Gå til innhold

Overvektig gravid eller litt overvektig gravid


Baby2016

Anbefalte innlegg

Hei

 

Dere som er overvektig gravide eller er litt overvektig gravid.

Det sies at hvis man er overvektig/eller litt fet at man ikke legger på seg så mye?

Når var din gravid synlig?(hvis du ikke hadde fortalt det selv til omverden).

Er det sant at magen ikke blir synlig på de som er litt store generellt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aprikos Syltetøy

Jeg er overvektig med en bmi på 33. Men hos meg har alltid magen vært liten, mens resten er digert 😂 Så svangerskapet syntes veldig tidelig her.. Sist jeg sjekka hadde jeg gått opp 8,8 kg. Er 33 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 83 kg på 167 cm når jeg ble gravid, og en uke etter fødselen veide jeg 53 kg. Graviditeten tæret ordentlig på meg, og all maten kom opp igjen gjennom hele svangerskapet. Det tok lang tid før jeg fikk mage (ca i uke 29) da jeg bar barnet inn mot ryggen.

Det er anbefalt at man går opp mindre når man er overvektig i utgangspunktet, og hvis jeg husker korrekt så er det rundt 9 kg som anbefales.



Anonymous poster hash: b655c...c22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i grenseland for overvekt med bmi på 25-26, men her har det vært veldig forskjellig når magen har kommet. En gang mellom uke 15 og 20 har det poppet ut en mage. Har fortsatt vært mulig å skjule under store klær da, men det har vært vanskelig etter uke 25. Er pluss 5-6 kg nå i uke 31, men har sikkert også litt muskelsvinn da jeg ikke har trent så mye som jeg vanligvis gjør den siste tiden.

 

Anonymous poster hash: 4603a...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dette skal du ikke være bekymret for jeg veide 100 kilo når jeg ble gravid med det meste liggende på magen, å jeg ble STOR det var ingen som kunne tvile på at jeg var gravid i allefall :) jeg var veldig redd for at det ikke skulle syntes men jeg så ut til å være høygravid når jeg var 6 mnd på vei :)

 

Jeg la på meg 33 kilo i svangerskapet men dette var mest vann, når jeg gikk på vekta 2 uker etter så hadde jeg mistet 24 av de killoene å da var fortsatt ikke alt vannet ute ;)

 

Anonymous poster hash: 447d0...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er overvektig og la på meg 7 kg i løpet av graviditeten. Det syntes når jeg ser på bilder nå, men naboen min sa da ungen var født at hun ikke visste at jeg var gravid. Jeg gikk nok med veldig posete klær.

 

Anonymous poster hash: 5cc8a...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg hadde en kmi på 30 da jeg ble gravid. 163 cm og 83 kg. Vekten er jevnt fordelt på meg, ikke så mye på magen. Men magen kom veldig fort fordi jeg var så oppblåst de første månedene. Hittil har jeg lagt på meg ca 7-8 kilo. Er i uke 27 nå. Fikk påvist svangerskapsdiabetes for en måned siden, så har skjerpet enda mer inn på kostholdet. Men jeg får mye vann i kroppen og det gir vekt også. Veldig lett å se at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bmi på hhv 25, 27 og 28 da jeg ble gravid. La på meg 20-30 kg med de to første. Bare 5 nå med tredje, men det er pga svangerskapsdiabetes og jeg har vært veldig streng med kosten. Jeg hadde litt blubbete mage før jeg ble gravid med br 1, da fikk jeg synlig babymage rundt uke 16. Med de to andre kunne jeg ikke skjule det etter uke 11/12. Tror ikke det har så mye med vekt å gjøre, men gener og hvor mange ganger du har vært gravid før.

 

Anonymous poster hash: 6b600...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 169 cm og var 100kg da jeg ble gravid. Er nå i uke 30 og har enda ikke lagt på meg men ser veldig gravid ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 38 her. Magen begynte å komme litt etter litt fra uke 8 og utover. I 14/15 var det en tydelig babymage.

Liten vektoppgang etter uke 6, men kommer bokmarkedet til å legge på meg i neste trimester.

 

Anonymous poster hash: d0b68...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...