Gå til innhold

Sykehuset har rotet bort helsekortet mitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd avdelingen og poliklinikken samme dag i forrige uke, den ene avdelingen skylder på den andre og ingen finner helsekortet mitt! 

Jeg har hatt et risikosvangerskap, og det står mye viktig info etter kontrollene på det kortet. 
Når jeg ringer avdelingene på sykehuset skylder de på hverandre og bryr seg ikke noe mer om at de har rotet bort helsekortet mitt med personlig og viktig info!!  :frustrert: 

Noen som har vært borti lignende? Vet dere evt om jordmoren på helsestasjonen har kopi av helsekortet? 

Anonymous poster hash: 7ceba...914
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvofor har du levert der fra deg ?

Anonymous poster hash: 97f61...672

Skrevet

Fordi jordmor spurte om å få se helsekortet mitt vel. 

Når vi skulle gå sa hun at hun tok med seg alle papirene videre til poliklinikken da de måtte ha papirene til neste undersøkelse jeg skulle på. 

Skrevet

Man leverer fra seg helsekortet for at de som trenger kan lese og skrive på info, og følge opp det som står der når man er på undersøkelse... Ellers er det ikke mye vits i å ha det. Men det vanlige er jo at man får det tilbake etter at undersøkelsen er ferdig. 

HI, jeg ville ha tatt det via din lokal jordmor. Få henne til å purre på avdelingene, dette er  ganske alvorlig, at de har rotet bort et privat papir med mye personlig og taushetsbelagt informasjon. 

Anonymous poster hash: df8d3...b58

Skrevet

Man leverer fra seg helsekortet for at de som trenger kan lese og skrive på info, og følge opp det som står der når man er på undersøkelse... Ellers er det ikke mye vits i å ha det. Men det vanlige er jo at man får det tilbake etter at undersøkelsen er ferdig. 

HI, jeg ville ha tatt det via din lokal jordmor. Få henne til å purre på avdelingene, dette er  ganske alvorlig, at de har rotet bort et privat papir med mye personlig og taushetsbelagt informasjon. 

...via din lokale jordmor eller fastlege... Var et ord som ble borte der. 

Skrevet

La meg gjette. Ahus? 😂😂😂

Anonymous poster hash: 41df9...0cc

Skrevet

...via din lokale jordmor eller fastlege... Var et ord som ble borte der. 

Prøvde også å forklare dem at det var jo ganske uheldig at de bare har kastet bort helsekortet mitt når det står så mye sensitiv informasjon om meg på det papiret. "Sånn er det bare" fikk jeg til svar... 

Har forsøkt å ringe helsestasjonen som jordmoren min er på, men kommer bare til telefonsvarer og en begynnende beskjed om at de har stengt fra 15.januar før svareren blir brutt  :mellow: 

Kjenner jeg blir så ekstremt irritert over hele situasjonen, trodde ikke det var mulig å bare kaste bort så viktige papirer på en ellers ganske liten avdeling! Og så provoserende at de ikke bryr seg når jeg ringer dem "du får bare se om det kanskje dukker opp i postkassen din etterhvert hvis vi skulle finne det..." Det er snart en uke siden de surra det bort!  :sinna: 

Skrevet

Her har lokal jm bestandig en blåkopi (det bakerste arket) liggende på helestasjonen etter kontrollene. Hvis jeg har glemt arket, fører hun opplysningene direkte inn der.

Men det er et håpløst system. I dagens samfunn burde slikt være digitalt slik som andre e-journaler.

Anonymous poster hash: 5657f...fec
Skrevet

Her har lokal jm bestandig en blåkopi (det bakerste arket) liggende på helestasjonen etter kontrollene. Hvis jeg har glemt arket, fører hun opplysningene direkte inn der.

Men det er et håpløst system. I dagens samfunn burde slikt være digitalt slik som andre e-journaler.

Anonymous poster hash: 5657f...fec

Jeg fikk dessverre ikke det originale helsekortet med blåkopien når jeg fikk helsekortet mitt første gang. Legenkontoret mitt hadde tydeligvis ikke kjøpt inn flere originale helsekort, så de hadde kun tatt kopi av forsiden på et helsekort. Derfor har jeg kun et eksemplar av helsekortet, i sort/hvitt. 

Men ja, systemet er jo helt på trynet. Et så viktig skjema burde vært digitalt for lenge siden, spesielt siden man ofte er hos forskjellige leger/jordmødre/avdelinger i løpet av et svangerskap... 

Skrevet

Min jordmor på hs tok alltid kopi i alle fall.

Skal forsøke å få tak i jordmoren på helsestasjonen, og krysser fingrene for at hun har tatt kopi.. 

Men det er jo ganske imponerende at så viktige papirer med mye sensitiv pasientinformasjon bare forsvinner så enkelt etter at man har vært på en kontroll.. Skremmende dårlige rutiner på håndtering av pasientinfo i så fall! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...