Gå til innhold

hjelp til valg av problemstilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Det er lenge siden jeg har vært aktiv her inne.

Jeg er sykepleierstudent og skal begynne på min bachelor oppgave nå men sliter med å finne problemstilling til temaet jeg har valgt. Så jeg vil sette STOR pris om noen vil gi meg forslag/tips/ideer. 

Alle tips  mottas med takknemlighet!

Temaet jeg har valgt er: Sykepleie til barn født med NAS (altså, barn født med abstinenser).

Anonymous poster hash: 79a5a...d01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil du skrive om da? Innenfor emnet?

Problemstilling bør være et spørsmål du kan svare på.

Har barn født ned NAS mer atferdsproblemer? Hvordan er fysisk helse hos barn født med NAS ved 5-års alder sammenlignet med friske babyer?

Hva kan du mest om når det gjelder NAS?

Skrevet

Mente du kanskje pleie for spedbarn..?

Hvordan redusere stress hos babyer med NAS?

Skrevet

Hei! Og takk for svar!

Ja, jeg glemte å spesifisere at det skal være om pleie/omsorg til de nyfødte, altså de første leveukene på intensiv avdelingen. Det skal være sykepleierettet.

Skrevet

Tenk deg det du vil skrive om.

Tenk så på: Hvilket spørsmål er teksten svaret på? 

Jobb så med en problemstilling/spørsmål som svarer på nettopp dette du vil skrive om. 

Veldig viktig å prøve formulere et spørsmål tidlig i prosessen. Ellers risikerer du bruke mye tid på å lese urelevant litteratur.

Hvis du i prosessen finner ut at det du har lyst til å svare på forandrer spørsmålet ditt - da endrer du spørsmålet! En problemstilling eltes og jobbes med over tid selv om du formulerer den før du setter igang.

Du kan begynne ganske åpent, noe som:

Hvilke utfordringer ser vi i sykepleie til barn født med NAS? 

Så kan du spsifisere i underspørsmål det spesifikke du undersøker

Lykke til!!

Skrevet

Hei og lykke til med skrivingen vi er i samme båt men jeg går barnehagelærer. Vi har lært at spørsmålet bør beggynne med hvordan da dette appilerer til fremtiden mens hvorfor kan oppfattes som kritikk og appilerer til fortiden. Be veileder om hjelp :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

Har ikke helt valgt problemstillingen enda, men fikk noen gode ideer og råd av dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...