Gå til innhold

Er dere mye ute i snøen på ettermiddagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne vært ute når vi kommer hjem. Men barna er utslitte, sover i bilen på vei hjem og får et kvarter på sofaen når de kommer hjem for å slappe av og våkne til litt. Og imens lager jeg middag, og så spiser vi. Og så er det stupmørkt ute, og barne-tv begynner, og etterpå er det kveldsmat og i seng. Så jeg ser liksom ikke helt når vi skulle finne tiden i hverdagen. Men samtidig hører jeg at de vil ut på ski, ut og leke osv, men det er helst på morgenen når de er i fin form og utsovet. På ettermiddagene vil de helst være inne og slappe av, og det skjønner jeg etter lange dager i barnehagen. 

Hvordan gjør dere det? 

Anonymous poster hash: 5e879...356
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det leker i snøen og går på ski i barnehagen/sfo,så vi prioriterer ikke det på ettermiddagene. De er nok større enn dine barn og har også andre aktiviteter som tar opp ettermiddagene. I helgene er vi på ski, skøyter og koser oss ute.

Anonymous poster hash: 51452...df8

Skrevet

Gjør det om vi får tid til det. Mannen gikk en time tidligere fra jobb en dag denne uken, det var så fint vær. Så da gikk vi på skitur å koste oss :) Ellers er det vel mest i helgene. Har ofte hatt sen middag (som også blir kvelds) om vi skal være ute etter barnehage, eventuelt tatt med noen pølser å grillet dem på bål :)

Anonymous poster hash: bd8f5...774
Skrevet

Vi går ut med en gang vi kommer hjem og tar middagen etterpå. Er nesten nødt til det, for de er omtrent ikke ute i barnehagen. Det er visst for kaldt...

Anonymous poster hash: 89aa8...5b4
Skrevet

Nei, i ukedagene strekker ikke tiden til, men heldigvis er både barnehage og skolen flinke til å sørge for at de får utetid. Ingen av barna ønsker å være ute å leke når de kommer hjem, da er de slitne og vil slappe av. Så vi benytter helgene til å kose oss ute om været tillater det :)

Skrevet

Har det akkurat likens her. Jeg som sitter på kontor vil gjerne ut på ettermiddagen, men ungene er slitne etter Bhg. Og i Bhg er de jo mye ute nå når det først er snø her.

Så vi prøver å ta rolige ettermiddager og heller ut i helga. Så får heller jeg ta meg en tur etter at de er lagt. De er 2 og 5 år.

Anonymous poster hash: 0cc8c...fb3

Skrevet

Nei, da er det helt mørkt. Vi er alle slitne, middag må lages og de vil se barne-tv og så er det natt.

Gjest Antarctica
Skrevet

De er jo ganske små og har hatt en lang dag alt... Hvis du lengter etter snøen er det i så fall bare den tida de ellers ser barne-tv du kan bruke, og litt før og etter det.

Skrevet

Nope, ikke i det hele tatt, men ungene er ute og leker 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...