Gå til innhold

10.000 i mnd: alene m tre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skilt og nå fått oversikt over innkomst og faste utgifter...

Har da 8.000 igjen ca til mat, klær, aktiviteter, bursdager, ferier etc.

Andre som har det ca likt?

Går det ok rundt?

Anonymous poster hash: 5d2d7...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna er mellom 4 og 8 år.

Anonymous poster hash: 5d2d7...e33

Skrevet

Min bankdame mente at 14.000 var minimum!

Anonymous poster hash: b29e7...c96

Skrevet

Jeg var alene med tre barn og hadde ca 10 000 igjen etter faste utgifter. Ga ikke rom til mye sprell, men klarte oss greit. Vi hadde nok til det vi trengte, men ikke noe utover det.

Anonymous poster hash: c7a8a...569

Skrevet

Dere overlever nok, men du må regne med ingen ferier, ingen aktiviteter for barna, alle klær fra loppemarked osv.

Anonymous poster hash: 5f644...b3d

Skrevet

Jeg var alene med tre barn og hadde ca 10 000 igjen etter faste utgifter. Ga ikke rom til mye sprell, men klarte oss greit. Vi hadde nok til det vi trengte, men ikke noe utover det.Anonymous poster hash: c7a8a...569

Hvor lenge er det siden?

Anonymous poster hash: 5f644...b3d

Skrevet

2 år siden. Skal sies at det var ikke noe ekstra til meg i den potten. Ingen frisør, hudpleie, nye klær osv. Kun praktiske og nyttige bruksting til hverdagen.

Anonymous poster hash: c7a8a...569

Skrevet

Jeg kan ikke skjønn at det går....

Anonymous poster hash: 66aa2...476
Skrevet

Det tror jeg blir veldig tøft, særlig når barna vokser til litt..

Mine barn er nå 9, 12 og 14 år, og de blir ikke akkurat billigere i drift.

I høst måtte 14-åringen ha helt ny garderobe, alt var for smått og nå var største størrelse i barneavdelingen for liten. Nå må han ha alt nytt igjen, plutselig er han nærmere 180 høy, buksene og genserne vi kjøpte til skolestart i høst er for korte på armene og bena.... Klær i herreavdelingen er temmelig mye dyrere enn klær i barneavdelingen. Joggeskoene han fikk til gym og idrett i august (str 42) er nå for små og han løper med tærne krøllet i gymmen, han må han nye joggesko også.

Mat er jo et kapittel for seg, to gutter på 12 og 14 år, som begge trener 3-5 ganger i uken, de trenger MYE mat, mer enn en voksen mann. Så kommer vennebesøk, har de med seg en kompis eller to hjem har ikke jeg mulighet til å mate de med middag, men selv om de spiser brød er det dyrt, det går fort et helt brød når 2-3 gutter i denne alderen skal spise seg mette.

Så er det alt du må si nei til, ting vennene gjør som dine barn ikke kan være med på fordi du ikke har penger. De skal på bowling, på kino, på ungdomsklubben osv osv. Av og til ønsker man jo å si ja... Så har de lyst til å være med på turer, på idrettsleir, på fotballcup'er med overnatting.

Ukepenger, mobil, kantine på skolen, utstyr til idrett, kontigenter, bursdager, skikort, håret vokser og de vil til frisøren, de trenger hårvoks, barbersaker, deostick osv.

Jeg handler mye brukt, 14-åringen jobber litt for noen naboer (klipper gress, måker snø, tar inn post når de reiser osv), vi lever nøkternt, har strenge budsjetter, men det er mye jeg må si nei til altså.

Enda vi har mer penger på budsjettet enn det du har.

Anonymous poster hash: d9e55...772
Skrevet

Det går fint, hvis du bruker pengene lurt. Klarer du å holde matbudsjett på 1000 kr i uka er mye gjort der. da har du 4000 å gå på resten. Si 500 går til klær hver mnd(det går også å arve, kjøpe brukt på finn, saumfare nett etter tilbud), 500 til bursdager, 1000 til aktiviteter. da har du 2000 til å bruke på annet, eks spare til ferie.

Anonymous poster hash: f8fcd...be9
Skrevet

Jeg er alene med 3 og har 5000,- i mnd til det samme. Det går fint det😀

Anonymous poster hash: 9b2e6...446

Skrevet

Nå som de er små, tenker jeg at det går bra. Blir verre jo eldre de blir. Men da får du kanskje litt mer i måneden og.

Vi har ca 8000 kr i måneden nå, som skal gå til mat, klær, aktiviteter osv. Jeg har to barn, en på 14 år og  9 år. Begge barna spiser like mye, eller mer enn meg. Synes det går helt greit.

Anonymous poster hash: df0dc...279

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...