Gå til innhold

Permisjon med adopsjon, gradert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan mor ta ut gradert permisjon over flere år (jobbe redusert)? Må man ha de første 6 ukene sammenhengende?

Anonymous poster hash: b7ff5...7dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skal passe barnet da tenker du? Rett i bhg?

Anonymous poster hash: 055d3...d88

Skrevet

Vi kom hjem med vårt barn i 2013. Da var iallefall reglene ved adopsjon at mor og far kan dele hele permisjonen slik det passer dem. Det er altså ikke slik at mor må ta de seks første uke. Men jeg vet ikke om dette var svar på spørsmålene ditt for jeg er ikke sikker på om jeg forstod det rett.

Anonymous poster hash: 0d2c6...c2c

Skrevet

Hvem skal passe barnet da tenker du? Rett i bhg?

Anonymous poster hash: 055d3...d88

Det er vel en far inne i bildet, da!

HI: jeg ville hørt med de som jobber med det om barnet bør knytte seg til en av foreldrene først(slik at en av dere er hjemme hele tida, og så deler dere permisjonen etterhvert)

Anonymous poster hash: 29597...ac1

Skrevet

Ja, det kan du. Men vær så snill å si at du ikke skal sende barnet i barnehage tidligere på grunn av graderingen?

Anonymous poster hash: d9f19...994

Skrevet

Ja, du og far kan ta gradert permisjon begge to og være hjemme f.eks annenhver dag...

Men snakk med fagfolk før dere bestemmer dere, det er veldig viktig å gjøre ting riktig for å forebygge tilknytningsproblemer.

Har selv en venninne som adopterte en 3-åring, og der ble det veldig problemer med tilknytning, han kunne ikke gå i barnehage i det hele tatt før han begynte på skolen og da skolen begynte frarådet de sfo også pga problemene han hadde.

De første månedene og det første året må dere jobbe knallhardt med tilknytning.

Anonymous poster hash: 91c1a...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...