Gå til innhold

Smoothie - frosne bær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at om man kjøper poser med frosne bær i butikken til Smoothie så må de kokes først?

Mulig et dumt spørsmål, men jeg mener å ha sett et oppslag på butikken om at man må koke først.

Anonymous poster hash: e52f0...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker dem alltid frosne. Det gjør smoothien tykkere :)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt. Lager smoothie minst tre ganger pr uke, har aldri blitt syk.

Anonymous poster hash: 14235...539
Skrevet

var en periode jordbær og bringebær mptte kokes først, men det er vel 1år siden. ikke hør tnoe om dette nå. jeg bruker de rett i smoothien nå.

Skrevet

Det var en periode det var listeriabakterier (tror jeg) i frosne blåbær fra et spesielt område... Jordbærene fra REMA kommer helt fra Kina. Jeg kjøper kun frosne norske jordbær til smoothie. Sikkert mye skitt på de også, men men.... Koker ikke.

Anonymous poster hash: aecaf...fac

Skrevet

Fryste bær Det har vært registrert flere utbrudd med norovirus og hepatitt A i de nordiske landene forårsaket av importerte fryste bær. Norovirus og Hepatitt A virus overlever svært godt i fryste bær og smitter til bærene ved uhygienisk håndtering eller fra forurenset vann. Begge virusene dør ved varmebehandling og et godt råd er derfor å koke importerte fryste bær i 1 minutt før de benyttes i retter som ikke skal varmebehandles.

http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/gronnsaker_frukt_og_bar/skyll_eller_kok_frukt_baer_og_gronnsaker

Anonymous poster hash: 63bce...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...