Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #1 Skrevet 20. januar 2016 Blir det enklere å forholde seg til at mannen har barn fra før da barna blir voksene? Anonymous poster hash: 70bb1...bdb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #2 Skrevet 20. januar 2016 Enklere med voksne stebarn?Det vil jeg tro....jeg som er stemor til 2 barn synes det er enklere med han som er 16 og selvstendig enn hun som er 10 og trenger hjelp og oppfølging...og klart når de er utflytta klarer de seg vell selv?slik som vi gjorde? Anonymous poster hash: 319c3...77a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #3 Skrevet 20. januar 2016 Enklere med voksne stebarn?Det vil jeg tro....jeg som er stemor til 2 barn synes det er enklere med han som er 16 og selvstendig enn hun som er 10 og trenger hjelp og oppfølging...og klart når de er utflytta klarer de seg vell selv?slik som vi gjorde? Anonymous poster hash: 319c3...77a Sant nok, glad mannen bare har en unge fra før. Han er 10, umoden og må ha oppfølgning på alt.. Får bare håpe han flytter tideling ut Anonymous poster hash: 70bb1...bdb
Iiiiik Skrevet 20. januar 2016 #4 Skrevet 20. januar 2016 Det kommer jo nye utfordringer når de blir voksne. Hvis to voksne med skilte foreldre etablerer seg, vil de kunne ha fire sett med besteforeldre som skal gjøres fornøyde. Hvordan feirer man da jul? Hvem inviteres til barndåper? Hvordan plasserer man foreldregenerasjonen i et eventuelt bryllup? Men i hverdagen må det vel bli lettere, kan ikke skjønne annet. Skal stemor kalles "Mari" eller får hun lov å kalle seg bestemor? Min svigermor omtaler seg selv som "farmor Trine" overfor datteren min. Eksen kommenterte en gang at moren hans synes det er litt vanskelig, men det driter jeg i så lenge det ikke blir noe styr av det.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #5 Skrevet 20. januar 2016 Vell, mannen min har de to med 2 forskjellige mødre som jeg også må forholde meg til og vi har begge 50% her....klart det er knalltøft til tider, men i bunn og grunn så er ingenting deres feil😕Selv om man kan tenke at det hadde vært bedre om han ikke hadde hatt dem Anonymous poster hash: 319c3...77a
Gjest Antarctica Skrevet 20. januar 2016 #6 Skrevet 20. januar 2016 Det blir enklere med stebarn når man skjønner at man ikke kan endre på andre, men at man kan endre en hel masse på seg selv. Har prøvd både store og små stebarn, og selv om man "slipper" å være med på å oppdra dem, så går man også glipp av det nære forholdet.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #7 Skrevet 20. januar 2016 Enklere med voksne stebarn?Det vil jeg tro....jeg som er stemor til 2 barn synes det er enklere med han som er 16 og selvstendig enn hun som er 10 og trenger hjelp og oppfølging...og klart når de er utflytta klarer de seg vell selv?slik som vi gjorde? Anonymous poster hash: 319c3...77a Sant nok, glad mannen bare har en unge fra før. Han er 10, umoden og må ha oppfølgning på alt.. Får bare håpe han flytter tideling ut Anonymous poster hash: 70bb1...bdb Kanskje noen andre kan vurdere å flytte ut enda tidligere. Anonymous poster hash: 032f7...5cb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #8 Skrevet 20. januar 2016 Litt trist for barnet om pappas nye dame bare går og gleder seg til de flytter ut... Jeg skjønner at man inn imellom skulle ønske det ikke var barn med i bagasjen fra før, men likevel. Jeg er alene med to barn og pappaen deres bor nå med ny dame. Jeg håper og ber til at ikke hun tenker slik om dem. For å svare på spørsmålet: Jeg er tett på flere familier med sammensatt barneflokk og umiddelbart ser det for meg ut som at jo yngre barna var da deres foreldre fikk ny samboer jo bedre forhold har de til vedkommende. Store barn krever ikke den samme hjelp i hverdagen men de er heller ikke nødvendigvis like villige til å slippe den nye voksne tett inn på seg på samme måte som de yngre gjør. Så det blir nok enklere etter hvert men jeg vil tro at du får mye igjen for å ha hatt tiden sammen med vedkommende nå. Anonymous poster hash: 4bff2...c98
Gjest Antarctica Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Litt trist for barnet om pappas nye dame bare går og gleder seg til de flytter ut... Jeg skjønner at man inn imellom skulle ønske det ikke var barn med i bagasjen fra før, men likevel. Jeg er alene med to barn og pappaen deres bor nå med ny dame. Jeg håper og ber til at ikke hun tenker slik om dem. For å svare på spørsmålet: Jeg er tett på flere familier med sammensatt barneflokk og umiddelbart ser det for meg ut som at jo yngre barna var da deres foreldre fikk ny samboer jo bedre forhold har de til vedkommende. Store barn krever ikke den samme hjelp i hverdagen men de er heller ikke nødvendigvis like villige til å slippe den nye voksne tett inn på seg på samme måte som de yngre gjør. Så det blir nok enklere etter hvert men jeg vil tro at du får mye igjen for å ha hatt tiden sammen med vedkommende nå. Anonymous poster hash: 4bff2...c98 HI ser dessverre ikke ut til å ønske seg noe nært forhold. Trist lesning. Voksne kan være veldig selvopptatte...
skinnfilla Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 Jeg kom inn livet til bonusdatter da hun var 3. Nå er hun 16 og trenger meg mer enn noen gang❤️ Hun har ikke hatt det lett, mobbing, mor som drikker og ikke følger opp. Verken økonomisk eller følelsesmessig . Vi har et veldig godt forhold og vet ikke om vi hadde hatt det om jeg traff henne nå. Vanskelig å komme inn på og bli kjent med. Jeg fikk steforeldre i voksen alder og vi har også et veldig godt forhold. Utrolig glad i begge to og ville ikke vært uten. De er en berikelse i familien og supre besteforeldre😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå