Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Er det slik at om man kjøper poser med frosne bær i butikken til Smoothie så må de kokes først? Mulig et dumt spørsmål, men jeg mener å ha sett et oppslag på butikken om at man må koke først. Anonymous poster hash: e52f0...0fc
Pobie Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Jeg bruker dem alltid frosne. Det gjør smoothien tykkere
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Det har jeg aldri hørt. Lager smoothie minst tre ganger pr uke, har aldri blitt syk. Anonymous poster hash: 14235...539
EnUndreneMor Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 var en periode jordbær og bringebær mptte kokes først, men det er vel 1år siden. ikke hør tnoe om dette nå. jeg bruker de rett i smoothien nå.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Det var en periode det var listeriabakterier (tror jeg) i frosne blåbær fra et spesielt område... Jordbærene fra REMA kommer helt fra Kina. Jeg kjøper kun frosne norske jordbær til smoothie. Sikkert mye skitt på de også, men men.... Koker ikke. Anonymous poster hash: aecaf...fac
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Fryste bær Det har vært registrert flere utbrudd med norovirus og hepatitt A i de nordiske landene forårsaket av importerte fryste bær. Norovirus og Hepatitt A virus overlever svært godt i fryste bær og smitter til bærene ved uhygienisk håndtering eller fra forurenset vann. Begge virusene dør ved varmebehandling og et godt råd er derfor å koke importerte fryste bær i 1 minutt før de benyttes i retter som ikke skal varmebehandles. http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/gronnsaker_frukt_og_bar/skyll_eller_kok_frukt_baer_og_gronnsaker Anonymous poster hash: 63bce...1d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå