Gå til innhold

Har ikke menstruert siden i slutten av november 2015...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke gravid, har tatt flere tester, senest forrige uke. Noen som vet hva som kan være grunnen? Har ALLTID hatt jevnlig menstruasjon. Er 25 om det har noe å si...

Veldig frustrerende siden jeg og mannen er prøvere... Og blir vel ikke gravid om man ikke får mensen :(

Anonymous poster hash: 517bc...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og er ikke overvektig?

Tidlig-tidlig overgangsalder?

Anonymous poster hash: 92fd0...9a7

Skrevet

Undervektig?

Hormonforstyrrelser?

Ta en tur til legen.

Anonymous poster hash: f28d8...e23

Skrevet

Vitaminmangel?

Anonymous poster hash: e216a...86c
Skrevet

Jeg hadde en vanncyste i eggstokken som utsatte mensen. Den måtte tømmes

Anonymous poster hash: 2ecbe...b52

Skrevet

Legene gjør som regel ikke noe med manglende menstruasjon før det har gått 6 måneder, hvis du ikke har andre tegn på sykdom i tillegg.

Er det mye stress i livssituasjonen din, eller er du overvektig/undervektig (har vekten din endret seg mye over samme tid)?  Har du begynt å trene?

Anonymous poster hash: 02234...aca
Skrevet

Hvis du har lagt på deg, kan det være årsaken. Har du stresset, kan det være årsaken. Hvis du trener, kan det være årsaken. Har du vondt noe sted? Ville ikke bekymret meg for mye, igrunn, men heller vært glad for at mensen er vekk ;)

Anonymous poster hash: 9e2a8...196
Skrevet

Jeg mistet mensen når jeg var undervektig.

Skrevet

Stress på fysisk og psykisk plan kan gjøre at du mister mensen.

Skrevet

Har gått ned 40 kg relativt fort (9 mnd), men er nå normalvektig (bmi på 24).

Har stresset mye siste året (flere dødsfall i nær familie på kort tid). Så det kan være det?

Skal til lege om en uke, tror jeg spør der just in case. Trodde aldri jeg kom til å savne mensen, men gjør faktisk det...

Takk for alle svar!

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Har gått ned 40 kg relativt fort (9 mnd), men er nå normalvektig (bmi på 24).

Har stresset mye siste året (flere dødsfall i nær familie på kort tid). Så det kan være det?

Skal til lege om en uke, tror jeg spør der just in case. Trodde aldri jeg kom til å savne mensen, men gjør faktisk det...

Takk for alle svar!

Hi

Lykke til!

Med så mye vekttap og stress er det sikkert naturlig. Den kommer nok tilbake når du faller litt til ro.

Skrevet

Jeg hadde ikke mensen fra oktober 2012 - november 2015. Eggstokkene hadde gått i dvale ifølge gynekologen. I november begynte jeg på lavkarbo (ikke overvektig i utgangspunktet) og etter 4 dager fikk jeg mensen!! I desember sprakk jeg på lavkarbo og fikk ikke mensen. Levde strikt igjen etter jul og mensen kom da igjen etter 4 dager. Nå har jeg sluttet på lavkarbo, føler ikke jeg ønsker å leve på den måte, så er spent på å se om jeg får mensen igjen

Anonymous poster hash: e6116...776

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...