anonymous poster hash: 17fc8...ba5

Skrevet

Ang. mine egne barn finner jeg det ikke naturlig at steonkler/-tanter og stebesteforeldre inviteres. Relasjonen er ikke så nær i vårt tilfelle, så det ville virket litt kunstig.

Skrevet

Får feller barn også 5000kr da av dere som foreldre? Eller får felles 10.000kr?

Skrevet

Får feller barn også 5000kr da av dere som foreldre? Eller får felles 10.000kr?

?

Skrevet

Mer rettferdig om fellesen får 10.000 da, ellers blir man jo "straffet" for at foreldrene faktisk er sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...